رییس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح:

محصولات جدید ذوب آهن اصفهان می تواند صنعت ساختمان را متحول سازد

محصولات جدید ذوب آهن اصفهان می تواند صنعت ساختمان را متحول سازد
کدخبر : 562185

سردار ابوالقاسم فروتن رییس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حبیبی مدیرعامل بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر وزیری مدیرعامل شرکت ارکان سازه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن گفتگو با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ودیگر مسئولین این شرکت از خط تولید و پروژه های توسعه ذوب آهن بازدید کردند.

سردار فروتن در این دیدار، صنعت فولاد کشور را یکی از عرصه های موفق صنعتی در کشور دانست که دستاوردهای آن از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود و افزود : ذوب آهن اصفهان نقش مهمی در رشد صنعت فولاد کشور ایفا کرده است و تلاشگران این صنعت، توانستند معنای جهاد و ایثار در صنعت را به خوبی متبلور سازند .

وی افزود : جایگاه دهم ایران در بین تولید کنندگان فولاد جهان نشان از این دارد که با بهره گیری از روحیه جهادی دستاوردهای بسیار خوبی در کشور حاصل شده و روند رو به رشد این صنعت، تداوم و شتاب خوبی دارد.

رییس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت : در عرصه تکنولوژی و صنعت به خوبی توانستیم در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم و پیشرفت های حاصل شده برای دیگر کشورها قابل باور نیست .

سردار فروتن افزود : عقلانیتی که در صنعت فولاد وجود دارد باعث شده در بسیاری از محصولات فولادی از واردات بی نیاز شویم که اوج آن را در تولید ریل ذوب آهن اصفهان می توان دید . تولید این محصول موجب شد توسعه حمل و نقل ریلی کشور متوقف نشود و با اتکاء به توان داخلی پیش برود.

وی با اشاره به تفاهم نامه ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن نیروهای مسلح با وزارت راه و شهرسازی، افزود : استفاده ذوب آهن از تکنولوژی روز دنیا و تولید محصولات جدید می تواند موجب تحول صنعت ساختمان کشور شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز دراین دیدار با اشاره به نقش این مجتمع عظیم صنعتی در شکل گیری صنعت فولاد کشور گفت : قبل از پیروزی انقلاب در کشور تنها ۵۰۰ هزار تن محصولات فولادی تولید می شد اما هم اکنون بیش از سی میلیون تن تولید فولاد داریم و ظرفیت تولید این محصول نزدیک به ۴۰ میلیون تن است که عمده آن حاصل تلاش ذوب آهنی ها در واحدهای صنعتی مختلف است .

وی افزود : صنعت ساخت و ساز کشور که در حال پیشرفت است باید از تکنولوژی روز بهره بگرید تا ضمن افزایش سرعت ساخت و کاهش هزینه ، ایمنی ساختمان ها نیز افزایش یابد .

مهندس رخصتی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان خوشبختانه از تکنولوژی روز دنیا برای تولید محصولات خاص استفاده می کند و محصولات این شرکت می تواند در تحول صنعت ساختمان کشور موثر باشد.

 

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: