صف شکنی شستا در شفافیت انتصابات

صف شکنی شستا در شفافیت انتصابات
کدخبر : 541047

تحول در نحوه انتصاب اعضای هیأت مدیره هلدینگ و شرکت های تابعه شستا یکی دیگر از نقاط درخشان عملکرد مدیریت این سازمان است.

شفافیت انتصابات نه تنها در جذب مدیران جدید اتفاق افتاد بلکه با انتشار تمامی مشخصات مدیران شستا گام بزرگی در راستای شفاف سازی شد؛ گامی که هنوز دستگاه های دولتی و شبه دولتی حاضر به برداشتن آن نشده و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

انتصاب اعضای هیأت مدیره هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا یک فرایند رو به تکامل بوده که در دوره‌های گذشته به ویژه در زمان‌هایی که عدم وجود مکانیزم‌های مناسب انتصابات با چاشنی نگرش سیاسی به مجموعه به عنوان حیاط خلوتی جهت به کارگیری نیروهای حزبی که عمدتا غیر متخصص و غیر مرتبط با صنعت و رشته کاری که در آن مشغول شده اند، همراه شده، منجر به مشکلات فراوانی شده که خروجی آن در کنار عوامل دیگر، زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و پایین بودن سود سایر شرکت‌ها، علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالا بوده است.

بررسی میدانی سوابق موجود از انتصابات صورت گرفته در ده ساله اخیر نشان می‌دهد، بسیاری از انتصابات بدون در نظر گرفتن تخصص، تجربه و ارتباط رشته کاری با تخصص فرد منصوب انجام شده است. در بسیاری از موارد، انتصابات بیش از صد عضو هیأت مدیره برای شرکت‌های تابعه یک هلدینگ به صورت لیستی یا اتوبوسی بوده و هیچگونه مروری بر سوابق علمی، تخصصی و اجرایی افراد صورت نگرفته و حتی یک برگ رزومه مختصر از عضو منصوب وجود نداشته است.

هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله باقی است، اما در دوره اخیر شاهد تحولات اساسی و سازنده در هر دو بعد شکلی – فرآیندی و نیز کیفی- محتوایی هستیم. سامانه نسبتا جامعی مشتمل بر کلیه مراحل فرآیند انتصابات و بایگانی نسبتا کاملی از کلیه اسناد و مدارک مربوط، در دفتر مرکزی شستا به وجود آمده است، به گونه‌ای که در کنار سایر اصلاحات مدیریتی، ایجاد سامانه‌های مدیریتی، کنترلی و نظارتی منجر به نیل به دستاوردهای عظیم و غیر قابل انکاری شده است.

 

213 (1)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: