وزیر صمت در آیین آزادسازی ۶‌ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور:

وزارت صمت بر روند فعالسازی معادن نظارت دارد/ارزش معادن کشف شده کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است

وزارت صمت بر روند فعالسازی معادن نظارت دارد/ارزش معادن کشف شده کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است
کدخبر : 542286

به گزارش شما و اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن حبس شده کشور را اقدامی شجاعانه و خردمندانه دانست و گفت: واگذاری این معادن برای فعال سازی، فرصت جدیدی برای سرمایه گذاری و اشتغال در کشور می‌باشد.

به گزارش شما و اقتصاد:  علیرضا رزم‌حسینی در آیین رونمایی از طرح آزادسازی شش‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور (آغاز اجرای بزرگترین مزایده ملی کشور)، با بیان این مطلب، افزود: واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت، جهش صنعتی و معدنی در کشور به وجود خواهد آورد.

انجام فرآیند واگذاری در سامانه ستاد و با نظارت تشکل‌ها و وزارت صمت

وی با بیان اینکه فرآیند واگذاری طبق قانون از طریق مزایده برگزار می‌شود، بیان کرد: فرآیندها به صورت قانونی در سامانه ستاد (مزایده ها و مناقصات دولت) انجام خواهد شد، اعضای تشکل ها و نمایندگان وزارت صمت در روز بازگشایی پاکات مزایده حضور دارند و به همین خاطر امکان هیچگونه رانت و یا تخلف قانونی میسر نیست.

نظارت وزارت صمت بر روند فعالسازی معادن توسط برندگان مزایده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این مزایده برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش نظارتی خود را بیشتر خواهد کرد و متقاضیانی که در این مزایده برنده شوند اما کار اکتشاف، بهره برداری و فعال سازی معدن را انجام ندهند مجدداً معادن از آنها گرفته و باز از طریق مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار می شود.

رزم‌حسینی معادن را فرصت مهمی برای توسعه متوازن و پایدار در کشور دانست و تصریح کرد: مخالف غارت معادن هستیم و معادن باید به فرصتی برای توسعه متوازن تبدیل شوند.

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در دستور کار است

وی در این خصوص تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم.

ارزش معادن کشف شده بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است

وزیر صمت با بیان اینکه کشوری نفت‌خیز و همچنین معدن خیز هستیم، گفت: بر اساس کار کارشناسی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش معادن کشف شده در کشور است که البته با انجام عملیات اکتشافی حتماً این ذخایر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است آیین طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صمت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶ هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگترین مزایده کشور می باشد، صادر کرد.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: