معاون قضایی دادستان کل کشور:

امیدواریم در سال ۱۴۰۰ و قرن جدید جشن بالندگی بگیریم و چهره ها را مکدر نبینیم

امیدواریم در سال ۱۴۰۰ و قرن جدید جشن بالندگی بگیریم و چهره ها را مکدر نبینیم
کدخبر : 539559

معاون قضایی دادستان کل کشور:امیدواریم در سال ۱۴۰۰ و قرن جدید جشن بالندگی بگیریم و چهره ها را مکدر نبینیم.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران هجدهمین دوره جشنواره تولید ملی-افتخار ملی با بعد از ظهر سه شنبه با حضور مقامات کشوری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار گردید.

در این ائین علاوه بر تجلیل از ۵۵ واحد نمونه صنعتی و معدنی ملی ،دکتر عمرانی معاون دادستان کل کشور،دکتر دین پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور،دکتر زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت،دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت و دکتر زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولیذد کشور،از سوی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران قدردانی به عمل امد.

در این ائین معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن قدردانی از خانه صمت ایران ،تشکل ها را مایه تقویت نظام اقتصادی دانست و افزود: کار آفرینی که با دل و جان کار می کند، خداوند به او کمک خواهد کرد. بنده نیز تا آخرین نفس در کنار تولید کنندگان هستم و در سال ۱۴۰۰ که قرن جدید است انشالله بتوانیم جشن بالندگی بگیریم و چهره ها را اینگونه مکدر نبینیم.

وی با بیان اینکه شروع تولید همیشه آسان است اما به مرور که تولید افزایش پیدا می کند مشکلاتی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اکنون افراد تولید کننده ای هستند که دست افراد نیاز مند را می گیرند این افراد رجبیون هستند نباید خیلی از خودمان راضی باشیم یاد بگیریم که مانند  مدیران رجبیون به کارگران خود عشق بورزیم.

وی با اشاره به تجربه ای که در نشست و بر خواست با تولید کنندگان خرد و کالان در دوره های زمانی مختلف داشته است، گفت: بنده و قوه قضاییه برای هر تولید کننده ای که حرف قانونی برای گفتن داشته باشد تمام اختیار خود و قوه قضاییه را در اختیار او قرار خواهیم داد.

عمرانی افزود:بخش خصوصی ما مطالبه گر نبوده است.و به همین دلیل دولت ها به خودشان اجازه داده اند قیم تولید و بخش خصوصی باشند.

و همین موضوع باعث ایجاد رانت و فساد گردید.تولیدکننده با کانادا بروها فرق دارند.اما این تفاوت را متوجه نشدیم و اصحاب صنعت را تحت فشار گذاشتیم.

اصل چهل و چهار را نوشتییم و رهبری هم بارها تاکید کردند در واگذاری به بخش خصوصی امات در عمل انچه اتفاق افتاد خصولتی سازی ها بود.

ما رودر روی هم ایستادیم به جای جنگ با بیگانه و به هر گونه به تخریب هم پرداختیم.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه ما دولتی ها دو امضاءداریم گفت یک امضای ما خوب و یکی بد است.هرگاه توانستیم همه امضاهای خوبمان را استفاده کنیم انگاه موفق خواهیم بود و در برابر خدا و مردم شرمنده نخواهیم شد.

در ادامه این مراسم اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با ابراز خورسندی از برگزاری چنین جشنواره هایی برای هم افزایی در حوزه صنعت و معدن گفت:اماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی در زمینه اراعه طرح هایی برای بهبود شرایط تولید و اقتصاد در مجلس هستیم.وی همچنین ابراز کرد اینجانب از اولین اقدامات خود برای تعدادی از میران بخش خصوصی و تشکل ها به عنوان مشاوران کمیسیون صنایع مجلس حکم صادر کرده و از راهنمایی ها و مشاوره انها استفاده خواهیم کرد.

صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این جشنواره ضمن تقدیر از خانه صمت ایران عنوان کرد:رشد و توسعه صنایع در همین ده ماه سال جاری و با توجه به شرایط خاص کرونا و فشارهای اقتصادی چشمگیر بوده است.وی به رشد صدور جواز های تاسیس در سال جاری اشاره کرد و افزود در حال حاضر امادگی کامل همکاری با بخش خصوصی در بدنه وزارت صمت وجودداشته و هرگونه حمایت مورد نیاز واحدهای صنعتی از طرف وزارت صمت انجام میگیرد.

دکتر زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز با اشاره به واگذاری برخی از اختیارات و وظایف وزارت صمت به خانه های صمت گفت:در بسیاری از استان ها این واگذاری ها به خوبی پاسخ داده و امار های خوبی طی نظرسجی ها به دست امده است.

وی با بیان اینکه در این مدت علاوه بر افزایش کمی صدور جواز های تاسیس میزان رضایتمندی مردم نیز افزایش پیدا کرده است از امادگی وزارت صمت برای واگذاری برخی دیگر از اختیارات و وظایف وزارت صمت به خانه صنعت،معدن و تجارت خبر داد و افزود به زودی طرح پایش ،نظارت و امارگیری واحدهای صنعتی و چند مورد دیگر در دستور کار معاونت طرح و برنامه و خانه صمت ایران قرار خواهد گرفت.

دکتر رسولیان معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران نیز با ابراز اینکه ما به هیچ عنوان قصد زمین فروشی نداریم افزود در دوران حاضر تمام تلاشمان در جهت حمایت واقعی از صنایع کوچک خواهد بود.

در پایان این مراسنم از ۵۵ واحد نمونه و برتر در گروه های صنعت،معدن و خدمات فنی مهندسی با حضور مهندس جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو، دکتر رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک،دکنر زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت و سید عبدالوهاب سهل ابادی رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با اهدا تندیس و لوح جشنواره تجلیل به عمل امد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: