فولاد چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه

فولاد چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه
کدخبر : 537212

به گزارش شما و اقتصاد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری: احدث و اجرای طرح توسعه واحد های تولیدی صنایع فولاد در دستور کار است که برخی از این واحدها در کشور نمونه و منحصربه فرد به شمار می روند.

به گزارش شما و اقتصاد:  آقای رستمی ضمن اعلام این خبر گفت: در سالجاری ۴۷۵ هزار تن محصولات فولادی در واحدهای فعال این استان تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با اشتغال ۱۶۹ نفر یکی از مهمترین این صنایع به شمار می رود که در تولید ورق های گالوانیزه رنگی در کشور منحصربه فرد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، ظرفیت اسمی تولید صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری را سالانه ۲۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در سالجاری به سبب کمبود مواد اولیه این شرکت تاکنون ۱۰۷ هزار تن تولید داشته است.

رستمی ، کارخانه ورق خودرو را از دیگر صنایع فولادی استان برشمرد و گفت: این کارخانه با اشتغال ۲۵۳ نفر دارای ظرفیت اسمی تولید ۴۰۰ هزار تن محصول در سال است و در سالجاری ۱۴۸ هزار تن ورق فولادی تولید کرده است.

وی اضافه کرد: صبا فولاد زاگرس نیز با ظرفیت اسمی ۲۹۵ هزار تن و اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر در سالجاری ۱۷۱ هزار و ۱۴۶ تن تولید به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از تولید ۴۰ هزار تن ورق فولادی در مجتمع فولاد تن آور آسیا در استان خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی تولید این واحد در سال نیز ۱۵۰ هزار تن است و برای ۱۹۸ نفر اشتغالزایی کرده است.

۹۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری فعال است که منجر به اشتغال ۲۱ هزار و ۳۳۰ نفر در استان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: