دستاوردی دیگر از تعامل ایمیدرو با دانشگاه:

تدوین مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری برای معادن و صنایع معدنی

تدوین مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری برای معادن و صنایع معدنی
کدخبر : 544645

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از تدوین مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری برای واحدهای معدنی و صنایع معدنی تحت پوشش این سازمان توسط یک گروه پژوهشی خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب تصریح کرد: در قرارداد پژوهشی انجام شده بین ایمیدرو و دانشگاه تهران تحت عنوان «ارائه و اجرای مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری و تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله»، ۴۲ واحد تابعه، مطالعه، ارزیابی و بررسی شدند.

وی افزود: نتایج حاصل از طرح ارزیابی واکنش در شرایط اضطراری- که محصول پیگیری‌های مشترک دفاتر تخصصی ایمیدرو شامل «آموزش، پژوهش و فناوری» و «ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی» بوده - در ۳ حوزه شامل "سیستم‌های مدیریتی"، "فوریت‌های پزشکی و اورژانس" و "سیستم‌های اعلام، اطفا و آتش‌نشانی" بررسی شده است.

ضرورت برگزاری ۲۲ دوره آموزشی

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به جزئیات گزارش ارائه شده از این پژوهش تصریح کرد: با توجه به نتایج حاصله از ارزیابی واحدهای تابعه این سازمان، ضرورت اجرای 22 دوره آموزشی برای آشنایی مدیران، کارشناسان و کارگران معادن با حوزه های مختلف بهداشت و ایمنی اعلام شده است.

وی ادامه داد: از جمله دوره های توصیه شده، بازآموزی تست، نصب و راه اندازی کپسول ها و سیستم های تنفسی (SCBA)، بازآموزی اقدامات مقابله با کرونا، آموزش شناخت ابزار و تجهیزات و پمپ های آتش‌نشانی، ارزیابی ریسک حریق، شناسایی مواد خطرناک و برگزاری دوره افسری آتش نشانی است.

پیشنهاداتی برای ایمن سازی معادن

ملاطاهری درباره پیشنهادات پژوهش یاد شده برای ایمن سازی معادن کشور اظهار داشت: تدوین یا بازنگری دستورالعمل‌های متناسب با مدیریت شرایط اضطراری، بازنگری در نحوه کنترل عملیات فعالیت‌های جاری بهسازی و نصب تابلوها و سیستم‌های هشدار دهنده، از جمله این پیشنهادات است.

وی ادامه داد: تامین نیروی متخصص و ارتقای سطح دانش، تامین زیرساخت اتاق مدیریت، تامین زیرساخت‌های ارتباطی، تدوین یا بازنگری فهرست شرایط اضطراری محتمل و واکنش صحیح در برابر حوادث، تدوین مکانیزم و اجرای ارزیابی ریسک حریق و بازنگری ساختار تیم‌های عملیاتی بحران و بازنگری ساختار مدیریت و فرماندهی بحران، بخش دیگری از پیشنهادات مذکور برای ایمن سازی معادن است.

 روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: