فولاد مبارکه؛ الگویی موفق در تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها

فولاد مبارکه؛ الگویی موفق در تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها
کدخبر : 573119

عملکرد گروه فولاد مبارکه نقش مؤثری در پیشبرد اقتصادی و تأمین نیازهای صنایع کشور داشته و دارد، تلاش و همت کارکنان این مجموعه در تولید محصولات مختلف و عرضه در بورس کالا نشان می دهد این غول فولادی ایران و خاورمیانه، به درستی روی ریل تولید قرار گرفته و احتمالاً در پایان سال جاری، گزارش فوق العاده ای را به جامعه فولاد و بازار سرمایه ارائه خواهد کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: رویکرد فولاد مبارکه در تولید ملی، بهبود فرایندهای زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاری در تولید و به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، اشتغال‌زایی، توسعه علم و فناوری صنعت فولاد کشور با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و همچنین استراتژی شرکت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سال جاری به گونه‌ای است که بنا به گفته مسئولین مربوطه و بسیاری از کارشناسان عملکردی فوق‌العاده مثبت و قابل ستایش به عنوان یک الگوی موفق در تبدیل تهدیدات و بحران‌های انرژی به فرصت‌های تولید و ارزآوری می‌باشد. 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و مجتمع تولید فولاد در ایران است که دارای جوایز متعدد تعالی سازمانی و شرکت دانشی می‌باشد و از این‌ جهت در کشور رتبه نخست را به دست آورده‌ است. رویکرد فولاد مبارکه بنا بر اذعان معاون بهره‌برداری این شرکت، همواره افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خطوط تولید در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای کمی و کیفی بازار داخل بوده است.

در شرایطی که وجود برخی محدودیت‌های مصرف در حوزه انرژی عرصه را بر واحدهای تولیدی فولاد کشور تنگ کرده است، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه با انسجام و همدلی هرچه بیشتر توانستند در سال ۱۴۰۱ با عملکرد خوب خود در تولید انواع محصولات قابل فروش، رشد درآمدی فروش نسبت به سال قبل را به ثبت برسانند.

فولاد مبارکه اصفهان، علاوه بر روند روبه‌رشد تولید و عبور از ظرفیت اسمی در بعضی از خطوط، محصولات جدیدی نیز طراحی و تولید شده است که از آن جمله می توان به تولید تختال فولاد زنگ‌نزن به روش ریخته‌گری مداوم برای نخستین بار در کشور، کلاف گرم API- X۵۲-MS مخصوص تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش، ورق الکتریکی نیمه‌آماده M۴۷۰ جهت استفاده در ساخت فولاد الکتریکی غیرجهت‌دار نیمه‌آماده و ورق گالوانیزه استحکام بالا S۲۵۰GD ، گِرید ۳۴۰YC ویژه صنایع خودروسازی و ورق آجدار شطرنجی اشاره کرد. 

مشاهده عملکرد خوب فولاد مبارکه در تولید، محیط‌زیست و تصفیه پساب‌های صنعتی و خانگی و استفاده از آن‌ها در جریان تولید، موضوعی است که نیاز بیش از پیش را در جهت شفافیت اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در خصوص دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی را می‌طلبد. 

روند روبه‌رشد تولید در این شرکت، حاصل کار گروهی و انجام اقدامات استراتژیک و اثربخش در واحدهای تولیدی و پشتیبانی است که با تعریف و اجرای پروژه‌های متعددی انجام شده است. توسعه کوره پیش‌گرم شماره ۳ جهت بهبود کیفیت و مصرف گاز و راه‌اندازی واحد VOD مجتمع فولاد سبا با تکیه‌بر دانش فنی کارکنان به‌عنوان بخش مهم دیگری از دستاوردهای اخیر این شرکت بزرگ فولادی می‌باشد. 

فولاد مبارکه دارای سهم ۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور ، ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش در آذر ماه کسب کرده و درمجموع ۹‌ماهه سال جاری درآمد فروش فولاد مبارکه با رشد ۱۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

صادرات فولاد مبارکه در آذرماه سال جاری  دارای رشد فزاینده‌ای بوده است که بر این اساس، در حوزه صادرات و البته با اولویت تامین نیاز داخل، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۳۵۹ هزار تن محصولات شرکت به بازارهای خارجی عرضه شده است؛ اما در شرایط فعلی که کشور بیش از هر زمان دیگر به ارزآوری نیاز داشته است، این شرکت همگام با سیاست‌ها و استراتژی‌های اقتصادی کشور، به‌تنهایی در آذر ماه سال جاری توانست با فروش ۱۴۹ هزار تن محصول در بازارهای جهانی میزان صادرات شرکت را به ۵۰۸ هزار تن افزایش دهد.

مقدار تولید شرکت فولاد مبارکه در ۹‌ماهه سال ۱۴۰۱، با وجود اینکه همه خطوط تولید شرکت در فصول تابستان و ماه‌های آغازین فصل سرد سال با محدودیت‌های حامل‌های انرژی مواجه بوده‌اند، خوشبختانه با برنامه‌ریزی صحیح و زمان‌بندی مناسب برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی و با همت کارکنان شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا به نحوی بوده که با مقدار تولید شش‌میلیون ‌و ۲۴۶ هزار تن محصولات آماده برای فروش این شرکت در بازه زمانی یادشده به رکوردهای خوبی دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۸‌درصدی مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: