۱۰ هزار واحد صنعتی فعال در استان تهران/ عقب ماندگی صنعت از بخش خدمات

۱۰ هزار واحد صنعتی فعال در استان تهران/ عقب ماندگی صنعت از بخش خدمات
کدخبر : 562010

مهدی سیجانی در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران گفت:استان تهران با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال که معادل ۶۰ درصد ثبت سفارش کشور است، توانست در سه ماهه اول سال جاری رتبه برتر تعداد واحدهای فعال و ایجاد اشتغال را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این همایش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد تاکید کرد: استان تهران ۴۰۰ هزار واحد صنفی دارای مجوز، ۱۴ درصد از سهم اشتغال و ۲۳ درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن و تجارت استان به نسبت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

فعالیت ۲۳۰ واحد صنعتی دانش بنیان

سیجانی ادامه‌داد: در استان تهران تعداد ۲۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه دانش بنیان با اشتغال بیش از هشت‌هزار و ۶۹۰ نفر فعالیت دارند که به دلیل وجود مراکز آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی و مجاورت  دستگاه‌ها و وزارتخانه های مرتبط این شاخص در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: وجود ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی و هشت پارک علم و فناوری از مزیت های تهران است.

سیجانی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع دانش بنیان و های‌تک و همچنین اعطای مجوز تولید بدون کارخانه به واحدها، از جمله برنامه های اساسی ما در سال جاری است.

وی از همراهی بسیار خوب بخش خصوصی با دولت در استان تقدیر کرد.

۲۰۵ واحد راکد احیا می شوند

وی افزود: احیای واحدهای راکد (۲۰۵ واحد)، افزایش ظرفیت واحدهای موجود (۴۹۰ واحد) و توسعه و ایجاد واحدهای جدید (۲۶۸ واحد) از جمله برنامه های بخش صنعت، معدن وتجارت استان تهران  در سال جاری است.

سیجانی بیان‌داشت: پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان با تشکیل مستمر و هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید (تشکیل ۱۳ جلسه کارگروه در چهار ماهه نخست امسال)، بازدید مستمر از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و بازدید از زیرساخت شهرک‌ها و پیگیری میدانی و حضوری مسائل تولید استان (بیش از ۳۰ واحد صنعتی تاکنون)، مهمترین برنامه سال‌جاری پیگیری و اجرای مصوبه دولت انقلابی در تصویب و ساماندهی صنایع استان تهران  بوده که بیش از نیم قرن  با محدودیت  و مشکلات جدی مواجه بودند.

سیاست های حمایتی از بخش صنعت،تقویت می شود

در این مراسم “علیرضا میربلوک” دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده در بخش صنعت، اما ۸۰ درصد درآمدها در استان تهران از بخش خدمات است.

وی اظهارداشت: بر این اساس نیاز است تا سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت را آماده و تقدیم مجمع استانداری تهران کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که از گذشته وجود داشته و امروز فقط شکل آنها تغییر کرده است، گفت: امروز باید بتوانیم خوراک مغز افزاری برای دولت و بخش خصوصی فراهم کنیم.

میربلوک ابراز امیدواری کرد روابط با سازمان تامین اجتماعی از سوی مسوولان حل شود.

وی گفت: در مراسم امروز از ۴۲ منتخب به عنوان پیشکسوتان، بانوان کارآفرین، صنعتگران و معدن کاران و شرکت کارآفرین منتخب تقدیر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: