عملکرد درخشان فولاد هرمزگان باوجود تمام مشکلات

عملکرد درخشان فولاد هرمزگان باوجود تمام مشکلات
کدخبر : 563304

فولاد هرمزگان سال گذشته در سایر حوزه‌ها نیز عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت و موفق به ثبت رکوردهای خوبی شده است. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های گروه فولاد مبارکه در بین فولادسازان خوش درخشیده است.

به گزارش شما و اقتصاد: صنعت فولاد یکی از مهمترین صنایع کشور و رشد آن بیانگر توسعه بخشی از اقتصاد است و با توجه به حجم تولید محصولات و هزینه‌های بالای فعالیت‌های آن، طراحی استراتژی های مناسب برای افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌ها ضروری است. معضلات و مشکلات صنایع فولادی و در عین حال میزان موفقیت شرکت فولاد هرمزگان و ارزیابی عملکرد این شرکت از جمله موضوعات این گزارش است که به آن پرداخته شده است.

 فولاد هرمزگان همواره جزو شرکت‌های پیشرو در گروه فولاد مبارکه بوده است و در این ارزیابی نیز این موضوع به وضوح مشاهده شد، به ویژه آن‌که در اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان مصمم بوده و سال گذشته نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های بزرگی اقدام کرده است.
فولاد هرمزگان

به گفته مدیرعامل  فولاد هرمزگان، این شرکت فولادی توانسته در سال گذشته با کاهش قیمت تمام شده خود، جایگاه خوبی را در بین تولیدکنندگان فولاد از آن خود کند که دستاوردهای بسیاری برای این مجموعه به همراه دارد. در نهایت کاهش قیمت تمام شده منجر به افزایش سوددهی این مجموعه می شود که به نفع شرکت و سهام داران «هرمز» خواهد بود.

کاهش قیمت تمام شده دستاورد مهم دیگری برای فولاد هرمزگان به همراه دارد و آن افزایش توان رقابتی است که بر میزان فروش این مجموعه اثر گذار خواهد بود. همچنین در بازارهای صادراتی و با توجه به مزیت نزدیکی به آب های آزاد، کاهش قیمت تمام شده می تواند امتیاز خوبی برای حضور فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی است.

 بهای تمام شده شامل، هزینه موارد مصرفی در تولید کالا، هزینه های مستقیم نیروی کار و… است. درنتیجه فولاد هرمزگان باید در تمامی بخش های موثر در تولید اقداماتی را انجام داده باشد که منجر به کاهش قیمت تمام شده شود. این اقدامات باید در بخش تامین مواد اولیه ، انرژی، تامین قطعات و نوسازی خطوط تولید، محیط زیست، حمل و نقل و دیگر فاکتورهای موثر در تولید صورت بگیرد تا در نهایت این مجموعه به کاهش قیمت تمام شده دست پیدا کند.

طرح‌های توسعه ای شرکت فولاد مبارکه از نگاه ارزیابان فولاد مبارکه موجب شده تا این شرکت را در همه زمینه‌ها سرآمد شرکت‌های گروه فولاد مبارکه عنوان کنند. به ویژه آنکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، فولاد هرمزگان مصمم بوده و سال گذشته نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های بزرگی اقدام کرده است.

همچنین فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در برنامه های ایمنی موفق شد تا در سال گذشته، نشان درجه ۲ ایمن‌یار جنوب شرق کشور را و عنوان واحد برگزیده و نشان درجه ۱ ایمنی جنوب شرق را به خود اختصاص دهد.

ارتقای جایگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی این شرکت در مراسم تجلیل از مدیرعامل فولاد مبارکه و تقدیرنامه رئیس دانشگاه تهران به آن پرداخته شده است. در این تقدیرنامه که با حضور وزیر آموزش و پرورش اعطا شد، آمده است؛ «اینکه جنابعالی تمام مساعی خود را برای انجام وظایف محوله به کار برده و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را علاوه بر تلاش مجدانه تعهد، تخصص و مهارت را سرلوحه عملکرد خود قرار داده‌اید و در جهت اهداف عالیه دانشگاه تهران برای دستیابی به شعار 《جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی》از هر تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اید، به عنوان 《چهره شاخص پنجمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران》معرفی و این لوح تقدیر به پاس زحمات و مساعی ارزنده جنابعالی تقدیم می‌گردد.»

بر همین اساس و در ادامه حفظ مسئولیت اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی، شرکت فولاد هرمزگان رضایت مشتری را از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست هر کسب و کاری در راس برنامه های خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان معتقد است، رضایت و عدم رضایت مشتریان تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری و رشد کسب و کار دارد و اگر ما بخواهیم رضایت واقعی مشتریان خود را به دست آوریم، باید همیشه یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان درمورد کالاها و خدمات خود عمل کنیم و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است.

کمبود و محدودیت انرژی در بخش برق، یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد کشور است. قطعی برق در سال گذشته مشکلات فراوانی برای صنعت فولاد به وجود آورد. اصلی ترین نتیجه قطعی برق کاهش چشمگیر تولید در کنار کاهش خرید به دلیل تحریم‌ها و کرونا در بازارهای صادراتی مشکلات عمده‌ای برای سودآور بودن و افزایش توسعه اقتصادی و تولید این شرکت ها است.

شرکت فولاد هرمزگان علیرغم بسیاری از مشکلات مطرح شده خصوصا در زمینه قطعی برق و با توجه به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تنی تولید تختال و طرح‌های توسعه‌ای توانست به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. به گفته علیرضا کاظمی، معاون تکنولوژی و توسعه این شرکت در صورتی که طرح توسعه نورد گرم فولاد هرمزگان اجرایی شود، علاوه بر اینکه شاهد ایجاد ارزش افزوده بالاتر نسبت به محصول میانی خواهیم بود، اشتغال فراوانی هم متناسب با ظرفیت ایجاد شده به وجود خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: