معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگو با رادیو ایران:

هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است

هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است
کدخبر : 545464

به گزارش شما و اقتصاد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: وزارت صمت در ابلاغیه ای هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: اسدالله کشاورز در گفتگو با پیک بامدادی رادیو ایران در این خصوص گفت: سازو کاری تعریف شده تا همه واحدهای تولیدکننده سیمان ظرف دو هفته آینده وارد سامانه افق شوند و به سامانه جامع تجارت متصل شوند و خرید و فروش خود را صرفاً از طریق بورس کالا انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا دیگر هیچ گونه خرید و فروشی خارج از بورس کالا انجام نخواهد شد.

ممانعت از دو نرخی شدن قیمت سیمان با عرضه در بورس

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل کلیه واحدهای تولیدکننده سیمان کشور باید ۱۰۰ درصد تولید خود را در بورس کالا عرضه کنند تا از دو نرخی شدن قیمت سیمان جلوگیری به عمل آید.

کشاورز گفت: با این تصمیم مهم دست سودجویان و دلالان از بازار سیمان کوتاه خواهد شد و تعادل قیمتی در بازار به وجود خواهد آمد.

فروش بر اساس قیمت اعلامی سازمان حمایت برای کسانی که نمی‌خواهند در بورس عرضه کنند

وی تاکید کرد: کسانی که تولیدات کارخانه خود را در بورس عرضه نکنند، صرفا باید تولیدات خود را بر اساس قیمت اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به فروش برسانند.

ایجاد سازوکار برای ممانعت از مهندسی شدن بورس توسط دلالان با همکاری تولیدکنندگان و انجمن سیمان

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای نظارت بر عرضه در بورس کالا، گفت: با همکاری و تعامل خود تولیدکنندگان، انجمن سیمان و دست اندرکاران، سازوکاری برای جلوگیری از مهندسی شدن بورس توسط سودجویان و دلالان تدوین خواهد شد تا سودجویان نتوانند بورس کالا را مدیریت کنند.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: