مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان برگزار شد
کدخبر : 539542

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی منتهی به 30 آبان 1399، در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سیمان هرمزگان، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹، با حضور سهامداران حقیقی، نمایندگان سهامداران حقوقی، نمایندگان شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس شرکت در روز ۲۶ بهمن در محل ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از اهم فعالیت های بخشهای مدیریت کارخانه، معاونت بازرگانی و توسعه بازار و معاونت اجرایی در کلیپ تصویری برای حاضران در جلسه ارائه شد. سپس هیئت رئیسه مجمع به ریاست محمد اسدی، محمد جواد ساده وند ناظر اول، غزاله تیما ناظر دوم، مهدی باشتی مدیر عامل و منشی جلسه، نجفیان نماینده مؤسسه حسابرسی شاخص اندیشان و اسماعیلی زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار (که بصورت آنلاین در جلسه حضور داشت) تشکیل شد.

در ادامه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در قالب موشن گرافیک به هیئت رییسه و حاضران در جلسه حضوری و آنلاین ارائه شد.

ثبت رشد ۲۷۸ درصدی سود عملیاتی نسبت به سال مالی گذشته

طبق گزارش معاونت مالی و اقتصادی شرکت برای سال مالی منتهی به 30 آبان 1399، سود ناخالص شرکت سیمان هرمزگان 1.854 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی گذشته 145 درصد و سود عملیاتی شرکت، مبلغ 1.661 میلیارد ریال بوده که این عدد نسبت به سال مالی گذشته 278 درصد رشد داشته است. در سال مالی 1399، نسبت های مالی شرکت هم نسبت به سال مالی گذشته رشد قابل توجهی داشته است به نحوی که نسبت سود ناخالص به فروش از 26 درصد به 36 درصد، نسبت سود عملیاتی به فروش، از 15 درصد به 32 درصد، نسبت سود خالص به فروش از 24 درصد به 33 درصد، بازده دارایی های شرکت از 19 درصد به 31 درصد و بازده حقوق صاحبان سهام هم از ۳۳ درصد به ۵۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش تولید سیمان هرمزگان

طبق گزارش معاونت فنی شرکت در سال مالی منتهی به 30 آبان 1399، با هدف حرکت به سمت تولید محصول نهایی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، میزان تولید سیمان با 18 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 1 میلیون و 848 هزار و 220 تن رسیده است.

همچنین طبق گزارش انجمن صنفی صنعت سیمان، میزان بازدهی تولید کلینکر و سیمان (نسبت تولید واقعی به ظرفیت اسمی) در شرکت سیمان هرمزگان در بالاترین میزان در مقایسه با سایر شرکت های سیمانی هم ظرفیت خود قرار دارد.

افزایش فروش داخلی و صادرات 

طبق گزارش معاونت بازرگانی و توسعه بازار شرکت در سال مالی منتهی به 30 آبان 1399، مقدار فروش 1 میلیون و 643 هزار تن سیمان فله و پاکتی در بازارهای داخلی به ثبت رسید که این مقدار نسبت به بودجه پیش بینی شده۲۰ درصد و نسبت به سال مالی گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

در بخش صادرات نیز با ۵۰۰ هزار تن صادرات سیمان و کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، جنوب آسیا و آفریقا، نسبت به سال گذشته با ۲۵۰ درصد رشد، رکورد کم نظیری را به ثبت رساند.

مبلغ فروش داخلی و صادراتی شرکت هم طی سال مالی مورد گزارش به ترتیب ۳.۳۵۷ و ۱.۷۸۰ میلیارد ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال گذشته ۳۰ و ۴۳۰ درصد افزایش داشته است که با ثبت این مبلغ فروش توانسته است رتبه سوم را در میان کل شرکت های سیمانی بورسی در طی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به نام خود اختصاص دهد. (لازم به ذکر است که شرکتهای رتبه اول و دوم در این رده بندی، ظرفیت های تولیدی به مراتب بالاتر از سیمان هرمزگان داشته اند)

در ادامه جلسه، پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در سال مالی ۹۹ توسط نماینده موسسه حسابرسی شاخص اندیشان، این گزارش به تصویب سهامداران رسید.

در این جلسه، محمد اسدی معاون مالی و اداری شرکت مدیریت گروه سرمایه گذاری امید که بعنوان نماینده سهامدار عمده و طبق رای گیری به عمل آمده به عنوان رییس مجمع انتخاب شده بود، از عملکرد شرکت سیمان هرمزگان اظهار رضایت کرده و افزود: گزارشی که مشاهده کردیم، نشان از عملکرد مطلوب این شرکت دارد که در همه بخش ها روند رو به رشد دیده می شود، لازم می دانم به خاطر این موفقیت از زحمات اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و تمام پرسنل شرکت تشکر کنم.

افزایش فروش داخلی و صادراتی نتیجه تلاش بی وقفه در شرکت سیمان هرمزگان

دکتر مهدی باشتی مدیر عامل این شرکت، با بیان اینکه این چهارمین سالی است که بعنوان مدیرعامل گزارش عملکرد ارائه می کنم افزود: خدا را شکر در این سالها با همکاری و تلاش های اعضای هیئت مدیره و پرسنل عزیز، روسپید بوده ایم و هر سال عملکرد مثبتی را ارائه کردیم. جا دارد از حمایت ها و تدابیر ارزشمند اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و مجموعه ارزشمند شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید تشکر کنم که در موفقیت شرکت سیمان هرمزگان سهم بسزایی داشته و دارند.

تقسیم سود ۱۱۰۰ ریالی برای سهرمز

در ادامه ضمن تصویب صورت‌های مالی، سهامداران تقسیم سود نقدی 1100 ریال به ازای هر سهم را نیز تصویب کردند.

همچنین در این جلسه، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد. علاوه بر این، موسسه حسابرسی شاخص اندیشان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی شهود امین، به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل انتخاب شدند.

شایان ذکر است که با عنایت به ابلاغیه شماره 104‌/31 مورخ 20‌/12‌/1398 دبیرمحترم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه شماره 44050‌/0‌/ب‌/98 مورخ 26‌/12‌/1398 سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان با حضور جمعی از سهامداران حقیقی و حقوقی در محل جلسه و سایر سهامداران بصورت مشاهده برخط و از طریق سامانه پیش بینی شده برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: