وزیر صمت در معدن طلای زرشوران در جمع خبرنگاران؛

سیاست وزارت صمت حرکت معادن در توسعه متوازن منطقه‌ای است/ معادن برای توانمندسازی مردم مدل اقتصاد مقاومتی را گسترش دهند

سیاست وزارت صمت حرکت معادن در توسعه متوازن منطقه‌ای است/ معادن برای توانمندسازی مردم مدل اقتصاد مقاومتی را گسترش دهند
کدخبر : 542587

به گزارش شما و اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از معدن طلای زرشوران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت صمت حرکت معادن در راستای توسعه متوازن منطقه‌ای می باشد، یکی از رسالت‌های معادن را توسعه پیرامونی منطقه محل استقرار دانست.

به گزارش شما و اقتصاد: علیرضا رزم‌حسینی با بیان این مطلب افزود: یکی از معادن بسیار مهم کشور معدن طلای زرشوران است که مراحل مختلفی در آن در حال انجام می باشد.

ظرفیت های حائز اهمیت معدن زرشوران در توسعه پیرامونی منطقه

وی با بیان اینکه این معدن پتانسیلها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: پتانسیل‌های این معدن در توسعه پیرامونی منطقه که یکی از رسالت‌های آن نیز میباشد حائز اهمیت است.

یکی از رسالت‌های معادن توسعه پیرامونی منطقه محل استقرار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از رسالت‌های معادن را توسعه پیرامونی در منطقه محل استقرار دانست و بیان کرد: سیاست وزارت صمت حرکت معادن در راستای توسعه متوازن منطقه‌ای می باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: نباید معادن توسعه یابند اما اطراف آنها مناطق کمتر برخوردار و محروم بمانند.

معادن برای توانمندسازی مردم مدل اقتصاد مقاومتی را گسترش دهند

وی گفت: معادن با کمک مردم مدل اقتصاد مقاومتی را برای توانمندسازی پیرامون خود گسترش دهند.

هدف گذاری برای افزایش تولید ۲۰ درصدی در معدن طلای زرشوران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سختان خود با اشاره به اشتغال هزار نفر از اهالی منطقه در معدن طلای زرشوران تصریح کرد: این معدن ذخایر بسیار مناسبی دارد، سال گذشته تولید بسیار خوبی داشته است و امسال هدفگذاری برای افزایش تولید ۲۰ درصدی دارد.

تدوین و‌ تصویب طرح توسعه منطقه تکاب با حضور استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مجلس

رزم‌حسینی از تدوین برنامه توسعه منطقه خبر داد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای برای نهایی شدن این طرح توسعه ای با حضور استاندار ، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

ظرفیت مناسب منطقه تکاب برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی ادامه داد: منطقه تکاب و پیرامون آن ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت فعالان بخش خصوصی می باشد که در این طرح توسعه به آن اشاره شده است.

حمایت از صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در منطقه تکاب

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر ضرورت حمایت از صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در این منطقه تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات لازم و آموزش افراد و جوانان منطقه باعث ایجاد اشتغال زایی به کمک همین صنایع وابسته در همین منطقه و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

شایان ذکرست که وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه از دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی از مجموعه معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب بازدید به عمل آورد.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی نمودند.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: