در وبینار معرفی پتانسیل های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو مطرح شد؛

برنامه ایجاد ۸ پست اسکله جدید در منطقه ویژه خلیج فارس

برنامه ایجاد 8 پست اسکله جدید در منطقه ویژه خلیج فارس
کدخبر : 565901

هشت پست جدید اسکله در منطقه ویژه صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس ایجاد خواهد شد.

بازیار بهمن نژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس صبح امروز در وبینار معرفی پتانسیل های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو با بیان ویژگی های "طرح بزرگ توسعه منطقه ویژه خلیج فارس"، گفت: با ایجاد این پست های اسکله، ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری منطقه ویژه خلیج فارس به ۷۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی یادآور شد: هم اینک ظرفیت تخلیه و بارگیری اسکله این منطقه ۱۲ میلیون تن در بخش معدن و صنایع معدنی و ۱۵ میلیون تنی در بخش محصولات نفتی است.

به گفته بهمن نژاد، مساحت فعلی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۲۱۰۰هکتار است و در طرح توسعه ۲۵۰۰ هکتار به مساحت فعلی افزوده شود.

۳۶ شرکت فعال، ۴۲ شرکت در حال ساخت پروژه

وی درباره وضعیت فعلی شرکت های فعال در منطقه اظهار داشت: ۳۶ شرکت در منطقه سرمایه گذاری کرده اند، ۲۰ شرکت در حال تولید محصول و ۴۲شرکت نیز در حال ساخت پروژه های جدید هستند.

معاون منطقه ویژه خلیج فارس با یادآوری اینکه هم اینک تولیدات در حوزه زنجیره های فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی انجام می شود، گفت: در افق ۱۴۱۰ قرار است با توسعه زیرساخت ها، سالانه ۳۰ میلیون تن محصول فلزی تولید و ۳۰هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شود.

ظرفیت انتقال آب از پساب بندرعباس به ۱۴۰هزار مترمکعب می رسد

بهمن نژاد درباره توسعه زیرساخت در بخش آب اظهار داشت: در حال تکمیل طرح انتقال پساب شهر بندرعباس به صنایع مستقر در منطقه خلیج فارس هستیم که از ظرفیت ۶۵هزار مترمکعب آب صنعتی در هر شبانه روز، برخوردار است. وی ادامه داد: در گام بعدی، این میزان به ۱۴۰هزار مترمکعب (در شبانه روز) افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه از شمال به پالایشگاه های هشتم، ستاره خلیج فارس و هرمز و از جنوب به اسکله های تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی، آبهای آزاد و خلیج فارس، از غرب به بندر شهید رجایی و از شرق به نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی توانیر و شهر بندرعباس و خطوط ریلی مرتبط، دسترسی دارد که این امر شرایط متمایزی را برای سرمایه گذاران، پدید آورده است.

معاون شرکت منطقه ویژه خلیج فارس درباره ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران گفت: تامین زیرساخت های آب،برق، گاز ومخابرات توسط منطقه، استفاده از معافیت های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور به میزان ارزش افزوده، معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت های فعال در منطقه، امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صدور مجدد کالا، حمایت برای اخذ وام از طریق منابع داخلی و خارجی، مشاوره در تمام مراحل اجرای پروژه و انجام عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی سرمایه گذاران از جمله تسهیلاتی است که به سرمایه گذاران ارایه می شود.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: