مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب خبر داد:

راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب در اوج تحریم‌ها و بدون سرمایه در گردش/ اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو

راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب  در اوج تحریم‌ها و بدون سرمایه در گردش/ اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو
کدخبر : 544803

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب(سالکو) از اشتغالزایی مستقیم ١۵٠٠ نفر در کارخانه متبوعش خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد:   علی عبداله‌نژاد مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم اکبر ترکان (بنیانگذار مجتمع سالکو) و قدردانی از کوشش مسئولان ملی، استانی و محلی و مدیران و بهره‌برداران سالکو در تحقق جهش تولید در کارخانه متبوعش  گفت: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ۴۰ سلول احیا (دیگ) فعالیتش را از اردیبهشت سال گذشته (۹۹) آغاز کرد و اکنون ۱۵۱ سلول از ۲۵۸ سلول احیا (دیگ) این کارخانه در مدار تولید قرار دارد.

IMG-20210811-WA0004

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۱۸۰ هزار تن از  ظرفیت اسمی فاز نخست (تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن) مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تکمیل شده است.این کارخانه از ابتدای دوران راه‌اندازی تاکنون توانست ۱۳۰ هزار تن فلز پرکاربرد آلومینیوم در قالب شمش‌های هزار و ۵۰۰ پوندی و ۴۲ هزار تن بلوک اختصاصی آند را تولید کند. 

IMG-20210811-WA0001

مدیرعامل شرکت سالکو افزود: با قاطعیت می‌توان گفت که مجتمع سالکو از مدرنترین و پیشرفته‌ترین مجتمع‌های تولید آلومینیوم در خاورمیانه است که محصولات خود را با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد روانه بازار داخلی و خارجی کرد و در مقایسه با کارخانه‌های قدیمی تولید آلومینیوم در کشور، تنها کارخانه‌ای که بلوک‌های اختصاصی آند در آن تولید می‌شود.

عبداله نژاد بیان کرد: در یکسال اخیر موفق شدیم در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا و علی‌رغم شرایط و محدودیتها در تامین برق، همه‌گیری کرونا و مهم‌تر از آن بدون سرمایه در گردش،   ۳۰ درصد از تامین آلومینیوم کشور را اکنون در دست بگیریم. 

وی اضافه کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب بدون دریافت یک ریال تسهیلات سرمایه در گردش، با فاینانس خارجی راه اندازی شد و در سال گذشته، یکهزار و ۸۰ میلیارد تومان از اقساط خود را پرداخت کرد. 

مدیرعامل سالکو با اشاره به پایش و نظارت مستمر در حفظ درجه خلوص و کیفیت محصولات آلومینیومی مجتمع متبوعش اظهار کرد: علاوه‌ بر فناوری ۴۳۰ کیلوآمپر این کارخانه و تجهیزات به روز که در تراز جهانی است نیز تامین مواد اولیه باکیفیت، Operation یا به عبارت دیگر نوع بهره‌برداری باتوان و تجربه مهندسان و بهره‌برداران در کنار پایش و نظارت مستمر از عوامل موثر در تامین محصولات باکیفیت و با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد است که به باور متخصصان، مجتمع سالکو توانایی حضور پرقدرت در بازار بین المللی و رقابت با شرکت‌های بزرگ تولید آلومینیوم را دارد. 

IMG-20210811-WA0003

علی عبداله‌نژاد از راه‌اندازی اولیه و آزمایشی سالن ریخته‌گری تولید اسلب و بیلت مجتمع سالکو خبر داد که این محصولات قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی دارد.

**اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو

مدیرعامل سالکو در ادامه اشتغالزایی مستقیم این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

وی بیان کرد: دوران رشد شرکت صنایع آلومینیوم جنوب در حال سپری شدن است و امیدواریم با فعالیت دولت سیزدهم که دغدغه افزایش تولید و صادرات را با تکیه بر توان داخلی در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌ها دارد،  بیش از پیش از تولید ملی حمایت شود و با رفع سایر موانع مجتمع مدرن سالکو و تحقق افزایش ظرفیت تولید،  به دوران تکمیلی و طلایی در دولت سیزدهم برسیم.

**اعطای مشوق های اختصاصی در تامین خوراک واحدهای آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد 

او با اعلام  برنامه سالکو در استقرار واحدهای صنعتی پایین دست در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد واجد بیشترین امتیاز برای تکمیل زنجیره تولید آلومینیوم کشورمان محسوب می شود، از این لحاظ که سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی پایین دست آلومینیوم با وجود فعالیت چشمگیر و پررونق مجتمع سالکو نیز دغدغه تامین خوراک اعم از مذاب و جامد(شمش) را نخواهند داشت و سالکو آمادگی دارد که خوراک واحدهای پایین دست را با شرایط سه تا شش ماه، بدون اخذ وجه و به صورت اعتباری تامین کند و با اعطای این مشوق، از تقویت سرمایه در گردش شرکت‌های فعال پایین‌دست و تداوم جهش تولید سایر محصولات آلومینیومی در کشور حمایت کند.

در آغاز این نشست مطبوعاتی نیز خبرنگاران از واحدهای مختلف سالن احیا، ریخته گری و آندسازی بازدید کردند و در جریان روند فعالیت این کارخانه قرار گرفتند.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: