در راستای ساماندهی به حوزه صنعت نرم‌افزار؛

تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا امضا شد
کدخبر : 579175

در راستای ایجاد فضای رقابتی و جهت‌دهی به فعالیت‌ شرکت‌های حوزه صنعت نرم‌افزار تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون فاوا امضا شد.

به گزارش شما و اقتصاد: نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون فاوا امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، «فرزاد اسماعیل‌زاده» مدیرکل دفتر صنایع نرم افزار وزارت صمت، «داوود ادیب» رئیس هیات مدیره و «نصرالله جهانگرد» عضو هیات مدیره کانون و «حبیب‌الله اصغری» نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر مدیران و مسئولان این دو مجموعه برگزار شد.

در این نشست طرفین در خصوص اهمیت توجه به حوزه صنعت نرم‌افزار و ساماندهی به این بازار به بحث و تبادل نظر پرداخته و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد فضای رقابتی و فعالیت صنعت نرم‌افزار برمبنای تقاضای بازار، ترغیب تولید کنندگان محصولات نرم‌افزاری به افزایش کیفیت محصولات و کمک به انتخاب محصول نرم‌افزاری متناسب با نیازهای کاربران، میان دو مجموعه امضا شده است.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه تدوین شاخص‌های انتخاب نرم افزار و طبقه‌بندی محصولات نرم‌افزاری تولید داخل، برای یکپارچگی اطلاعات محصولات نرم‌افزاری و تمامیت قابلیت‌های این محصولات از طریق سامانه در دستور کار قرار گرفت. شایان ذکر است کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا با هدف تقویت ارتباط میان فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی و تشکیل شده است.

گفتنی است، کانون فاوا نهادی تصمیم ساز و تشکلی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که به‌منظور افزایش همگرایی، همکاری، هماهنگی، تصمیم سازی و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت‌های بازار، صنعت، دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز پژوهشی و فناوری و ارتقای نظام نوآوری، در عرصه توسعه و تولید کالا یا خدمات تخصصی مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شکل گرفته است.

 

 

 

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: