وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای اداری شهرستان شاهرود :

ایجاد توازن منطقه‌ای و عدالت صنعتی با اجرای طرح آمایش سرزمین

ایجاد توازن منطقه‌ای و عدالت صنعتی با اجرای طرح آمایش سرزمین
کدخبر : 547275

وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود با تاکید بر حمایت وزارت صمت از حوزه تولید و توسعه سرمایه‌گذاری، ایجاد توازن منطقه‌ای و عدالت صنعتی در کشور را از اهداف اجرای طرح آمایش سرزمین خواند

به گزارش شما و اقتصاد:  سیدرضا فاطمی‌امین در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود، با تاکید بر حل مشکلات واحد‌های تولیدی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این حوزه وظیفه دارد تا در چارچوب اختیارات قانونی خود مشکلات این حوزه را رفع کند و پیگیری مشکلات و چالش‌های این حوزه‌ها، حتی اگر با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باشد، بر عهده وزارت صمت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر لزوم احصاء دلایل تعطیلی ۱۴۵ واحد تولیدی راکد در این استان، بر پیگیری این موضوع توسط سازمان صمت این استان تاکید کرد.

فاطمی‌امین در ادامه صحبت‌های خود در خصوص برنامه آمایش سرزمین اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت یک برنامه برای تمام شهرستان‌ها آغاز کرده است که تا پایان سال برای ۴۵۰ شهرستان انجام خواهد شد.

وی شناسایی ویژگی‌ها، منابع، زیرساخت‌ها و فرصت‌های موجود در هر شهرستان را از اهداف آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرج و با توجه به میزان اشتغالی که در چهار سال آینده باید در بخش صنعت، معدن و تجارت آن شهرستان شکل بگیرد، فرصتهای سرمایه‌گذاری جدید و یا ارتقاء سرمایه‌گذاری قبلی را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری سایر بخش‌های استانی در انجام این طرح، تصریح کرد: مسئولیت انجام این کار بر عهده موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت است و با توجه به اینکه اکثر این موارد شناخته شده است و نیاز به بررسی مجدد نیست، با کمک مقام‌های استانی و شهرستانی سریع‌تر می توان به اهداف این طرح دست یافت.

فاطمی‌امین با بیان اینکه وزارت صمت حمایت کامل و همه جانبه را برای فعال‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارد،ایجاد توازن منطقه‌ای را از دیگر اهداف طرح آمایش سرزمین نام برد و افزود: در برخی استان‌ها مانند اصفهان، خوزستان و سمنان متاسفانه با عدم تعادل مواجه هستیم و مهاجرتهایی اتفاق می‌افتد که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات انجام شده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص، نسبت به انجام این کار با دقت مناسب و تا پایان سال ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است امروز پنج شنبه در جریان نهمین سفر استانی دولت سیزدهم، وزیر صنعت،معدن و تجارت به استان سمنان و شهرستان شاهرود سفر کرد و ضمن بازدید از واحد‌های صنعتی مختلف در این شهرستان در جریان مشکلات و چالش‌های موجود در این منطقه قرار گرفت.



شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: