قرارداد مپنا و کرمان موتور؛

تحقق توسعه و تولید خودرو برقی اشتراکی

تحقق توسعه و تولید خودرو برقی اشتراکی
کدخبر : 542460

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) به نمایندگی از گروه مپنا و گروه صنایع خودروسازی کرمان، قرارداد همکاری مشترک امضا کردند. بر اساس مفاد این قرارداد، طرفین نسبت به هم‌افزایی موثر از طریق توسعه محصولات خودرو برقی همکاری می‌کنند.

به گزارش شما و اقتصاد:  بر اساس این همکاری، شرکت مکو تولید و توسعه پیشرانه و ذخیره­ساز انرژی این خودروها را بر عهده خواهد داشت و شرکت خودروسازی بم بخش بدنه، تریم و قسمت­های خودرویی را ارائه خواهد کرد.

قرارداد همکاری شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و خودروسازی کرمان، روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، در قالب شرکت مشترک برای اهداف استراتژیک بلندمدت در فرصت‌های کسب و کار موجود در زمینه طراحی، ساخت، تولید و ارائه خودرو برقی اشتراکی در کلاس­های A و B و فناوری‌های مرتبط با آن در ایران و منطقه خاورمیانه و اجرای طرح بهبود و ارتقای پکیج­های برقی‌سازی خودروهای مورد اشاره طبق راه­حل­های فنی استاندارد بین شرکت مهندسی برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت خودروسازان بم (بم کو) نهایی شد.

این قرارداد با اتکا به اصل خودباوری و استفاده حداکثری از فناوری­های بومی و پتانسیل­های درونی و با هدف تقویت توانمندی­های داخل کشور و نیز در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست عمومی در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی اجرایی می‌شود.

با امضای این قرارداد، تولید و عرضه خودروهای برقی اشتراکی به منظور اجرای ناوگان حمل و نقل مرتبط در محدوده­های مشخص در کلان‌‍شهرها به ویژه تهران بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

گستردگی سفرهای روزانه شهری از حیث نوع و خصوصیات، نیازمند وجود سیستم­های متنوعی جهت پاسخ‌گویی مطلوب است. از جمله این سیستم­ها که در مقایسه با سیستم­های معمول­تر حمل و نقل، جزء موارد نسبتا نوین محسوب می‌شود خدمات خودروی اشتراکی (Car sharing) است. در این نوع از خدمت، گروهی از افراد برای استفاده از یک خودرو اشتراکی در یک شبکه غیر متمرکز مشتمل بر مکان‌های پارک خودرو (نزدیک خانه، محل کار و یا ایستگاه­های حمل و نقل عمومی و ...) با قابلیت سامانه رزرو منسجم و یکپارچه سازماندهی می‌شوند. این گروه می‌توانند خودروهای مشترکی را در زمان­های محدود و کوتاه استفاده نمایند.

با اعلام کارشناسان فنی دو شرکت، به زودی اولین محصول این شرکت مشترک با قابلیت فروش آزاد و نیز کسب و کار اشتراکی ارائه خواهد شد. ظرفیت باتری این محصول حداکثر ۱۵ کیلووات ساعت است و می‌تواند با یک بار شارژ (قابلیت شارژ سریع و کند)، مسافت ۱۰۰ کیلومتر را با سرعت بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

همچنین کنترل این خودرو از طریق نرم­افزارهای مدیریتی بالادستی خواهد بود و کاربران برای رزرو، پرداخت، باز کردن درب‌ها، مسیریابی و ... از نرم­افزار مخصوص این خودروها بهره خواهند برد.

شایان ذکر است، شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، توسعه محصولات پیشرانه و باتری پک برقی را آغاز کرده و زیر سیستم­های مورد نیاز خودروهای سبک و سنگین را فراهم می‌کند.
شرکت خودروسازی بم نیز در خط تولید خود امکانات پیشرفته­ای دارد که در حال حاضر برای تولید خودروهای لیفان استفاده می‌شود.

مپنا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: