دهقان، مدیر واحد HSE فولاد سنگان:

توجه و اهمیت به ایمنی ، سرمایه گذاری است

توجه و اهمیت به ایمنی ، سرمایه گذاری است
کدخبر : 553432

محمود دهقان مدیر HSE شرکت فولاد سنگان درباره الزام و ضرورت این واحد در مجموعه‌های تولیدی گفت: در مجتمع فولاد سنگان به دلیل حمایت‌های مدیرعامل مجموعه و وجود الزامات قانونی بر اساس گردش کارها، با تلاش کلیه همکاران ساعی و پر تلاش و پس از ممیز نهایی موفق به کسب ایزوهای 45001 و 14001 شدیم.

به گزارش شما و اقتصاد: دهقان میزان حوادث در این شرکت را بسیار پایین دانست و افزود: در بخش پیمانکاران زیرمجموعه با توجه به وجود همزمان بخش Production و Contraction در بخش تولید خوشبختانه حوادثی نداریم و حوادث ما در بخش ساخت و ساز پروژه‌ها است که میزان آن بسیار کم است و خوشبختانه حوادثی که منجر به ناتوانی و مرگ پرسنل شود در مجموعه وجود ندارد.

مدیر HSE شرکت فولاد سنگان با اشاره به این‌که بحث ایمنی در کار به منزله سرمایه‌گذاری است نه هزینه گفت: بخش HSE زیرمجموعه معاونت منابع انسانی است و با توجه به گزارشات ارایه شده به بخش مدیریت مجموعه، هزینه‌ها در این بخش برد برد است و در حقیقت به نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی درباره عمده چالش‌های فولاد سنگان در بخش HSE گفت: با توجه نیاز واحد کنسانتره‌سازی به پودر کنسانتره، این ماده توسط تریلر و کمپرسی وارد مجتمع می‌شود لذا در حمل‌و‌نقل جاده‌ای با مشکلاتی مواجه هستیم. از سویی دیگر شیوع ویروس کرونا نیز از دیگر چالش‌هایی است که تمام واحدهای تولیدی در کشور با آن مواجه هستند.

دهقان با اشاره به تاثیر آموزش در افزایش ضریب اطمینان و کیفیت در حوزه HSE گفت: خوشبختانه در بخش آموزش اقدامات اساسی در مجتمع صورت گرفته است. با توجه به ارتباط مستقیم این واحد با واحد آموزش نیازسنجی آموزشی در اختیار این واحد قرار گرفته است. تمام پرسنل در بدو ورود باید وسایل حفاظت فردی را دریافت کنند و سپس در کلاس‌های آموزش ایمنی مقدماتی حضور یابند که در غیر این صورت ورود و خروج پرسنل به صورت رسمی در مجتمع ثبت نخواهد شد.

مدیر HSE شرکت فولاد سنگان با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه HSE طی ۱۰ ماهه گذشته عنوان کرد: یک پایگاه ارتقاء سلامت جسم و روان در شهرستان خواف دایر کردیم که یک روانپزشک، مشاور ژنتیک، روانشناس و پزشک عمومی در مجموعه دو روز در هفته حضور دارند که برای پرسنل فولادی و شهروندان خدمات ارائه می‌شود. سامانه سینا کر نیز که با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان راه اندازی شده توسط ۳۰ پزشک پرسنل را رصد می‌کند و به لحاظ سخت افزاری نیز دستگاه فشار خون و قند خون نیز برای تمامی پرسنل خریداری و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. این پرسنل و خانواده‌های آن‌ها به صورت آنلاین داده‌های سلامت خود را وارد سامانه می‌کنند و توسط پزشکان رصد می‌شوند

روابط عمومی فولاد سنگان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: