معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

صنایع غذایی جزء اولویتها و مزیت‌های اصلی اقتصادی کشور/ سهم۱۲درصدی صنایع غذایی و آشامیدنی از کل صنعت

صنایع غذایی جزء اولویتها و مزیت‌های اصلی اقتصادی کشور/ سهم12درصدی صنایع غذایی و آشامیدنی از کل صنعت
کدخبر : 545808

به گزارش شما و اقتصاد: معاون امور صنایع وزارت صمت در جریان افتتاح بیست و هشمین نمایشگاه بین المللی اگروفود و بیستمین نمایشگاه شیرینی و شکلات اعلام کرد: صنایع غذایی جزء اولویت ها ومزیت‌های اصلی اقتصادی کشور به شمارمی رود و از نظر تعدادی سهم حدود ۱۲ درصدی از کل واحدهای صنعتی به این صنایع اختصاص دارد.

به گزارش شما و اقتصاد:  مهدی صادقی نیارکی در جریان آغاز به کار این دو نمایشگاه بین المللی که با حضور بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: حدود ۱۵درصد از کل اشتغال صنعتی کل کشور در حوزه صنایع غذایی وآشامیدنی می باشد و سهم ۱۱درصدی ارزشی از صادرات غیر نفتی کشور به بخش کشاورزی و صنایع غذایی در ۵ ماهه سالجاری اختصاص دارد.

وی افزود: در سال گذشته صادرات در صنعت غذا از نظر وزنی با رشد ۲۳ درصدی وزنی به حدود یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار رسیده است و با توجه به ظرفیت ها وسرمایه گذاری های خوبی که در این بخش انجام شده، توسعه صادرات در صنایع غذایی به ویژه به کشورهای همسایه هدف گذاری شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به توانایی تولیدکنندگان صنایع غذایی در تامین نیاز بازار داخلی گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه طراحی، تکمیل محصول، ماشین آلات وتجهیزات، برندسازی وتوسعه محصول صورت گرفته و ظرفیت های خوبی برای تامین نیازداخل از محل محصولات داخلی وجود دارد.

صادقی نیارکی در ادامه با مرور اجمالی وضعیت صنعت شیرینی و شکلات از سهم ۲/۷درصدی این صنعت از کل واحدهای صنعتی از نظر تعدادی، خبر داد و گفت: بیش از هزار و ۹۰۰واحد تولیدی در این بخش فعالیت می کنند و از کل اشتغال ایجاد شده برای واحدهای صنعتی، این صنعت سهم ۳/۶درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با اشاره به توانمندی های صنعتگران در حوزه غذایی وکشاورزی اظهار امیدواری کرد با رشدی که در بخش صنایع غذایی اتفاق افتاده، شاهد ارتقاء جایگاه این صنعت در کشور و بازارهای خارجی باشیم.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: