به همت شرکت گل‌گهر؛

از پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان تجلیل شد

کدخبر : 546257

آئین تجلیل از پیشکسوتان هنر نقاشی در سیرجان شامگاه ۲۸شهریورماه توسط شرکت گل‌گهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان و با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون فرماندار، رئیس دفتر نماینده، رئیس شورای شهر، معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر و جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان شهر برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  در ابتدای مراسم معصومه کامکار دبیر اجرایی این آئین درباره هنر نقاشی صحبت کرد و گفت: تکریم پیشکسوتان هنر، تکریم ارزش‌هاست و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به خاطر دیدگاه ارزشمند فرهنگی مدیرعامل و مدیران شرکت همواره در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری و تکریم و حمایت هنرمندان گام های بزرگی برداشته اند.

معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر نیز در این آئین گفت: توسط شرکت گل گهر پروژه‌های عظیمی برای توسعه صنعت و معدن در منطقه تعریف شده که بر این اساس شاید در ۲۰ سال آینده در سیرجان با یک شبه کلانشهر مواجه شویم لذا این سطح از توسعه ممکن است حوزه فرهنگ شهر را نیز تحت اثر قرار دهد برای همین نیاز است با درایت و مشارکت مسئولان و هنرمندان فرهیخته و حمایت شرکت گل گهر برای این مساله مهم برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر محمد جواد فریدونی افزود: همانطور که شرکت گل‌گهر رتبه یک کنسانتره و گندله کشور را دارد و در آینده در محصولات دیگر صاحب رتبه خواهد شد، باید با شهر سیرجان جایگاه های برتر موسیقی، نقاشی و تئاتر و هنرهای تجسمی هم داشته باشد.

مهران رضاپور پیشکسوت هنرهای تجسمی استان کرمان و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هنرمند از خودگذشتگی است تا سهم خود را در پیشبرد فرهنگ شهرش ادا کند. بسیاری از هنرمندان سیرجانی آگاهانه از موقعیت‌هایی که در پایتخت می‌توانستند داشته باشند، گذشته‌اند تا در شهر خود فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هر زمان ضرورت احترام به هنرمندان درک شده، شهرها جای بهتری برای زندگی شده‌اند، گفت: برای داشتن یک جامعه بهتر بایستی به هنر و فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم و دیده ایم که شرکت گل گهر در این مقوله خوب عمل کرده که جای تشکر دارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: شرکت گل‌گهر با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود سیرجان را سرآمد اخبار و رویدادهای فرهنگی استان کرده است.

وحید محمدی افزود: صدایی که از جامعه هنری سیرجان به گوش می‌رسد، صدای ابراز رضایت است و امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز رشد و شکوفایی عرصه فرهنگ و هنر باشد. تجلیل از هنرمندان قدرشناسی نسبت به هنر و فرهنگ است.

گفتنی است در پایان این مراسم از دوازده نفر از پیشکسوتان هنر نقاشی سیرجان تجلیل شد

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: