اقتصاد مقاومتی

تشکیل کارگروه رفع معضلات اقتصادی برای رفع واقعی موانع تولید

تشکیل کارگروه رفع معضلات اقتصادی برای رفع واقعی موانع تولید
کدخبر : 545416

رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی کشور از لزوم تشکیل کارگروه ویژه تخصصی رفع معضلات اقتصادی به منظور پیگیری موضوعات به صورت مستقیم در وزارت صمت و وزارت کار و رفاه اجتماعی در راستای رفع واقعی موانع تولید خبر داد.

به گزارش شما واقتصاد،  حجت الاسلام نیکویی در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس‌آباد با اشاره به فعالیت قابل تأمل واحدهای صنعتی در این شهرک اظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی و برگرفته از اقتصاد اسلام است که تأکید بر تکیه به خود و تولید و بهره‌مندی از نیروی انسانی دارد.

 

WhatsApp Image 2021-09-07 at 01.35.05

وی افزود: در سال‌های گذشته این خلأ در کشور دیده‌شده که توجهی به اقتصاد مقاومتی نشده و صرفاً شعار و بازگو کردن برخی موضوعات کلیشه ای از سوی برخی مدیران بوده است.

رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی کشور در ادامه گفت: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور نیاز به روحیه جهادی و بسیجی دارد زیرا که کشور ما در حال حاضر دچار بحران‌های مختلف در عرصه اقتصادی است و از ظرفیت نیروهای انسانی، نخبگان و دانشگاهی‌ها استفاده‌نشده است.

 

WhatsApp Image 2021-09-07 at 01.35.17

حجت الاسلام نیکویی تصریح کرد: بوروکراسی اداری یکی از معضلات بزرگی است که بخش خصوصی با آن مواجه است و بسیاری از تولیدکنندگان در روند عادی کسب‌وکار، به دلیل سختی‌های موجود متوقف می‌شوند و بانک‌ها نیز به جای حمایت، در توقف تولید نقش بیشتری دارند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در دولت ایران قوی با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی کشور ابراز داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی می بایست کارگروه تخصصی رفع معضلات اقتصادی شکل گیرد که مستقیماً در وزارت صمت و وزارت کار و رفاه اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد تا به صورت واقعی موانع تولید رفع شود.

 

WhatsApp Image 2021-09-07 at 01.34.37

نیکویی با تاکید بر اینکه شرکت‌های این شهرک نمونه بارزی از خوداتکایی خودباوری و استفاده از نخبگان است گفت: استفاده از نیروی انسانی کاربلد و مدیریت و تدابیر مختص روحیه جهادی و بسیجی است و امیدواریم گام‌های مؤثری در راستای پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود و موانع موجود برطرف شود.

گفتنی است حجت الاسلام نیکویی رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی کشور در یازدید از چندواحد صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد از نزدیک پای درددل صنعتگران نشست و در جریان مشکلات فعلی صنعتگکران و تولید کنندگکان قرار گرفت.

 

 

منبع: شمانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: