حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه بافق:

نقش کلیدی شرکت سنگ آهن در امور فرهنگی تربیتی/ برنامه ریزی جدی تر و مجاهدت برای جهش تولید و رسیدن به جایگاه واقعی اقتصاد کشور

نقش کلیدی شرکت سنگ آهن در امور فرهنگی تربیتی/ برنامه ریزی جدی تر و مجاهدت برای جهش تولید و رسیدن به جایگاه واقعی اقتصاد کشور
کدخبر : 538069

به گزارش شما و اقتصاد: حجت الاسلام سعادت فر نقش شرکت سنگ آهن را در کار فرهنگی تربیتی نقش مهم دانست و اظهار کرد: این مجموعه اقدامات و برنامه های فرهنگی بسیاری را انجام داده و در این زمینه مشارکت خوبی با مجموعه شهر داشته است. باید کار فرهنگی راهبرد مهم مسئولان و فعالان فرهنگی باشد.

به گزارش شما و اقتصاد: رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ آهن صبح امروز به همراه مدیران و معاونان خود با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام سعادت فر دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار فلاح مبارکه پیرامون تاریخچه معدن چغارت و بهره برداری از آن،احداث کارخانه فرآوری و ساخت کارخانه گندله سازی به منظور تولید گندله و ایجاد ارزش افزوده به محصول و اشتغال زایی در شهرستان مطالبی را بیان کرد و گفت: این کارخانه ظرفیت ۵ میلیون تن تولید در سال را دارد که در آستانه بهره برداری و در دستور کار هیئت دولت برای آغاز کار به شکل رسمی می باشد.

وی با اشاره به اشتغال ۶ هزار نفر نیرو در این مجموعه بصورت مستقیم،افزود: ۲ هزار نفر نیز نیروی بازنشسته تحت پوشش شرکت سنگ آهن می باشند و به نوعی همه شهر وابسته به این مجموعه بزرگ اقتصادی است.

مدیر عامل شرکت اکثریت مدیران مجموعه را نیروهای بومی،جوان و توانمند شهرستان دانست و مهمترین معضلی را که در حال حاضر این مجموعه دارد را کمبود خوراک عنوان کرد و گفت: سالهای سال خوراک از این مجموعه بصورت خام به اصفهان ارسال می شد و در آنجا ارزش افزوده پیدا می کرد و بخش بزرگی از توسعه ها در آن منطقه برای خوراکی است که از شرکت سنگ آهن ارسال شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ به بعد مسئولین وقت به سمت احداث کارخانه های جوار معدنی در شهرستان رفتند تا از خام فروشی جلوگیری شود و ارزش افزوده در منطقه باقی بماند و خوشبختانه تحولاتی در شهر نیز به وجود آمده است.

photo_2021-01-10_10-06-27-1024x682

فلاح مبارکه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت سنگ آهن که فراتر از آن همیشه عمل نموده است،بیان کرد: این مجموعه فعالیت ها و اقداماتی را برای ادارات و شهر انجام می دهد که از جمله آن پرداخت 2 درصد عوارض فروش محصول به فرمانداری است که 30 درصد آن برای روستاها و 70 درصد در اختیار شهرداری برای امور عمرانی قرار می گیرد،کمک به آموزش و پرورش در ساخت مدار خیری،کمک به نیازمندان و کمیته امداد در ساخت منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد،کمک ۵ میلیاردی به بیمارستان در بحث کرونا،تامین اقلام بهداشتی برای استفاده مردم و… می باشد.

photo_2021-01-10_10-06-16-1024x554

وی در پایان امیدوار شد در ادامه مسیر با حمایت امام جمعه بافق در جهت تامین خوراک برای مجموعه سنگ آهن عمل کرد تا با تولید و حفظ ارزش افزوده سهمی در عمران و آبادانی شهرستان داشت.

سپس امام جمعه بافق ضمن خوش آمدگویی به مسئولان حاضر با بیان اینکه مجموعه شهر به شرکت سنگ آهن وابسته است،گفت: این می طلبد تا با برنامه ریزی جدی تر و بهتر و پرورش نیروهای جوان و مجاهدت،کار را برای رسیدن به اهداف پیش برد.

وی یکی از اهدافی که مقام معظم رهبری دنبال می کرد را عدم وابستگی به نفت و رونق اقتصاد کشور از طریق حوزه های دیگر اعم از کشاورزی و توسعه آن عنوان کرد و افزود: باید توصیه های رهبری را در سال جهش تولید رصد کرد. پایه اقتصاد ما یکی از الزاماتش این باشد که باید یک جهش در تولید انجام شود. در این شرایط با بهره گیری از امکانات موجود باید بتوانیم چرخه تولید را در مسیری قراردهیم تا ضمن دست یافتن به تولید انبوه و رفع نیارهای داخلی‌، زمینه ای برای صادرات نیز فراهم کنیم؛ به طوری که جایگاه واقعی اقتصاد کشور در منطقه و جهان تثبیت شود.

photo_2021-01-10_10-06-21-1024x682

حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگر سخنان خود نقش شرکت سنگ آهن را در کار فرهنگی تربیتی نقش مهم دانست و اظهار کرد: این مجموعه اقدامات و برنامه های فرهنگی بسیاری را انجام داده و در این زمینه مشارکت خوبی با مجموعه شهر داشته است. باید کار فرهنگی راهبرد مهم مسئولان و فعالان فرهنگی باشد و هم همچون سایر موضوعات مقام معظم رهبری بسیار دقیق و روشن در این خصوص مطالب را بیان نمودند که باید اجرایی شود.

 

 

مرکز اطلاع رسانی شرکت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: