معاون بهره برداری و مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین در گفتگو با خبرنگار شما و اقتصاد:

به کارگیری۹۱ درصدی ظرفیت اسمی اکسین فولاد/تولید ماهانه ۷۰ هزارتن انواع ورق فولادی

به کارگیری91 درصدی ظرفیت اسمی اکسین فولاد/تولید ماهانه 70 هزارتن انواع ورق فولادی
کدخبر : 549432

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی موفق به کارگیری 91 درصدی ظرفیت تولید شد

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشوردر سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

4278

شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

بنابراین گزارش؛ محسن ابوعلی، معاون بهره برداری  و مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین خوزستان، با اشاره به نقش مدیریت جدید و تغییر در ساختار شرکت اکسین گفت: در مدت دو سال اخیر پس از تغییر و تحولات به وجود آمده شاهد رشد مضاعف در تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان هستیم.همان طور که می دانید ۶۰ درصد از سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان متعلق به وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی است که ۳۰ درصد آن مربوط به صندوق سرمایه بازنشستگی و  ۳۰%درصد  دیگر متعلق به گروه شستا تامین اجتماعی است  همچنین ۴۰ درصد مابقی سهام شرکت، متعلق به گروه توسعه ملی  صنعت فولاد است.

465479

 وی با اشاره به ترکیب هیئت مدیره و نحوه انتخاب مدیریت جدید تصریح کرد:  اعضای هیئت مدیره با دو حق انتخاب توسط گروه ملی صنعتی فولاد، یک حق انتخاب توسط صندوق بازنشستگی و دو حق انتخاب  توسط گروه شستای تامین اجتماعی تعیین می شود برهمین اساس  پس از معرفی اعضای هیئت مدیره جدید و انتصاب مدیرعامل، فردی لایق و باسابقه در شرکت فولاد اکسین خوزستان انتخاب شد.از زمانی که پروژه اکسین از خرداد ماه سال ۱۳۸۸ کلید خورد این شخص از افرادی بود که  چهار سال قبل از آن به استخدام‌شرکت درآمد و سلسله مراتب را در ساختار و ارکان شرکت طی کرد.

معاون بهره برداری  و مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: مدیرعامل جدید با توجه به اشراف بر نقاط ضعف شرکت و سابقه مدیریت تولید، بلافاصله ظرفیت شرکت را به ۹۱ درصد رساند.این درحالی است که استاندارد آماده به کاری خط تولید در تمام شرکت های فولادی حدود ۸۰ درصد می باشد از طرفی شرکت دانیلی ایتالیا به عنوان سازنده خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان استاندارد ظرفیت تولید را ۸۴ درصد در نظر گرفته است که با تلاش و کوشش مجدانه همکاران و مدیریت، این ظرفیت به ۹۱ درصد ارتقا یافت.

ابوعلی عنوان کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال جاری با توجه به بحران کمبود برق در کشور یک توقف ۴۵ روزه را تجربهو  از این فرصت به دست آمده حسن استفاده کرد برهمین اساس اورهال دستگاه های خود را در این دوره انجام داد و توانست از ورقهای ساختمانی عبور و موفق به تولید ورق های آلیاژی می شود.

وی افزود: تولید ورقهای آلیاژی مدل ایکس ۷۰ از محصولات بدوی شرکت اکسین محسوب می شود که در هفته ابتدایی آذرماه سال جاری برای نخستین بار در خاورمیانه موفق به تولید ورقهای x۸۰ با آلیاژ خاص شدیم. این ورق های جدید دارای استحکام بالاتر و با هزینه کم تر، سود بیشتری را   نصیب شرکت می کند.

ابوعلی تصریح کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان ماهانه ۷۰ هزار تن  تولید دارد به طوری که انواع محصولات فولادی از جمله  ورقهای آلیاژی، ورقهای ال پی آی و ساختمانی در سبد فروش خود گنجانده است از این رو این شرکت در شرایط سود دهی خوبی قرار دارد.

معاون بهره برداری  و مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین خوزستان  تصریح کرد: این شرکت پس از سال‌ها فعالیت توانست برای نخستین بار در حوزه صادرات ورود کرده و اولین محموله خود شامل ۱۲ هزار تن انواع ورق های فولادی را طی دو ماه گذشته به کشور اسپانیا ارسال کند.شرکت در این حد متوقف نشده و به دنبال افزایش تناژ صادراتی خود است. در حال حاضر شرکت فولاد اکسین خوزستان کاملترین سبد محصولات فولادی را در اختیار دارد که انواع ورق های ال پی آی ایکس ۶۰ تا ایکس ۸۰ و اس تی ۳۷  و اس تی ۵۲ را تولید میکند.بر همین اساس شرکت فولاد اکسین خوزستان  توانست به تمام گرید های شاخص‌ تولید شرکت دانیلی ایتالیا دست یابد.

 وی افزود: همچنین طی دو هفته گذشته محصولاتی به کشور عراق صادر شد و با توجه به فعالیت بخش فروش در نظر داریم به سایر کشورهایی که در زمینه فولاد نیازمندی دارند محصولات خود را صادر کنیم.

ابوعلی عنوان کرد: با توجه به تولید ورق های عریض  توسط شرکت اکسین، این مهم تنها و تنها به دست توانمند متخصصین داخلی و بومی کشور رقم خورد براین اساس  شرکت فولاد اکسین خوزستان با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و جوان با میانگین سنی ۳۲ سال بدون هیچ گونه آموزشی به چنین سطح فناوری و دانش دست یافت.این شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و شکست تحریم های ظالمانه اقتصادی، با تولید محصولات بومی از واردات جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از نیروها و منابع انسانی بومی برای تولیدات شرکت استفاده می شود؟ تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از نیروهای شرکت فولاد اکسین خوزستان بومی هستند  و اغلب نیروها  از ابتدای شروع پروژه به صورت تجربی با فرایند کار آشنا شدند و بر اساس دانش و اطلاعات خود توانستند تکنولوژی ساخت ورقهای عریض فولادی را بومی سازی کنند.البته در شرایط پیش از تحریم مشاور هایی از شرکت دانیلی ایتالیا و سایر شرکت های خارجی گرفته شد.

معاون بهره برداری  و مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین خوزستان در پاسخ به این سوال که شرکت اکسین در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای تربیت و آموزش متخصصان ایرانی فعالیتی داشته است؟ خاطر نشان کرد: واحد آموزش شرکت طی دو سال گذشته به صورت کاملاً جدی و گسترده به بحث آموزش نیروهای بومی پرداخت و علاوه بر احداث دانشگاه علمی و کاربردی  در مجموعه فولاد اکسین، این واحد به سمتی حرکت کرد که این آموزش ها در اختیار سایر شرکت های فولادی قرار گرفته و هر کس که مایل است از دانش و تجربه شرکت اکسین فولاد خوزستان استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: