"گل گهر" برای لیدری بازار آماده می شود/ ۷ هزار نفر بر سر سفره گل گهر

"گل گهر" برای لیدری بازار آماده می شود/ 7 هزار نفر بر سر سفره گل گهر
کدخبر : 553477

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اجرای 13 پروژه جدید، اشتغالزایی برای 7 هزار نفر را محقق می کند، اتفاقی که می تواند از بعد استانی و به دنبال آن بعد ملی مهم تلقی شود.

به گزارش شما و اقتصاد:  گل گهر پس از روی کار آمدن مدیر جوان خود یعنی ایمان عتیقی، نگاهی جدید را بر برنامه های توسعه ای خود حکمفرما کرد. درواقع ترکیب نگاه ملی در کنار توسعه استانی توانست انرژی این مجموعه را چندین برابر کرده و سرعت اجرای کارها را افزایش دهد.

البته حضور پررنگ گل گهر در زنجیره ارزش فولاد حاکی از اهمیت این مجموعه دارد که می تواند با برنامه ریزی دقیق تر اثر گذاری خود را افزایش دهد.

گل گهر در پروژه های قبلی خود از جمله اجرای طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران نشان داد می تواند در ابر پروژه ها به نتایج خوبی دست پیدا کند، درنتیجه می توان امیدوار بود اجرای ۱۳ پروژه که بدون شک بخشی از آن توسعه ای و بهبود کیفی خواهد بود، نتایج مهمی برای استان کرمان به همراه داشته باشد.

تکمیل زنجیره ارزش در مجموعه گل گهر و اشتغالزایی جدید برای ۷ هزار نفر نیز می تواند اقدام دیگری باشد که اقتصاد استان کرمان را ارتقا دهد. از سویی دیگر نتیجه این کار بر ارتقای فرهنگی و اجتماعی نیز اثرات بسیاری خواهد داشت که می توان آن را در بعد اجتماعی بررسی کرد.

اما در بعد اقتصادی، بهره برداری از ۱۳  پروژه معدنی و صنایع معدنی بر وزن تولید و درآمدزایی این استان می افزاید. از سویی دیگر اجرای چنین پروژه هایی به نوعی اطمینان خاطر به سهامداران «کگل» خواهد بود که نشان می دهد گل گهر به دنبال توسعه های روز افزود در کنار نقش آفرینی در حوزه های مسئولیت های اجتماعی است.

اما نکته مهمی که بیش از هر چیزی در این تصمیم به چشم می خورد، توسعه فعالیت های گل گهر است. گل گهر در تلاش است با افزایش طرح های توسعه ای خود به ارزش افزوده بیشتر کمک می کند و می تواند درآمدزایی این شرکت بزرگ را افزایش دهد. گل گهر با توجه به پایه اصلی فعالیت های خود یعنی معدنکاری، چندان دلمشغولی ای از نظر تامین مواد اولیه ندارد و با سرمایه گذاری هایی  که انجام داده می تواند در بحث اکتشاف و استخراج با دیگر شرکت ها نیز وارد همکاری شود. درواقع افزایش توانمندی های گل گهر علاوه بر تاثیر گذاری بر درآمد و کیفیت محصولات تولیدی و اشتغالزایی در منطقه می تواند درآمد جدیدی را برایش به همراه داشته باشد.

بی تردید با بهره برداری از ۱۳ پروژه ای که در دستور کار گل گهر قرار دارد می توان شاهد رشد تولید و درآمد این شرکت بود، هرچند در سال۹۹ گل گهر به عنوان بزرگترین تولید کننده کنسانتره کشور مطرح شد اما توسعه فعالیت های آن به ویژه در بخش های بالادست زنجیره می تواند نگرانی ها در زمینه تامین مواد اولیه را از میان بردارد.

حال گل گهر با سرمایه گذاری یک میلیارد ‌و پانصد میلیون دلاری طی سه سال آینده خود را برای لیدری بازار آماده می کند.

روابط عمومی گل گهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: