براساس ارزش فروش محصولات در هفته گذشته اعلام شد؛

فولاد مبارکه اول، فولاد خوزستان دوم، شرکت ملی مس سوم شد

فولاد مبارکه اول، فولاد خوزستان دوم، شرکت ملی مس سوم شد
کدخبر : 547379

براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، شرکت ملی صنایع مس ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران (تندگویان) و پتروشیمی اروند در جمع ۱۰ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۲۸۶ هزار و ۹۳۰ تن محصول شامل تختال و انواع ورق فولادی ارزشی معادل ۶۰ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته ای که گذشت شد.

پس از فولاد مبارکه، شرکت فولاد خوزستان با فروش ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم و تختال به ارزش ۱۰ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

شرکت ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۲۶۳۰ تن مس کاتد، سولفور مولیبدن، کنسانتره فلزات گران بها و مس کم عیار ارزش ۶۸۰۲ میلیارد ریالی را رقم زد و جایکاه سوم را از آن خود کرد. پس از آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز با ثبت معامله ۲۴۰ هزار تن آهن اسفنجی و سنگ اهن کلوخه به ارزش بیش از ۵۰۸۳ میلیارد ریال چهارم شد.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با فروش ۳۰ هزار تن تختال ارزشی بیش از ۴۶۰۷ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. پس از فولاد هرمزگان جنوب نیز شرکت پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۳ هزار و ۳۹۶ تن انواع پلی اتیلن و نخ پلی استر موفق به ثبت ارزش ۴۳۴۸ میلیارد ریالی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

ذوب آهن اصفهان با دادوستد ۲۷ هزار و ۱۰۳ تن سبد میلگرد و تیرآهن و ریل آهن به ارزش ۴۰۰۴ میلیارد ریال رتبه هفتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۳۰ هزار تن محصول شامل لوب کات سبک و وکیوم باتوم به ارزش ۳۴۵۸ میلیارد ریال در جایگاه هشتم جای گرفت. شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ۲۸ هزار و ۳۶۰ تن گوگرد گرانوله، لوب کات سبک و سنگین و وکیوم باتوم ارزشی بیش از ۳۲۹۸ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

در نهایت نیز شرکت پتروشیمی اروند با ثبت معامله ۱۶ هزار و ۱۵۱ تن پلی وینیل کلراید و سود کاستیک به ارزش ۲۹۳۴ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.

دنیای معدن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: