مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تاکید کرد:

بلاتکلیفی فعالان صنعت سنگ‌آهن و فولاد مهمترین چالش امروز

بلاتکلیفی فعالان صنعت سنگ‌آهن و فولاد مهمترین چالش امروز
کدخبر : 556322

به گزارش شما و اقتصاد: مهندس مجتبی حمیدیان در پنل تخصصی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سنگ‌آهن در دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران که در هتل المپیک در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه مهمترین چالش امروز سنگ آهن نه کمبود ذخیره، نه استخراج و نه اکتشاف سنگ آهن است،گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از قدیمی‌ترین شرکت‌های معدنی کشور است که در خط مقدم صنعت سنگ‌آهن کشور در حال فعالیت است و من گمان میکنم مهمترین چالش امروز صنعت سنگ‌آهن و فولاد ایران ، بلاتکلیفی فعالان این حوزه است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته تصمیم‌های کلان حاکمیتی گرفته شد که شرکت‌های معدنی و فولادی دولتی به تدریج خصوصی‌سازی شوند اما، در وسط انجام این فرآیند، مبدا و مقصد فراموش شد و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را در  این مسیر شاید بتوان به عنوان یک ارزیابی کرد.

مهندس حمیدیان تصریح‌کرد: متاسفانه گاهی به دلیل برخی موانع حاکمیتی چندین ماه ظرفیت کشور معطل می‌شود و بعد تازه دور هم جمع می‌شویم که چالش‌های صنعت فولاد و سنگ آهن را پیدا کنیم.

 او به ظرفیت‌های متعدد منطقه و استان یزد برای تامین خوراک اشاره کرد و گفت: ما اکنون بیشتر از این که دغدغه تامین خوراک داشته باشیم ، نگران مسائلی هستیم که تحمیل می‌شود و حتی حاضریم یک بار برای همیشه موضوع را مذاکره و حل کنیم اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

مشاور صندوق بازنشستگی و حمایت از کارکنان فولاد ایران در پایان تاکید کرد: باید روی ایجاد کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس، دولت و بخش خصوصی به منظور جمع‌بندی چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت سنگ‌آهن و فولاد تمرکز کنیم

مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: