نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه ۱۸ آذر | ۹۹/۹/۱۸

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 18 آذر | 99/9/18
کدخبر : 536580

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز سه شنبه 18 آذر را در سایت شماواقتصاد دنبال کنید ......

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه ۱۸ آذر | ۹۹/۹/۱۸

 

 

در حال بروزرسانی .......... 

 


خبرداغ : زمان واریز یارانه آذر ماه تغییر کرد + مبلغ یارانه


 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آذر ۹۹ / طلا ارزان شد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی بیشتری داشته باشد.

 

امروز قیمت طلا و سکه هر دو با هم کاهش یافت. به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا علت افت قیمت طلا به دو عامل ارتباط دارد:

۱- کاهش چهار دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به قیمت یک هزار و ۸۳۲ دلار

۲- نبود تقاضا

با توجه به افزایش ۵۰ تومانی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان زور کاهش قیمت انس جهانی طلا و نبود تقاضا بر قیمت دلار چربید و باعث شد که قیمت طلا در بازار ایران گران نشود. آیا روند کاهش قیمت طلا تا شب یلدا ادامه‌ دارد؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: بعد از تعطیلی دو هفته‌ای تهران و آغاز به کار واحدهای تولیدی و توزیعی طلا هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی بیشتری داشته باشد.

نادر بذرافشان درباره روند بازار طلا در آستانه شب یلدا به تجارت‌نیوز گفت: در طول یک سال گذشته هزینه اجرت، مالیات و دستمزد کارگران افزایش یافته است و قیمت طلا نسبت به یک سال گذشته افزایش چشم‌گیر داشته است. به نظر می‌رسد امسال مردم تقاضایی برای خرید طلا نداشته باشند و احتمال دارد قیمت طلا تا شب یلدا باز هم افت کند.

سکه چقدر کاهش یافت؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز هشت هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 120 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با کاهش 100 هزار تومانی نسبت به دیروز با قیمت 12 میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز 50 هزار تومان گران شد و با قیمت شش میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

اما قیمت ربع سکه و سکه گرمی هر نسبت به روز گذشته ثابت ماند و با قیمت چهار میلیون و 250 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد شد.

 

 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۸ آذر ۹۹ / ثبات ارزی احتمالا ادامه دارد

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۵۸۰۰ تومان و قیمت دلار صرافی ملی به ۲۵۶۰۰ تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۵۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود. آیا این ثبات نسبی در فردا هم ادامه خواهد یافت؟

 تداوم احتمالی توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده که توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شده است، بهبود آمار جانباختگان روزانه کرونا به زیر ۳۰۰ نفر در روز، همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا و ادامه یافتن اخبار مربوط به بازگشت بایدن به برجام هرکدام سیگنال‌های ثبات‌بخشی برای بازار ارز هستند.

با این حال امروز رئیس کل بانک مرکزی گفت: خرید واکسن کرونا(covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

این سیگنال‌های کاهشی و افزایشی در بازار ارز قبلا نیز قابل مشاهده بود. پیش از این دنیای اقتصاد نوشته بود: در بازارهای جهانی، دلار سیر نزولی گرفته است؛ ولی روند این ارز در بازار داخلی تا انتهای پاییز تا حد زیادی به رفتار معامله‌گران در مرز ۲۶ هزار تومانی بستگی دارد؛‌ درصورتی‌که دلار از مرز یادشده عبور کند، سناریوهای افزایشی فعال خواهد شد که سقف بالای ۲۷ هزار تومان را هدف گرفته‌اند. درصورتی‌که بازار پشت خط یادشده باقی بماند، دو سناریوی ثبات یا ریزش قیمت فعال می‌شود. فعالان تصور می‌کنند کف محکم تا یلدا کانال ۲۴ هزار تومانی خواهد بود. تسویه دلاری شرکت‌ها در مقابل کاهش تنش‌های سیاسی دو عامل متناقض در روند آینده بازار خواهند بود. / تجارت نیوز 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: