باحضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو درمحل شرکت ملی فولاد ایران؛

نخستین نمایشگاه توانمندسازی و بومی سازی قطعات وتجهیزات صنعت فولاد افتتاح شد

نخستین نمایشگاه توانمندسازی و بومی سازی قطعات وتجهیزات صنعت فولاد افتتاح شد
کدخبر : 539475

مراسم افتتاحیه "نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد ایران" با حضور مدیران عامل شرکت‌های فولادی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شما و اقتصاد صبح امروز ۲۸ بهمن ماه نخستین نمایشگاه توانمندسازی و بومی سازی قطعات وتجهیزات صنعت فولاد باحضور ریاست عامل ایمیدرو در محل شرکت ملی فولاد ایران افتتاح شد.

 

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۶_۱۰-۴۰-۰۳

در ابتدای این مراسم حسن پایاب مدیر توانمندسازی و بومی سازی شرکت ملی فولاد ایران گفت:امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ارتباط بهتر تولیدکنندگان و خریداران و بهبود بومی سازی را در کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد: شجاعت و آگاهی، سرعت عمل و تصمیم‌گیری به موقع ۳ عامل مهم در بومی‌سازی است.

وی همچنین از سابقه ۴۱ ساله شرکت ملی فولاد ایران سخن گفت و ادامه داد: قانون رفع موانع تولید، سند چشم‌انداز و ...... تمامی حکایت از بومی‌سازی در کشور دارد.

مدیر توانمندسازی شرکت ملی فولاد ایران بومی سازی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت:  عدم توجه به این امر هزینه‌های بسیاری چون خروج ارز، بیکاری، عدم مهارت نیروی انسانی و غیره را در بر خواهد داشت .

وی ادامه داد: شرکت ملی فولاد با هماهنگی ایمیدرو در راستای بومی سازی در احیای مستقیم گام های موثری برداشته است که نخستین آن در فولاد خوزستان بوده است. گام بعدی احیای مستقیم پرد در ۴ مجتمع فولادسازی کشور بود که کاهش هزینه، کاهش آلودگی و کاهش مصرف انرژی از مزایای این تکنولوژی است.

مدیر بومی سازی شرکت ملی فولاد ایران اظهار داشت: ۷ مجتمع فولادی برای تامین قطعاتشان از داخل کشور به صورت بومی‌سازی تامین شد و ۱۲ میلیون یورو شرکت‌های فولادی در این امر صرفه‌جویی ارزی داشتند. ضمن اینکه با بومی‌سازی قطعات راه‌اندازی فولاد قائنات حدود ۱ سال زودتر از برنامه ‌پیش‌بینی شده انجام شد.

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۶_۱۱-۱۴-۵۴

در ادامه این مراسم نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ضمن تبریک راه اندازی اولین واحد تولید فولاد قائنات ابزار امیدواری کرد که انشااله اولین محصول تا ولادت حضرت علی تولید خواهد شد.

نادی گفت: در شرایط تحریمی برای تامین قطعات با مشکل جدی مواجه شده‌ بودیم که با بومی‌سازی توانستیم تجهیزات مورد نیاز را در کشور بسازیم.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد اظهار داشت: با ساخت این تجهیزات معقوله خرید آن از خارج از کشور برای همیشه بسته خواهد شد.

نادری ادامه داد: نمایشگاه بومی‌سازی رویکردی است به تجهیزات بومی‌سازی ما برای بخش‌های مختلف فولادی که منجر به اشتغال‌زایی برای جوانان کشور خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: صنعت فولاد یک صنعت پیشران است و اقدامات در این صنعت باعث منتفع شدن صنایع دیگر نیز خواهد شد.

 

 

ایمیدرو۱

در ادامه این مراسم وجیه‌‌اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه آثار و زحمات همکاران را به جلوه می‌کشید.

وی از اهمیت و ضرورت بومی‌سازی در توسعه اقتصادی کشور گفت و ادامه داد: گام‌ها در جهت بومی‌سازی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری برای تولید و جهش در بخش‌های مختلف است و انتظار این است که به نقطه‌ای برسیم که تکنولوژی و ساخت را در کشور داشته باشیم و نیاز ما به خارج کاسته یا از میان برود.

جعفری با اشاره به بومی سازی ۸۵ درصدی قطعات و تجهیزات در صنعت سیمان گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد در زنجیره فولاد کشور نیز بومی‌سازی قطعات انجام شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو  با اشاره به ابلاغیه سال گذشته برای حمایت از بومی سازی گفت: شرکت ها می بایستی در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشند ضمن اینکه ما برای بومی‌سازی با برنامه حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد : ۹۱۷ میلیون دلار در سال ۹۹ برای بخش تامین و ساخت تجهیزات و قطعات در نظر گرفته شد و با یک نگاه بلندمدت باید در حوزه بومی‌سازی برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

جعفری گفت : باید این اعتقاد ایجاد شود که ما می‌توانیم و به سمت ساخت داخل و بومی‌سازی رویم باید برای این باور عملیاتی یک برنامه عملیاتی نیز تعریف کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت : شناخت پتانسیل‌ها و اینکه چگونگی این همبستگی ایجاد شود نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است که ایمیدرو باید یک نقش اساسی در این زمینه داشته باشد و از پتانسیل سیاست‌گذاری و حاکمیتی استفاده کنیم.

جعفری تاکید کرد: سامانه جامع بومی‌سازی در بخش فولاد راه اندازی شد که تاکنون ۲۳ هزار قطعه در آن ثبت شده است این سامانه به جمع آوری اطلاعات کمک می‌کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: