اجرای خط جدید انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان

اجرای خط جدید انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان
کدخبر : 550990

عملیات اجرایی بهسازی خط داخلی انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان با هدف پیشگیری از هدررفت آب و افزایش راندمان و بازدهی خط یادشده به پایان رسید.

به گزارش شما و اقتصاد: به گفته «معاون طرح و توسعه­ی مجتمع فولاد خراسان»، این پروژه به منظور افزایش پایداری و آبدهی خط انتقال آب از چاه های مجتمع و نیز برطرف نمودن هدررفت ناشی از فرسودگی خط انتقال، با همکاری مشاور و همکاران معاونت بهره برداری توسط پیمانکار پروژه اجرا و مورد بهره برداری قرارگرفت.

اسحاقیان افزود: مسیر اصلی تامین آب مجتمع از سدبار است، اما با توجه به اهمیت صرفه جویی و پیشگیری از هدررفت آب و لزوم حفظ و پایداری منابع آب، اجرای این خط (که عمدتا به تامین مصارف آشامیدنی و بهداشتی اختصاص دارد) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

رضا نیک روز، کارشناس ارشد امور مهندسی نیز تشریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۸۱۰۰ متر شامل اجرای کانال، تهیه، حمل و نصب لوله چدنی به قطر ۵۰۰ میلی متر، شیرآلات، اتصالات، تست، شست و شو، ضدعفونی بوده که هزینه ای بالغ بر ۱۴۵میلیارد ریال در برداشته که البته با قیمت های سال جاری ارزش این پروژه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته­ی مدیر «پشتیبانی فنی، انرژی و سیالات» فولاد خراسان، این شرکت در حوزه ی مهندسی مجدد منابع آب، بهینه سازی خطوط وتاسیسات آبرسانی، جایگزینی و اصلاح خطوط فرسوده انتقال آب و شبکه های توزیع به منظور افزایش کمی و کیفی و کاهش هدر رفت آب اقدامات موثری انجام شده است.

رضا قربانی اجرای این خط چدنی را به دلیل فرسودگی ناشی از عمر بالای خط انتقال کربن استیل پیشین دانست و افزود: هدف ما جلوگیری از هدررفت آب و افزایش بهره وری منابع آبی شرق مجتمع بوده و وظیفه انتقال آب از چاه های شرق مجتمع به مخازن داخل سایت برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مصرف کارکنان به عهده این خط انتقال خواهد بود.

مهدی توکلی راد، رئیس آبرسانی فولاد خراسان نیز گفت:  خط انتقال مذکور از چاه های شرق فولاد خراسان به مخازن ۵۰۰۰*۲ هزار متر مکعبی شمال شرق سایت فولاد خراسان، با اختلاف ارتفاع ۸۰ متر در آذر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده است.

روابط عمومی فولاد خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: