مدیرعامل فولاد خراسان در سمینار تخصصی «چالش گاز در زنجیره فولاد»

قطع گاز صنایع بازی باخت- باخت است

قطع گاز صنایع بازی باخت- باخت است
کدخبر : 549820

کسری غفوری مدیرعامل فولاد خراسان در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد با بیان این که قطع گاز صنعت فولاد، یک بازی باخت-باخت برای دولت و شرکت های فولادی است، افزود: 55 روز قطع گاز صنعت فولاد باعث می شود که 12 تا 14 درصد از برنامه تولید فولاد عقب بمانیم.

به گزارش شما و اقتصاد: غفوری با اشاره به ارزآوری صنعت فولاد برای کشور گفت: کاهش ظرفیت تولید، باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار داخلی و نیز بی ثباتی در بازار ارز می شود.

وی با بیان این که فولاد خراسان اولین شرکت فولادی بود که در آبان ماه و پیش از سرد شدن هوا، مشمول محدودیت مصرف گاز شد، ادامه داد: صنعت فولاد یک صنعت پیشران است و برای رفع مشکلات این حوزه باید برنامه ریزی برای تامین نیاز بلندمدت کشور برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، انجام شود و واردات گاز راه حل کوتاه مدت چالش گاز است.

مدیرعامل فولاد خراسان، بر لزوم سرمایه گذاری ۲۵ میلیارددلاری برای حفظ وضعیت موجود در سال های آینده، ارتقای استاندارد صنایع پایین دستی، از جمله لوازم خانگی انرژی بر، اصلاح تعرفه ها به صورت پلکانی، هوشمندسازی مصرف با به کارگیری اینترنت اشیا، اعمال مدیریت برای مصرف بهینه انرژی خانوارها و سرمایه گذاری و هم افزایی شرکت های پتروشیمی و تولیدکنندگان فولاد را به عنوان راه حل های پیشنهادی خود در این سمینار ارایه داد و بر آمادگی شرکت های فولادی ها برای سرمایه گذاری در حوزه SNG و LNG تاکید کرد.

غفوری با بیان این که روح حاکم بر مقررات رفع موانع تولید، حاکی از آن است که در مدیریت مصرف گاز، نباید صنایع را در اولویت قطع جریان انرژی قرار داد،افزود: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار، بر لزوم جبران خسارت صنایع در صورت عمل نکردن شرکت های تامین کننده انرژی به تعهدات شان تاکید شده است.

مدیرعامل فولاد خراسان همچنین از وزارت نفت خواست که امکان واردات گاز مورد نیاز توسط خود شرکت های فولادی را فراهم کند.

روابط عمومی فولاد خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: