گسترش ظرفیت های تجاری با کار تیمی و هم اندیشی / رویکرد دولت بهره گیری از بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی است

گسترش ظرفیت های تجاری با کار تیمی و هم اندیشی / رویکرد دولت بهره گیری از بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی است
کدخبر : 553551

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست هم اندیشی مشکلات و راهکارهای صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ با تأکید بر رویکرد دولت در بهره گیری از بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی در پیشبرد اهداف توسعه ای گفت: کار تیمی و هم اندیشی گسترش ظرفیتهای تجاری کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش شما و اقتصاد:  علیرضا پیمان پاک در این نشست با اشاره به اینکه برنامه دولت در حوزه تجارت خارجی استفاده از  بازیگران اصلی این حوزه است اظهار داشت: در سال جاری توانستیم به میزان خوبی از رشد صادرات دست پیدا کنیم، که این مهم  به دلیل افزایش همکاری بخش خصوصی و تشکل ها بوده است.

وی افزود:  سعی بر این است که صادرکنندگان و تشکل ها مجری اصلی بخش تجارت باشند و سازمان توسعه تجارت ایران نیز برای رفع مشکلات این بخش تمام تلاش خود را به کار گرفته است که این روند موجب دستیابی به سهم خوبی از بازار بین​الملل خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به اینکه هر فعالیتی که با کار تیمی  پیشرفته به موفقیت رسیده است، عنوان کرد: یکی از موضوعات اصلی در حوزه تجارت بحث هم اندیشی است، مسئله​ای که موجب می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های تجاری کشور را  گسترش دهیم و در این راستا از تمام ابزارها استفاده خواهیم کرد.

 وی با تأکید بر لزوم حضور صادرکنندگان در سفرهای تجاری ادامه داد: حضور فعالان بخش خصوصی می‌تواند نتیجه بهتری در مذاکرات به همراه داشته باشد چرا که بیشترین شناخت  از بازار داخلی و خارجی را این گروه از صادرکنندگان دارند و می توانند بهترین مشاوره را به هیات های تجاری بدهند.

خاطر نشان می سازد، سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا رویکرد متفاوتی در تعامل و بخش خصوصی در پیش گرفته است و چنین جلساتی به عنوان اتاق فکر در تعامل با بخش خصوصی در دستور کار بوده و به صورت مرتب برگزار خواهد شد.

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: