منتفع شدن سرمایه گذاران «کچاد» از پیشبرد طرح های توسعه‌ای چادرملو

منتفع شدن سرمایه گذاران «کچاد» از پیشبرد طرح های توسعه‌ای چادرملو
کدخبر : 562142

پروژه‌های در دست اقدام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاران شده است. دلیل این امر برنامه ریزی و اهمیت این طرح ها می‌باشد که سبب افزایش تولید محصولات، سرمایه و حاشیه سود خالص این شرکت است که منتفع شدن سهامداران در افزایش رتبه و سهم «کچاد» در بازار سرمایه را به دنبال دارد.

به گزارش شما و اقتصاد: پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و اقداماتی که این شرکت برای پروژه‌های جدید در دست دارد، یک مسیر پویا و جذاب برای به وجودآوردن ارزش‌ها، سودآوری و کمک به توسعه اقتصادی و ملی است که سرمایه گذاران «کچاد» هم در  کنار آن از این مزیت ها بهره‌مند می شوند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد که توانسته رکورد در تولید محصولات خود را کسب کند. بدین نحو که میزان کل تولید از ۱۷,۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به حدود ۱۷,۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است. رکوردی که در نتیجه افزایش ۵,۸ درصدی در تولید کنسانتره، افزایش ۲,۱ درصدی در تولید گندله، افزایش ۲,۹ درصدی در تولید شمش فولادی، کاهش ۸,۶ درصدی در تولید آهن اسفنجی و در مجموع افزایش ۱,۷ درصدی در تولید تمام محصولات شرکت به دست آمده است.

مهمترین طرح های در دست اقدام شرکت معدنی - صنعتی چادرملو که با توجه به دورنمای توسعه‌ای «کچاد» اعلام شده است، عبارتند از:

پروژه احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن و با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۲۰، ۵ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

پروژه احداث مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۲.۲ میلیون تن در سال با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۶۰ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

احداث کارخانه اکسیژن با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۴ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

آماده سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، تفصیلی و اجرای عملیات باطله برداری دستیابی به توده معدنی در معدن ۱۹ D با همراهی و مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق.

پروژه احداث ۲ واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی شرکت در منطقه به آباد و اردکان، با سرمایه گذاری هر واحد ۵,۵ میلیون یورو در قالب درون شرکتی - سی پی جی پارس.

پروژه احداث کارخانه تولید فرو آلیاژ‌ها (فرو منگنز ۲۰,۰۰۰ تن، فرو منگنز پر کربن بیش از ۲ درصد وزنی ۳۰,۰۰۰ تن و فروسیلیس یا سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی ۱۵,۰۰۰ تن) در سال و با سرمایه گذاری برآوردی ۴۵,۸۷ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

پروژه احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوز، اجرام و اشکال ویژه با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن مواد اولیه فرآوری شده ۳۱۰ هزار تن و قطعات ویژه ۴۳ هزار قطعه در سال و با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۱۹۰ میلیون یورو در قالب درون شرکتی سی پی جی پارس.

مشارکت در حمل و نقل ریلی برای تأمین زیرساخت‌های حمل مواد اولیه و محصولات با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۵۳ میلیون یورو در قالب تأسیس شرکت جدید.

احداث کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰,۰۰۰ عدد در سال با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۳۶ میلیون یورو در قالب درون شرکتی سی پی جی پارس.

احداث کارخانه تولید دو میلیون تن ورق نورد گرم (با ظرفیت کوره ۲۰۰ تنی) در قالب تأسیس شرکت جدید در منطقه اردکان یزد با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۵۰۰ میلیون یورو.

مشارکت در پروژه‌های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار در شرکت با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۲۸۰ میلیون یورو.

احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ۱.۲ میلیون تنی در استان اردبیل با مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، فولاد مبارکه اصفهان و ایریتک با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۱۰ میلیون یورو.

مشارکت در پروژه‌های فولادی مطرح شده در جنوب کشور (مشتمل بر چابهار، هرمزگان، قشم).

احداث کارخانه سرباره در مجتمع صنعتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۷ میلیون یورو در قالب تأسیس شرکت جدید.

احداث کارخانه رمقگیری از باطله‌های سنگ آهن کم عیار به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱,۰۰۰ میلیون یورو.

ابلاغ قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی به مبلغ ۲۴۵ میلیون یورو با کنسرسیوم شرکت‌های گروه مپنا.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مجمع سالانه خود از کسب رکورد ۱۷/۵ میلیون تن تولید محصولات خود در سال گذشته رونمایی کرد. رکوردهایی که بنا به توصیه کارشناسان بازار سرمایه می‌توان به عنوان امتیاز اصلی و اساسی برای خرید سهم «کچاد» در نظر گرفت.

طبق بررسی ها سهام این شرکت‌ها بنیادی هستند و کسانی که قرار است در این گونه سهام‌ها سرمایه‌گذاری کنند باید دارای نگاه بلندمدت باشند. البته ذکر این نکته ضروری است که به دلیل ریسک و نوسانات بازار سهام، حتما سرمایه‌گذاران و خریداران این سهم با دید سودآوری در بلندمدت وارد خرید سهام شرکت ها بشوند. گذشته یک سهم نقشه راه و آینده سودآوری برای سهامداران است که در سهم کچاد این گذشته از نظر سودآوری و افزایش مثبت بوده است.

افزایش ۶۵,۲۴ درصدی در درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ثبت رکورد در فروش به میزان ۴۵۵,۹۸۶,۳۴ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ و افزایش ۵۸,۵۷ درصدی در درآمد حاصل از فروش تلفیقی همگی از عواملی است که می‌توان به عنوان یک امتیاز مثبت برای خرید سهم تلقی شود.

 درباره دلایل خرید سهم کچاد، باید گفت سابقه شرکت چادرملو با نگاهی به گزارش‌های مالی این شرکت نشان‌دهنده حاشیه سود مناسب با توجه به تحقق سود پیش‌بینی شده (EPS) و DPS (افزایش درصد سهم تقسیم‌شده به سهامداران) قطعا کسانی که نگاه بلندمدت نسبت به سرمایه‌گذاری و خرید سهم داشته باشند، از نظر شخص بنده با توجه به مزایایی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که سبب افزایش سودآوری شده، می‌توانند سهم کچاد را به عنوان یک سهم آینده‌دار خریداری نمایند.

گفتنی است، افزایش ۵۶,۷۷ درصدی در سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰، افزایش ۶۳,۳۳ درصدی در سود عملیاتی تلفیقی، افزایش ۵۷,۶۵ درصدی در سود خالص شرکت و افزایش ۶۰,۹۴ درصدی سود خالص تلفیقی دلایلی که سبب ارتقاء جایگاه شرکت در بازار سرمایه از لحاظ ارزش بازار از رتبه هشتم در پایان سال ۱۳۹۹ به رتبه ششم در پایان سال ۱۴۰۰ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: