در مراسم معارفه رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو مطرح شد؛

عزم جدی وزارت صمت برای ایجاد تحول در بخش معدن/ داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای نقش‌آفرینی فعال و هم‌افزا برای رشد تولید در بخش معدن

عزم جدی وزارت صمت برای ایجاد تحول در بخش معدن/ داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای نقش‌آفرینی فعال و هم‌افزا برای رشد تولید در بخش معدن
کدخبر : 579174

مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو درحالی برگزار شد که در این مراسم دستیار وزیر صمت، بر عزم جدی این وزارتخانه برای ایجاد تحول در بخش معدن تاکید کرد.

 به گزارش شما و اقتصاد: آئین تکریم و معارفه رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه و با حضور «شهاب جنابی» دستیار وزیر صمت، «رضا محتشمی‌پور» معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، «علیرضا شهیدی» رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، حسین صداقت مهر، رئیس مرکز حزاست وزارت صمت، «محمدرضا بهرامن» رئیس خانه معدن ایران و جمعی از مسئولان ذیربط و روسای تشکل‌ها و مدیران عامل شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی برگزار شد.

IMG_20230515_184330

در این مراسم از زحمات «وجیه‌الله جعفری» تقدیر و تشکر صورت گرفت و «امیر خرمی‌شاد» به‌عنوان رئیس جدید هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) معرفی شد.

عزم جدی وزارت صمت برای ایجاد تحول در بخش معدن

در این مراسم، جنابی، دستیار وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اهمیت و ضرورت بیش از پیش به بخش معادن در کشور، اظهار کرد: به لطف خدا، دستاوردها و پیشرفتهای خوبی در بخش های مختلف کشور تا کنون ایجاد شده و ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهمی هم وجود دارد که با اتکا به انها، می‌توان مسائل و مشکلات موجود را مرتفع کرد که یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها، معادن و صنایع معدنی است که از اولویت‌های مهم برای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به بخش معدن، یادآور شد: در نشست مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام در اواسط فرودین‌ماه سال جاری، ایشان تاکید فرموند که اقدامات کلیدی در کشور قابل انجام است که می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصاد و حتی جهش اقتصادی کشور داشته باشد که یکی از این موضوعات، بخش معدن و ضرورت پرداخت به مسائل مرتبط با آن است.

IMG_20230515_184341

دستیار وزیر صمت با بیان اینکه امروز وزارت صمت عزم جدی برای ایجاد تحول در بخش معدن و استفاده از این ظرفیت مهم در پیشرفت کشور دارد که همه برای این مهم بسیج شده‌ایم، تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در دو سال اخیر در بخش صنعت و معدن انجام شده که نویدبخش نتایج مهمتر در آینده خواهد بود تا وزارت صمت بتواند در پیشرفت و رشد تولید و اقتصاد کشور، نقش آفرینی بیش از پیش داشته باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های سرپرست وزارت صمت در خصوص اینکه ایمیدرو باید نقش موتور محرک برای ایجاد تحول در بخش معدن در راستای ارتقای پیشرفت کشور در رشد تولید و اقتصاد ملی را ایفا کند، یادآور شد: البته در سنوات گذشته بویژه دو سال اخیر، کارهای بزرگی در ایمیدرو انجام شده که می‌بایست استمرار یافته و در نهایت از دستاوردهای آن، بهره‌برداری شود.

داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای نقش‌آفرینی فعال و هم‌افزا

جنابی از رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو که فردی متخصص، با اخلاق، متواضع، دغدغه‌مند و پر تلاش برای دستیابی به ماموریت‌های تعیین شده بودند، تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد ایشان در مسئولیت جدید به‌عنوان مشاور عالی وزیر در امور معادن و صنایع معدنی، نقش مهمی را در اجرای وظایف تعیین شده ایفا کنند. همچنین رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو را فردی متخصص و با تجربه خواند و ایشان بخاطر پذیرش این مسئولیت مهم قدردانی کرد و پذیرش مسئولیت از سوی مدیری از جنس و از داخل مجموعه را تصمیم خوبی دانست که به تداوم موفقیت‌های ایمیدرو کمک شایانی خواهد کرد.

وی از رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو و تمامی مدیران این مجموعه خواست ضمن انجام ماموریت‌ها و وظایف تعیین شده، نکات زیر را با جدیت دنبال کنند: نکته نخست، اینکه توجه به ماموریت و جهت‌گیری وزارت صمت در استفاده از ظرفیت معادن و ایجاد تحول در آنها و همچنین تلاش برای نقش‌آفرینی فعال در توسعه معادن، همواره مدنظر مدیران ایمیدرو باشد.

دستیار وزیر صمت، هماهنگی، هم‌افزایی و همدلی همه متولیان و ارکان ذیربط در وزارت صمت و مجموعه ایمیدرو را نکته بعدی برشمرد و تصریح کرد: وقتی انتظار داریم همه ارکان کشور با همدلی و هم‌افزایی در توسعه معادن نقش‌آفرینی کنند، مقدمه و شرط لازم آن وجود همدلی و هماهنگی در حد ایده‌آل درون مجموعه‌ خودمان است که البته وجود داشته و باید باقوت تداوم داشته باشد.

وی از داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای نقش‌آفرینی فعال و هم‌افزا در ایجاد تحول مورد نظر در حوزه معدن، به‌عنوان نکته مهم دیگر در این راستا خبر داد و ادامه داد: وجود سرمایه انسانی متخصص، فوق‌العاده توانمند و حرفه‌ای یک سرمایه بزرگ در ایمیدرو است که استفاده موثر از ظرفیت‌های ارزشمند نیروی انسانی موجود در این مجموعه، از نکات مهم دیگری است که باید مدنظر مدیران ایمیدرو قرار بگیرد.

جنابی، نکته مهم دیگر را بحث توجه به شایسته‌سالاری در همه مسئولان به‌ویژه مدیران عامل و هیات مدیره‌ها دانست و اظهار کرد: استقرار نظام ارزیابی عملکرد و بررسی مستمر عملکرد مدیران و اعضای هیات مدیره‌ها می‌تواند در بدست آمدن نتایج بهتر نقش مهمی را ایفا کند.

وی نقش‌آفرینی شرکت‌های تابعه در راستای تحقق ماموریت‌ها و اهداف کلان اقتصادی دولت و کشور را نکته دیگر برشمرد و افزود: اگر بخواهیم تابع هدف مطلوبیت شرکت‌های زیرمجموعه‌ را متناظر با ماموریت‌های کلان اقتصادی کشور، بازنگری کنیم، ممکن است لازم باشد در برخی از بخش‌ها موضوعاتی را ترمیم کنیم.

دستیار وزیر صمت با بیان اینکه انتظار این است اگر مجموعه‌ای وابسته به دولت بوده، در مباحث اقتصادی تنها به سود خود و بیشنه‌کردن آن فکر نکند و به ملاحظات دیگر مانند اشتغال هم توجه کند، ادامه داد: توجه به بخش آمایش سرزمینی موضوع جدی دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد زیرا مجموعه ایمیدرو، در خصوص سرمایه‌ گذاری‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های کلان تصمیم می‌گیرد، به‌همین دلیل باید بحث آمایش سرزمینی در کشور و اینکه سرمایه‌ گذاری‌ها در کدام بخش صورت گیرد تا نتایج بهتری را به‌همراه داشته باشد، به‌طور جدی مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر پرهیز از رقابت‌های مضر درون بخشی در میان شرکت‌های عضو خانواده ی ایمیدرو و ایجاد هم‌افزایی برای رسیدن به اهداف بزرگ را نکته مهم بعدی دانست و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های کنسرسیوم‌هایی که از داخل شرکت‌ها شکل می‌گیرد، ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند اهداف بزرگی را تحقق بخشد و می‌توان از آن استفاده کرد.

جنابی بر استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی، دانشگاه‌ها و نخبگان درماموریت‌ها و تلاش برای برقراری تعامل موثر با دانشگاه ها تاکید کرد و یادآور شد: هرچند در این زمینه اقداماتی صورت گرفته ولی نیاز به تقویت بیشتر دارد تا از ظرفیت دانشگاه ها استفاده بهتری صورت گیرد. 

وی ادامه داد: مطمئنا در کشورمان سرمایه‌های بزرگی وجود دارد که می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف، از توان علمی و انگیزه آنها به خوبی بهره برد.

دستیار وزیر صمت، ارتقای مشارکت مردم در امور به‌ویژه در معادن را موضوع مهم دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: واگذاری سهام معادن به مردم با اجرای فرآیند‌های قانونی توسط مدیریت گذشته ایمیدرو، به‌عنوان نمونه مورد توجه قرار گرفت اما می‌توان مدل‌های دیگری را نیز برای آن پیش‌بینی کرد تا بستر مشارکت مردم در این فعالیت‌ها بیشتر شود.

وی، مبارزه جدی، عملی و بدون جنجال، با هرگونه فساد، تخلف و سوء مدیریت آنهم در هرسطحی از فعالیت‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: در این زمینه، مجموعه ی وزارت صمت بسیار جدی است و باید در تمام مجموعه ی تابعه نیز مد نظر قرار گیرد.

جنابی با بیان اینکه فردا روز پاسداشت زبان فارسی است، از تمام مجموعه‌ی تابعه و شرکت‌ها خواست تا به پاسداشت زبان فارسی در تمامی جلسات، فعالیت‌ها و محصولات، توجه ویژه صورت گیرد. همچنین پاسداشت زبان فارسی را از سیاست‌های قطعی وزارت صمت در تمامی فعالیت‌های تولیدی، معدنی و بازرگانی عنوان کرد که نیازمند اهتمام و جدیت بیشتر ذینفعان این بخش دارد تا وضعیت مطلوب، محقق شود.

در بخش دیگری از این مراسم، جعفری با تقدیر و تشکر از حمایت‌های وزیر وقت صمت و سرپرست فعلی وزارتخانه، به اثرگذاری ویژه معادن در اقتصاد کشور اشاره کرد و انتخاب خرمی‌شاد، به‌عنوان مدیری از خانواده معدنی را به‌عنوان یک اقدام مثبت برای پیشرفت اهداف این مجموعه برشمرد.

در ادامه خرمی‌شاد با تقدیر و تشکر از اعتماد سرپرست وزارت صمت، با اشاره به اینکه در فرهنگ نظام اسلامی، مدیریت و مسئولیت یک امانت است که وقتی به یک مسئول اعطا می‌شود، باید در یک زمان مشخص و با شایستگی به فرد دیگر منتقل شود که این اتفاق به‌خوبی توسط آقای جعفری انجام شد.

وی همچنین اعلام کرد که برای عملی شدن شعار سال که «رشد تولید و مهار تورم» است، معادن نقش مستقیمی در رشد تولید و نقش غیرمستقیم در مهار تورم دارند. 

محتشمی‌پور هم در بخشی از این مراسم از همکاری سه رکن اساسی معدنی در وزارتخانه تقدیر و تشکر کرد و به این موضوع اشاره داشت که آقای جعفری نقش تسریع بخش در اجرای برنامه و تسهیل کننده در حل مشکلات حوزه امور معدن وزارت صمت داشته است و ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو بتواند این روند را به خوبی تداوم بخشیده و آینده ایمیدرو، از گذشته آن موفق‌تر باشد.

 

 

 

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: