ورود بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF به محل مجتمع صنعتی اسفراین

ورود بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF به محل مجتمع صنعتی اسفراین
کدخبر : 553382

بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF با توان 55MVA که به سفارش مجتمع صنعتی اسفراین و برای اولین بار توسط گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و ساخت شده است با موفقیت وارد مجتمع صنعتی اسفراین شد.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر پروژه های تولید مجتمع صنعتی اسفراین گفت: بدلیل نگرانی از ضعف عملکردی، اطمینان از میزان قابلیت آمادگی و در دسترس بودن ترانسفرمر موجود در مجتمع و همچنین جلوگیری از توقفات در خط تولید ذوب (بدلیل اینکه ترانس جایگزین هم وجود ندارد)، لذا طراحی و ساخت یکدستگاه ترانسفورمر ۵۵ مگاولت آمپر با هدف جلوگیری از توقفات احتمالی و همچنین افزایش ظرفیت تولید بیش از ۱۰ درصدی، به شرکت ایران ترانسفو واگذار گردید.

مهندس اخوان افزود: در فرآیند تولید ذوب در شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با استفاده از کوره ۵۰ تنی از نوع قوس الکتریکی، نقش ترانسفورمر کوره EAF بدلیل تنش های مداوم جریان، بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر یکدستگاه ترانسفورمر ۴۰ مگاولت آمپر اروپایی با عمر بیش از ۲۱ سال این وظیفه را بر عهده دارد و متاسفانه تاکنون چندین بار دچار حادثه شده است.

وی اظهار داشت: جریان خروجی این ترانسفورمر در بخش LV و در سطح ۴۰۰ تا ۸۰۰ ولت به حدود ۴۷ هزار آمپر می رسد. این ترانس از نظر ابعادی، حدود ۷ متر طول، ۵ متر ارتفاع و دارای عرض ۴ متری بوده که وزن کل این ترانسفورمر حدود ۱۰۶ تن می باشد و مقرر است با توجه به محدودیت های موجود، جایگزین ترانس ۴۰ مگا ولت آمپر موجود در سالن ذوب و ریخته گری مجتمع صنعتی اسفراین گردد.

مدیر پروژه های تولید مجتمع صنعتی اسفراین تصریح کرد: تولید این ترانسفورمر با همکاری شرکت ایران ترانسفو انجام و به حول قوه الهی تست های نهایی در تاریخ ۲۶/۱۰/۱۴۰۰ با موفقیت انجام شد و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و همراهی شرکت ایران ترانسفو، شرکت مشاور آدونیس و تیم فنی و مدیریتی مجتمع صنعتی اسفراین، این ترانس در روز ۵شنبه ۵ اسفند ماه به محل مجتمع صنعتی اسفراین وارد شد. 

وی گفت: شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با توجه به وجود زیرساختهای های مهندسی و بازرگانی، تاسیسات، امکانات و تجهیزات تولید ذوب های آلیاژی به عنوان شرکتی استراتژیک و پشتیبان بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، نظامی، صنایع معدنی و فولادی در کشور می باشد.

 

 

 

روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: