معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو تشریح کرد:

ایدرو پیشگام گسترش انقلاب صنعتی چهارم در کشور

ایدرو پیشگام گسترش انقلاب صنعتی چهارم در کشور
کدخبر : 537528

به گزارش شما و اقتصاد: معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با موضوع نوسازی صنعت در پرتو تحولات نوظهور با اشاره به جایگاه سازمان های توسعه ای همچون ایدرو در توسعه صنعتی کشور گفت: در مدل های موفق جهانی سازمان های توسعه ای ابزار موثر دولت ها برای رفع کاستی های اقتصادی در بخش صنعت به شمار می روند.

به گزارش شما و اقتصاد: محسن صالحی نیا  در تشریح  رویکرد سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران  برای نفوذ مفاهیم ، ابزارها و فناوری های انقلاب صنعتی چهارم  را در سه سطح سیاست گذاری ، برنامه ریزی و عملیاتی عنوان و خاطرنشان کرد : ایدرو براساس یک برنامه مشخص، پیشگام ایجاد و گسترش زمینه های لازم برای اجرای گام به گام    انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور خواهد بود .

معاون وزیر صمت ، ارزیابی وضعیت کشور از منظر آمادگی انقلاب  صنعتی چهارم  ، احصاء شاخص ها و شناسایی صنایع منتخب برای ایجاد مراکز تحول ، شناسایی صنایع اولویت دار برای ایجاد مراکز تعالی تحول دیجیتال ،  فراهم اوردن امکانات تست و آزمایش فناوری جدید ،  کمک به شکل گیری صندوق های ریسک پذیر شرکتی ، کمک به ایجاد مراکز تحول دیجیتال در داخل بنگاه های بزرگ صنعتی  و آموزش و توانمند سازی در بکارگیری فناوری های دیجیتال در صنعت را از اهم برنامه های پیش بینی شده برای  تحقق انقلاب صنعتی چهارم در کشور عنوان کرد .

رئیس هیات عامل ایدرو افزود :  اقتصاد  دیجیتال  ، ارتقاء بهره وری کسب وکار ها را به میزان ۵ تا ۱۰ درصد را به دنبال خواهد داشت .

محسن صالحی نیا همچنین در ادامه به رویکرد های برنامه جهش تولید در بخش صنعت اشاره و تصریح کرد:  رسوخ فناوری در صنعت ، ارتقای بهره وری عوامل تولید ، تکیه بر ساخت داخل ، تکمیل زنجیره ارزش تولید براساس فناوری های جدید و افزایش تولید در شرایط رقابتی با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله برنامه های جهش تولید در بخش صنعت است .

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به تحولات سریع فناوری های نو به ویژه در زمینه تولیدات صنعتی ، ضرورت انعطاف و سرعت برای بهره مندی از این ظرفیت ها را در حوزه های مختلف صنایع کشور حیاتی برشمرد .

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی   با همکاری  مشترک سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران امروز و فردا به صورت آنلاین در حال برگزاری است .

ایدرو نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: