مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران اعلام کرد:

افزایش خرید بوکسیت مورد نیاز آلومینای ایران از بخش خصوصی به ۲ برابر

افزایش خرید بوکسیت مورد نیاز آلومینای ایران از بخش خصوصی به 2 برابر
کدخبر : 544775

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران گفت: بخش خصوصی اکنون 5 درصد بوکسیت مورد نیاز این مجموعه را تامین می‌کندکه این میزان تا پایان امسال به ۲ برابر افزایش می یابد.

به گزارش شما و اقتصاد:  تورج زارع اظهار داشت: خرید بوکسیت مورد نیاز مجتمع آلومینای ایران برای تولید پودر آلومینا از بخش خصوصی، از سال های گذشته در حال انجام است و اکنون ۵ شرکت در استان های مختلف، بخشی از بوکسیت آلومینای ایران را تامین می کنند.

وی افزود: این معادن بوکسیت در استان های خراسان شمالی، تهران، یزد، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

وجود ذخیره بوکسیت تا ۳۰ سال دیگر

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران خاطرنشان کرد: میزان مصرف بوکسیت به عنوان ماده اولیه معدنی این مجتمع، سالانه یک میلیون تن است و با توجه به معادن اکتشاف شده، کارخانه مذکور تا ۳۰ سال دیگر، ماده اولیه معدنی ذخیره دارد.

وی ادامه داد: شرکت آلومینای ایران تنها مجموعه تولیدکننده آلومینوم است که کار معدن‌داری هم انجام می‌دهد و در زمینه اکتشاف معدن و دستیابی به ذخایر بوکسیت در استان های مختلف کار کرده است، اکنون معادن این کارخانه در جاجرم خراسان شمالی اکتشاف شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

زارع با بیان اینکه شرکت آلومینای ایران در ۴ استان کشور دارای معدن بوکسیت است، اظهار داشت: در استان یزد هم نسبت به اکتشاف معدن و بهره بردای اقدام شده و در استان های سمنان و کهگیلویه و بویر احمد هم فعالیت معدنی در حال انجام و پیگیری است.

بنا به این گزارش، مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: