دنیای معدن به برخی اظهارات نمایندگان مجلس پاسخ می دهد

فعالیت های ایمیدرو برای توسعه معادن کشور تعطیلی ندارد

فعالیت های ایمیدرو برای توسعه معادن کشور تعطیلی ندارد
کدخبر : 552544

فعالیت های ایمیدرو طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده متوقف نشده و هم اکنون معادل ۴۸۰ هزار کیلومتر مربع فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در ۳۰ استان و به خصوص استان کرمان ادامه دارد، زیرا فعالیت های ایمیدرو برای توسعه معادن کشور تعطیلی ندارد و هرگونه فعالیت های این سازمان طبق ضوابط و مقررات قانونی ادامه دارد و اکتشاف معدن بزرگ مس و طلا جانجا نمونه ای از برنامه های اکتشافی و سرمایه گذاری 40 هزار میلیاردی و توسعه ایمیدرو در استان‌های محروم جنوبی کشور است.

به گزارش شما و اقتصاد: در حال حاضر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با تمرکز بر سیاست های توسعه ای در مناطق کم برخوردار با همکاری شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی طرح احداث فولاد چابهار را برای اشتغال حداقل ۱۰ هزار نفر از اهالی منطقه در دست اجرا دارد.

ارزش طرح های آماده افتتاح شرکت های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو در استان های خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، آذربایجان شرقی به مرز ۱۱هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد.

ایمیدرو در راستای فعالیتهای سند ملی آمایش توسعه معدنی کشور تاکنون طبق سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه های توسعه ای خود را که توجیه اقتصادی داشته باشند ادامه خواهد داد به طوری که در اجرای طرح احیای معادن کوچک ۱۹ معدن در ۱۰ ماهه نخست امسال فقط در استان فارس فعال شده است.

همانطوری که استحضار دارند ایمیدرو بسترساز توسعه فعالیت‌های معدنی در کشور است و در این راستا اکتشاف از مهمترین اولویت‌های ایمیدرو محسوب می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام فعالیت های توسعه این سازمان در سطح کشور طبق سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت سیزدهم با تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داشت.

بدون تردید سیاست های ایمیدرو همواره برای توسعه فعالیت های معدنی و صنایع معدنی کشور بوده است و در این راستا تا افق ۱۴۰۴ سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در این حوزه را در دست اجرا قرار داده و اخیراً فعالیت‌های توسعه ای ایمیدرو سبب شده که معادل ۶ میلیارد دلار ذخیره مواد معدنی در معادن کشور شناسایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: