مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک خبر داد:

گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال در نظام بانکداری به منظور تحقق اقتصاد هوشمند

گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال در نظام بانکداری به منظور تحقق اقتصاد هوشمند
کدخبر : 544107

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چند ساله بانک صنعت و معدن، بانکداری دیجیتال را فرهنگ جدید در نظام بانکداری نوین و در راستای تحقق اقتصاد هوشمند دانست.

به گزارش شما و اقتصاد:  مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن بعد از ظهر روز گذشته (۲۶ تیرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع این بانک برگزار شد.

حسین مهری، در ابتدای جلسه ضمن تشکر از همکاری سازمان حسابرسی و حمایت‌های وزارت‌خانه‌های صمت و اقتصاد و امور دارایی به ایجاد فرهنگ جدید بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعدد و دوره‌های آموزشی برگزار شد و این ادبیات جدید در سیستم بانکی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بانکداری نوین و دیجیتال را یک حرکت رو به جلو در سیستم بانکی و اقتصاد هوشمند توصیف کرد که آثار اجرایی آن در سال‌های آتی نمایان خواهد شد.

مهری در بخش دیگر صحبت‌های خود از اقدامات و حمایت‌های وزارت صمت تشکر کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر مابین این بانک و ایمیدرو از تحقق هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای حمایت از بخش صنعت، توسط ایمیدرو خبر داد.

دستاوردهای چند ساله بانک صنعت و معدن

وی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات و دستاوردهای هشت ساله بانک صنعت و معدن را ارائه داد؛ بر اساس این گزارش در این مدت برای بیش از ۵۰ هزار طرح، اعتباری بالغ بر ۱۳.۹ میلیارد یورو و ۶۸۲ هزار میلیارد ریال تامین شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بهره‌برداری از هزار و ۱۹۶ طرح (۹۲ درصد از مجموع طرح‌های ایجادی)، ایجاد بیش از ۷۴ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم با اجرای طرح‌های ایجادی، اولویت‌ حمایت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات گرا را به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات بانک صنعت و معدن در هشت سال اخیر نام برد و اظهار داشت: در این مدت در کنار افزایش ۳۵ برابری گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و رشد ۹۴ برابری ضمانت نامه های ریالی ، افزایش اعتبارات اسنادی ارزی از ۲.۴ میلیارد یورو در دوره ۸۴۹۱ به ۱۲.۷ میلیارد یورو در دوره ۹۲۹۹ را نیز شاهد بودیم.

بر اساس صحبت‌های مهری، افزایش شفافیت صورت‌های مالی، افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک، حرکت در جهت توازن پرتفوی ریالی و ارزی بانک، واگذاری اموال و سهام غیربانکی در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و رونمایی از هشت سرویس جدید از دیگر اقدامات این بانک در بازه زمانی مذکور است.

اهم اقدامات یکساله بانک صنعت و معدن

در ادامه جلسه و پس از گزارش عملکرد هشت ساله، گزارشی از عملکرد یکساله بانک صنعت و معدن ارائه شد.

در این گزارش تمرکز بر پرداخت تسهیلات در گردش و تسهیلات تکمیلی به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، افتتاح هشت محصول و خدمت جدید بانکی، سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در هفت شرکت بورسی و مشارکت در افزایش سرمایه‌ شرکت فولاد بافت به عنوان اهم اقدامات بانک صنعت و معدن معرفی شد.

همچنین چالش‌های مهم پیش روی بانک و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن‌ها از دیگر مسائل مطرح شده در بخش اول این جلسه بود.

گفتنی است به دنبال گزارش عملکرد این بانک در سال 99 که نقش موثری در تامین مالی طرح‌های صنعتی و معدنی و انضباط مالی داشته است، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی عملکرد یکسال گذشته این بانک را مثبت ارزیابی کرد و بانک صنعت و معدن را به عنوان محوریت اصلی انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند در کشور دانست.

در بخش دوم جلسه نیز گزارش حسابرس و بازرس قانونی بانک به همراه صورتهای مالی تلفیقی گروه و بانک برای دوره مالی منتهی به 1399/12/30 ارائه شد و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: