برنامه‌های شرکت آتیه فولاد سنگان در جهت رشد تولید

برنامه‌های شرکت آتیه فولاد سنگان در جهت رشد تولید
کدخبر : 579205

شرکت آتیه فولاد سنگان با هدف تامین مواد اولیه جنبی موردنیاز شرکت‌های منطقه با اولویت فولاد سنگان، پروژه ساخت گلوله‌های فلزی را از ابتدای سال ۱۴۰۱ با همکاری یک شرکت دانش بنیان و برآورد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز کرد که مطابق زمانبندی اعلام شده تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شما و اقتصاد، شرکت آتیه فولاد سنگان از شهریور ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف تامین کیفی مواد اولیه موردنیاز در تولید کنسانتره و گندله در منطقه سنگان آغاز کرد. این شرکت در بدو تاسیس با تولید و تامین پودر بنتونیت که یکی از مواد اولیه ضروری در تولید گندله است فعالیت خود را آغاز کرد که اکنون با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال مشغول به فعالیت می‌باشد.

سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر با توسعه‌هایی که برای شرکت داده شده است بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ دارد.

چشم‌انداز شرکت صنعتی- معدنی آتیه فولاد سنگان تامین مواد اولیه جنبی موردنیاز شرکت‌های منطقه با اولویت فولاد سنگان می‌باشد. که در این راستا موفق به تولید بیش از ۱۵۰ تن محصول در سال‌های گذشته شده‌است، تا علاوه بر تامین نیاز شرکت صنعتی - معدنی فولاد سنگان بتواند پاسخگوی نیاز برخی شرکت‌های اطراف هم باشد.

امیر رضازاده مدیرعامل این شرکت در این باره می‌گوید: «پس از راه‌اندازی کارخانه بنتونیت و هدفی که از ایجاد این کارخانه درنظر گرفته شد، با هماهنگی و همفکری اعضای هیئت مدیره و همکاران در مجموعه فولاد سنگان تصمیم بر این شد که تولید گلوله‌های فلزی به عنوان یک ماده پرمصرف در تولید کنسانتره را آغاز کنیم.» 

وی می‌افزاید: «پس از مطالعات انجام شده، تصمیم بر احداث کارخانه‌ با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال برای تامین نیاز شرکت فولاد سنگان و شرکت‌های مستقر در منطقه سنگان گرفته شد. عملیات اجرایی پروژه ساخت گلوله‌های فلزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد که برآورد سرمایه موردنیاز این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.»

با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، شرکت آتیه فولاد سنگان، طراحی، ساخت و اجرای پروژه ساخت گلوله‌های فلزی را با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام رسانید. پیش‌بینی می‌شود که پروژه‌های جاری و آینده شرکت آتیه فولاد سنگان اشتغال برای بیش از ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را در این منطقه به همراه خواهد داشت.

یکی از اقدامات بسیار مهم شرکت آتیه فولاد سنگان، خرید یک محدوده معدنی بنتونیت با هدف تامین پایدار و به موقع مواد اولیه در پایداری تولید و همچنین تاثیر بسیار زیاد آن بر کاهش بهای تمام‌شده محصول می‌باشد. 

راه‌اندازی دو خط تولید بنتونیت با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال و خرید مکانیزم‌های حمل به منظور تامین پایدار مواد اولیه و محصولات شرکت آتیه فولاد سنگان و شرکت صنعتی- معدنی فولاد سنگان از فعالیت‌های پیش روی این شرکت در آینده است.

گفتنی است، شرکت آتیه فولاد سنگان در زمینه تامین رفاه پرسنل خود اقدامات بسیار مهمی را همچون واگذاری بخشی از سهام این شرکت به پرسنل را به انجام رسانیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: