شستا/

صورت های مالی شستا تصویب شد

صورت های مالی شستا تصویب شد
کدخبر : 546623

مجمع شستا در سال ۱۴۰۰ امروز مورخه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ با حضور ۱۰۰نفر از سهامداران حقیقی برگزار شد. در طول برگزاری این جلسه حدود ۴هزارنفر به صورت آنلاین مجمع را پیگیری می کردند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از شستا رسانه، عضو هیأت‌مدیره و قائم‌مقام شستا در مجمع عمومی شستا گفت: شستا سال ۶۵ شروع به فعالیت کرد و در سال ۷۵ سهامی عام شد و در سال ۹۹ با افزایش سرمایه از محل سود انباشته به سرمایه ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد رسید. شرکت در فروردین سال ۹۹ وارد بورس شد.

شستا با۱۶۳ شرکت هلدینگ و ۹۲ شرکت مدیریتی و غیرمدیریتی، دارای ۹ هلدینگ تخصصی ‌است. میزان ۱۱۷۲ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستورکار است. شستا ۴۵ میلیون کارگر و بیمه شده دارد. تا ماه آینده گزارش تاییدیه این افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال می‌شود. 

وی با اشاره به گزارش مالی شرکت ، اظهارداشت:شستا در سال مالی مورد گزارش ، ۷۸ درصد سود عملیاتی تلفیقی ، ۶۹ درصد سود خالص افزایش داشته است.همچنین حاشیه سود حالص از ۸ درصد به ۵۴ درصد رسید. درآمد عملیاتی شرکت اصلی ۶۱ درصد افزایش داشته است و به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ملکوتی خواه افزود: سود عملیاتی شرکت اصلی ۶۱ درصد و سودخالص شرکت اصلی با ۶۲ درصد رشد به ۳۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.همچنین سود خالص صبا تامین ۳۹ درصد، تاپیکو ۲۱۸ درصد، تیپیکو ۲۴ درصد، تاصیکو ۱۲۰ درصد، سیمان تامین ۱۰۴ درصد، کشتیرانی ج ا ۷۰ درصد رشد داشته است. اما سود خالص صنایع عمومی ۷۹ درصد کاهش سود خالص داشت.

این شرکت به زودی وارد بورس خواهد شد.علت کاهش سود خالص شرکت صنایع عمومی وجود عرضه اولیه شرکت کشاورزی دامپروری ملارد شیر در سال ۹۸ بوده است.

قائم‌مقام شستا با اشاره به دستاوردهای شستا موارد ذیل را از اهم اهداف محقق شده در شستا دانست:ثبت رکورد تولید در ۴۸شرکت نسبت به سه سال اخیر

ثبت رکورد تولید در ۲۹ شرکت نسبت به طول تاریخ فعالیت

ثبت رکورد تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در ۳۳ شرکت

تحقق بودجه فروش سالانه تحقق ۱۱۷ درصدی بودجه تجمیعی فروش شرکت‌های مدیریتی تابعه در سال ۹۹

وی با اشاره به ورود شرکت های شستا به بورس گفت:پتروشیمی مروارید، سیمان آبیک، افق تامین انرژی طوس، آنتی بیوتیک سازی ایران، داروسازی دانا، حریر خوزستان، هلدینگ سلولوزی، کارگزاری صبا تامین، صنایع عمومی تامین، خدمات ارتباطی رایتل، شیمی بافت، پخش دارویی اکسیر، سرمایه‌گذاری صنایع لاستیک و پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد بورس می ‌شوند.

ملکوتی خواه با اشاره به اقدامات حقوقی شستا تشریح کرد:ایجاد دفتر حقوقی در تمامی هلدینگ‌های تخصصی و شرکت‌های بزرگ تابعه آنها و استقرار مدیر امور حقوقی و قراردادها جهت استقرار در شرکت‌های مدیریتی و همچنین اخذ بیش از ۵۰۰ رای بدوی و تجدیدنظر به اجراییه از اهم فعالیت های صورت گرفته در این حوزه است. 

وی افزود: در نیروگاه خلیج فارس اختلاف حساب داریم. یک مبلغی را توانیر به سازمان داده و سال آینده مشکل حل خواهد شد. مبلغ ۳۳۰۰ میلیارد تومان پول اضافی است که شستا به سازمان تامین اجتماعی داده بود. الان ۱۶۰۰ میلیارد تومان سازمان به ما بدهکاری دارد که از سود ۱۴۰۰ تسویه خواهد شد.

ملکوتی خواه در پاسخ به بند ۶ حسابرس گفت: تشکیل کمیته املاک را داشتیم و پیگیری املاک شرکت را انجام می دهیم. تا آخر امسال ملک بدون سند نخواهیم داشت.همچنین سال ۹۷ حدود ۲۸ شرکت زیان ده داشتیم. تا پایان سال هیچ شرکت زیان دهی نخواهیم داشت.

وی درباره مشکلالت پیش آمده در شرکت این سازه اظهار داشت:درباره ایران سازه که زیر مجموعه سیمان تامین است واحدهای مسکونی در وردآورد تهران و کیش ساخته و واگذاری شده است. مشکلاتی ایجاد شده و دستور قضایی خورده. این پرونده ۳۵۱ واحد مسکونی دارد و در حال رسیدگی است. چند ضابط قضایی برای این کار تعیین شده است. شستا اجازه نمی‌دهد حق کسی ضایع شود.

قائم‌مقام شستا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات مهم شستا گفت: ۲۲ شرکت تا پایان سال منحل می‌شوند و بیش از ۱۰۰ پروژه در حال اجرا است. در سال قبل ۵۰ شرکت افزایش سرمایه داشتند و این روند در ۱۴ شرکت ادامه خواهد داشت.همچنین در بیش از ۵۰۰ پرونده رای گرفتیم که ارزش ۳۰۰۰ میلیارد تومانی داشت.

وی با اشاره به اقدامات بورسی شستا افزود: هر کالایی را که امکانش باشد در بورس می‌فروشیم. رایتل و انرژی بورسی می‌شوند. رایتل از زیان خارج شده و به سمت سود می‌رود و هلدینگ انرژی تا پایان سال بورسی خواهد شد.

ملکوتی خواه تصریح کرد: در دو سال با ۵۸۹ درصد رشد فاصله با رقبا پیدا کردیم. امسال هیچ شرکت زیان ده نخواهیم داشت. این در حالی است که سال ۹۹ هفت شرکت زیان ده داشتیم.در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ برابر رشد فروش داشتیم. در ۴۸ شرکت رکورد تولید شکسته شد. به هیچ عنوان زیر بار کاهش تولید نرفتیم و تحقق ۱۱۷ درصدی بودجه فروش داشتیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر بیمه شده و کارگر ایرانی سهامدار اصلی ما هستند تاکید داشت:محور کار ما توجه به تولید است. نوید افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی ۱۱۷۲ درصدی تا ماه اینده را می‌دهم. ارزش سرمایه گذاری از ۹۷ تا الان ۶۴۳ درصد رشد داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: