ثبت رکوردی جدید توسط مجتمع مس سونگون

 ثبت رکوردی جدید توسط مجتمع مس سونگون
کدخبر : 546462

مجتمع مس سونگون موفق به ثبت رکوردی جدید در تولید ماهیانه کنسانتره مس، مس محتوی و تناژ خوراک ارسالی از معدن به کارخانه و بازیابی شد.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر مجتمع مس سونگون با بیان اینکه این میزان تولید در تاریخ فعالیت مجتمع سابقه نداشته، گفت: کارخانه تغلیظ مس سونگون در شهریور سال جاری موفق شد به رکورد یک میلیون و ۴۱۷هزار و ۴۹  تن خوراک ورودی (۱۳درصد بالاتر از برنامه)، ۳۲هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره مس (۱۶درصد بالاتر از برنامه)، ۷هزار و ۹۴۲ تن مس محتوی (۱۹درصد بالاتر از برنامه) دست یابد.

"علی بیات ماکو" افزود: مقدار بازیابی کلی و سولفوری کارخانه‌ها نیز در شهریور به ترتیب ۷/ ۹۰ و ۴/ ۹۳درصد بوده که به ترتیب ۶ و ۵درصد از برنامه بالاتر بوده و از ابتدای راه‌اندازی کارخانه‌های تغلیظ سونگون رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. به گفته بیات ماکو، دسترسی کارخانه‌ها در شهریور بالای ۹۸درصد بوده که نسبت به طراحی کارخانه‌ها ۵درصد بالاتر بوده است.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: بررسی آخرین رکوردهای ثبت شده نشان می‌دهد که همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش واحدهای تولیدی مجتمع سونگون در شهریور سال‌جاری باعث شد تا تمامی رکوردهای تولید کارخانجات تغلیظ مس در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شود. بیات ماکو افزود: همچنین در ۶ ماه نخست سال‌جاری به‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، تامین قطعات یدکی، خاموشی سنگ شکن و یکی از آسیاها در ساعات اوج بار در راستای همکاری با اداره برق و از همه مهم‌تر چالش قطع برق در تیر و مردادماه که باعث افت ۱۰درصدی تولید شده بود، با تغییر طرح‌های استخراجی واحدهای تولیدی ضمن جبران ۱۰درصد عقب‌ماندگی، ۱۶۳۶۸۲ تن کنسانتره مس با ۸۵۸ ۳۹ تن مس محتوی تولید شده که بیش از ۴درصد بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده است.

دنیای معدن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: