وزیر صمت در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استانها اعلام کرد:

توجه همزمان به صنف و صنعت در ساختار جدید وزارت صمت

توجه همزمان به صنف و صنعت در ساختار جدید وزارت صمت
کدخبر : 550558

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ساختار جدید وزارت صمت کسب و کارها (صنف و صنعت) به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته اند.

به گزارش شما و اقتصاد: سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استانها که با حضور اکبری تالار پشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: با استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و نحوه حکمرانی تغییر و به روز شد.

در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است

وی همچنین گفت: در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است، معافیت‌های گمرکی را برای اصناف لحاظ نمودیم و تمام مزایایی که واحدهای صنعتی دارند واحدهای صنفی نیز دارا هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دفاتر تخصصی رشته فعالیت ها همزمان صنف و صنعت را جلو می‌برند و تمام مسائل رشته فعالیتها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر کسب نظر از بخش خصوصی گفت: در ستاد تنظیم بازار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در تمام فعالیتها کسب می کنیم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بیان کرد: اصناف توزیعی و تولیدی می‌توانند از این تفاهم نامه استفاده کنند و مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت نمایند.

ساماندهی اصناف بدون مجوز در دستور کار است

وی همچنین گفت: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است که نشست هم اندیشی سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استانها با حضور اکبری تالار پشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.

پیشنهادات ارایه شده توسط اصناف

در این نشست فعالان اصناف به بیان مهمترین نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

از جمله مهمترین پیشنهادات به هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل و‌فصل مسایل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای، توجه به بخش خصوصی و تشکلها در تصمیگیری ها، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و جشنواره های خرید وحمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می توان اشاره کرد.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: