معاون وزیر صمت خبر داد:

سرمایه گذاری هزار و صد میلیاردی ایدرو در پالایشگاه گیاهان دارویی کرمانشاه

سرمایه گذاری هزار و صد میلیاردی ایدرو در  پالایشگاه گیاهان دارویی کرمانشاه
کدخبر : 551245

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو از سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح احداث واحد پالایشگاه گیاهان دارویی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: محسن صالحی نیا با اشاره اینکه سازمان های توسعه ای همچون ایدرو  با توجه به سیاست های کلی اصل ۴۴ می توانند در صنایع پیشرفته با فناوری بالا و با صنایع خطر پذیر در کلیه مناطق کشور به سرمایه گذاری مشترک با بخش های غیر دولتی اقدام کند ، تصریح کرد : نظر به اهمیت تولید مواد استاندارد در زمینه گیاهان دارویی و هدایت صحیح فرآیند کشت و تولید گیاهان،  طرح احداث پالایشگاه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است .

به گفته صالحی نیا طرح سرمایه گذاری احداث پالایشگاه گیاهان دارویی با مشارکت ۴۰درصدی ایدرو و  بخش خصوصی دانش بنیان  به میزان  ۶۰درصد و با اتکا به دانش و استفاده از توانمندی های بالقوه موجود در کشور با هدف ارائه فرآورده های دارویی طبیعی موثر و محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر با امکان حضور در بازارهای جهانی صورت می گیرد .

معاون وزیر و رئیس ایدرو  افزود :  محل اجرای طرح  استان کرمانشاه  و میزان  سرمایه گذاری برآورد شده هزار و ۱۲۰ میلیارد  ریال خواهد بود .

این پالایشگاه  ظرفیت تولید انواع عصاره ، اسانس  و اشکال مختلف دارویی طبیعی مطابق با استاندارد های روز دنیا را دارا خواهد  بود.

کشت گیاهان دارویی و تولید فراورده های آن می تواند به عنوان یک ضرورت ملی و در چارچوب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و به عنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشور، اثرگذار باشد.

ایدرو نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: