همزمان با هفتم مهرماه، روز «ایمنی و آتش نشانی» اعلام شد:

بهره برداری از سازه ی مانور «امداد و نجات در ارتفاع» در فولاد خراسان

بهره برداری از سازه ی مانور «امداد و نجات در ارتفاع» در فولاد خراسان
کدخبر : 546005

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر «ایمنی، بهداشت و محیط زیست» مجتمع فولاد خراسان از طراحی و نصب «سازه تمرینی امداد و نجات در ارتفاع» با هدف بالابردن آمادگی عملیاتی و توان و مهارت کارکنان واحد ایمنی و آتش نشانی این شرکت خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد:  مهندس ناصر فتحعلیان با بیان این که برای نخستین بار در یک مجموعه صنعتی، کارگاه تمرین و مانور امداد و نجات در ارتفاع با طراحی و برنامه ریزی کارشناسان مجتمع فولاد خراسان اجرا شده است، گفت: این سازه که ۱۲ متر ارتفاع دارد بر اساس استانداردهای روز و مورد تایید جهانی توسط کارشناسان  واحد ایمنی مجتمع فولاد خراسان طراحی و با کمک مدیریت خدمات فنی و پشتیبانی شرکت، اجرا و نصب شده  و با بهره برداری از آن در روز  ملی «آتش نشانی و ایمنی»  امکانی بالقوه برای تقویت توان عملیاتی و بالابردن آمادگی کارکنان واحد ایمنی و آتش نشانی ایجاد شده است.

رییس «ایمنی و آتش نشانی» فولاد خراسان نیز با بیان این که تمرین های آتش نشانان و مِتدهای امداد و نجات در در دنیا مرتبا در حال به روز شدن است، افزود: طراحی تمرینات ویژه با استفاده از تجارب گوناگون در زمینه امداد و نجات، از ضرورت ها برای حفظ آمادگی آتش نشانان و امداد گران است و طراحی این سازه تمرینی نیز در همین راستا انجام شده است.

مجید نیک منش افزود: انتقال مصدوم از ارتفاع، بالا کشیدنِ امن و بی خطر مصدوم، صعود بر روی طناب، انواع فرودها و نیز به کارگیری ابزارهای استاندارد امداد و نجات، از تکنیک ها و برنامه های تاکتیکی قابل اجرا و تمرین با استفاده از این سازه است.

گفتنی است در ساخت این تجهیز تمرینی، از امکانات داخلی شرکت، توانمندی مهندسی و طراحی واحد پشتیبانی فنی و نیز دانش کارشناسان ایمنی مجتمع فولاد خراسان استفاده شده است.

روابط عمومی فولاد خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: