در راستای تامین نیاز کشور در شرایط تحریم صورت گرفت:

ریل ۵۴E۱ ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد

ریل ۵۴E۱ ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد
کدخبر : 544626

به گزارش شما و اقتصاد: برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.

به گزارش شما و اقتصاد:  مهرداد تولائیان معاون بهر برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن ، از جمله ریل های  ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن ، ریل  S۴۹ برای متروی بهارستان ، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن ، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود .

وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است ، افزود : ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل ، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است، ارسال می شود .

علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت : در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوب آهن اصفهان استفاده کرده ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین المللی است ، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

وی افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ، این مترو را اولین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوب آهن اصفهان معرفی کرد وافزود: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد ، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود.

عبدالله‌پور، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت : قبلاً ریل مترو از کشور اطریش وارد می شد که با شدت گرفتن تحریم ها ، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد .

وی افزود : در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد ، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود : تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود ، بلکه دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه ، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد .  

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن نیز گفت : در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور ،هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم .

وی با اشاره به سابقه ذوب آهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان ، اظهار داشت : از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار می رود ، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد .  

وی افزود : سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است . تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران ، قطعاً سفارش های بعدی را هم خواهیم داشت .

علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز اظهار داشت : نسبت به ۶۰E۱ ابعاد کوچک تری دارد ، به همین دلیل تولید آن سخت تر است .

وی با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوب آهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد ، افزود :  در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل ۵۴E۱ سخت تر از سایر ریل ها است به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک صورت گرفت تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم .

ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: