نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه ۱۵ تیر | ۱۴۰۰/۴/۱۵

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 15 تیر | 1400/4/15
کدخبر : 536607

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز چهار شنبه 19 آذر را با ما دنبال کنید ....

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه ۱۵ تیر | ۱۴۰۰/۴/۱۵

 

 

در حال بروزرسانی ..... 

 

 

 

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ تیر / انس جهانی وارد کانال ۱۸۰۰ دلاری شد

بهای جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ارزش دلار، به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد و به کانال ۱۸۰۰ دلاری بازگشت.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا قیمت طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند مناسب تر شود و سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات ماه گذشته فدرال رزرو هستند، قیمت فلز زرد روز سه شنبه به بالاترین رقم در طی حدود ۳ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۶۰ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با ۱٫۰۹ درصد جهش به ۱۸۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «عمدتا این کاهش ارزش دلار است که سبب افزایش قیمت طلا شده است. پس از نشست ماه ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قیمت طلا به شدت افت کرده بود و اکنون که انتظارات انقباضی شدن سیاست پولی تاثیر خود را بر بازار گذشته خریداران مجددا در حال بازگشت به بازار هستند.»

 

وی افزود: «اما با توجه به تغییر مسیر سیاست های پولی در اقتصادهای جهان احتمالا رشد قیمت طلا محدود خواهد بود. نباید تصور کرد که قیمت طلا به این زودی به رقم های اوایل ماه ژوئن برمی گردد.»
امروز ارشد دلار ۰٫۱ درصد کاهش داشت و از بالاترین رقم ۳ ماه اخیر که هفته گذشته تجربه کرده بود فاصله گرفت.

در سایت اتحادیه طلا قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۸ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۵ تیر / تعطیلی بازار طلا باعث کاهش قیمت می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد بخاطر تعطیلی بازارها به دلیل شیوع کرونا و کاهش داد و ستدها، اگر نرخ ارز نوسان زیادی را ثبت نکند قیمت‌ها نوسان زیادی را نخواهد داشت.

 انس جهانی طلا در بازار امروز با افزایش همراه بود و به ۱۷۹۱ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به دلیل کاهش قیمت دلار با کاهش همراه بود و به قیمت یک میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید.

بازار طلا داخلی به دلیلی شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است و داد و ستد به حداقل خودش رسیده اما قیمت‌ها در بازار امروز به دلیل کاهش نرخ ارز با روند نزولی همراه بود.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش قیمت‌ها در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: با وجود افزایش انس جهانی طلا، در بازار امروز نرخ ارز در بازر داخلی نزولی بود و به همین دلیل قیمت طلا و سکه روند کاهشی را ثبت کردند.

محمدولی به تعطیلی بازارها به دلیل کرونا اشاره کرد و گفت: تعطیلی بازارها عرضه و تقاضا را کاهش داده است و روند قیمت‌ها تنها بر اساس نرخ ارز و انس جهانی مشخص می‌شوند. قیمت دلار امروز کانال ۲۵ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد در نتیجه قیمت طلا و سکه در بازار امرور روند نزولی را طی کردند.

رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا اعتقاد دارد چون بازار داخلی تعطیل است و داد و ستد انجام نمی‌شود، نمی‌توان روند قیمت‌ها را به درستی بررسی و تحلیل کرد در نتیجه اگر روند نرخ ارز کنترلی باشد و نوسان زیادی را نداشته باشد قیمت‌ها ثابت باقی می‌ماند.

او ادامه داد: اگر روند کاهشی قیمت دلار ادامه داشته باشد با وجود نبود عرضه و تقاضا در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه به دنبال آن کاهشی خواهد بود.

اقتصادنیوز نوشت: روند آتی قیمت طلای جهانی نامشخص است، این مسئله باعث شده است فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار کنند، این رفتار محتاطانه به صورت کوچک شدن اندازه حباب سکه و پایدار شدن سطح تقاضا نمود پیدا کرده است.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

سکه امامی روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بالای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت، اما نتوانست این مرز را حفظ کند. در پایان معاملات روز گذشته قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود. سکه در شروع معاملات امروز مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را نیز از دست داد و روی ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قرار داشت.

سطح تقاضا در بازار سکه پایدار است

قیمت طلای جهانی در ساعات ابتدایی معاملات امروز روند افزایشی را دنیال کرد و در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۷۹۰ دلار قرار داشت. در نتیجه افت قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر کاهش قیمت دلار اتفاق افتاد.

قیمت دلار در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه صبح به وقت ایران ۲۵ هزار و ۹۰ تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه ۰٫۵۳ درصد و اختلاف ارزش ذاتی و واقعی سکه تنها ۵۶ هزار تومان به دست می‌آید. نزدیک بودن قیمت سکه به ارزش ذاتی‌اش را می‌توان به نشانه‌ای از پایدار بودن سطح تقاضا در این بازار تعبیر کرد.

 

 

خرید سکه از دلار بیشتر شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۹ آذر ۹۹

قیمت سکه و طلا روز سه‌شنبه در بازار داخلی شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با روز قبل شده است و افزایش ۴۵۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۱۸ آذر با ۱۴,۱۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا درپایان معاملات روز دوشنبه روندی صعودی به خود گرفت و این سیر صعودی تا روز بعد نیز ادامه یافت. معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه‌گذاران به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به بالاترین حد دو هفته گذشته صعود کرد و بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری  تا ۱۸۷۶ دلار نیز افزایش یافت هرچند تا ساعت۱۹:۳۰ به وقت تهران به ۱۸۶۵دلار تنزل کرد.

از طرفی مقامات ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند. دولت ژاپن هم اعلام کرده یک بسته محرک اقتصادی جدید به ارزش ۷۰۸ میلیارد دلار به اجرا خواهد گذاشت.ارائه بسته‌های محرک مالی می‌تواند سبب افزایش نرخ تورم شود و اشتیاق سرمایه‌گذاران را برای حضور در بازار طلا افزایش دهد.

سکه از دلار و طلای جهانی رنگ گرفت

قیمت سکه و طلا روز سه‌شنبه در بازار داخلی شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با روز قبل شده است و افزایش 450 هزار تومانی را نشان می‌دهد. بر این اساس قیمت سکه از میانه کانال 12 میلیون تومانی گذشت و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی در 12 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه نیز تا حد بسیار زیادی به دلار و بهای اونس طلا در بازار جهانی وابسته بوده و تغییرات در این دو بازار سبب افزایش‌های شدید قیمت سکه خواهد شد.

همچنین قیمت اونس طلای جهانی در محدوده بالای 1871 دلار قرار گرفته است. عمده دلیل افزایش بهای سکه را می‌توان قرار گرفتن دلار در آستانه کانال 26 هزار تومان دانست. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 500 هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 450 هزار تومان تعیین شده است که هر دو افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

سکه برای اینکه وارد کانال ۱۳ و سپس ۱۴ میلیونی شود، مشکلات پرشماری را پیش رو دارد. در مرحله اول، قیمت‌های یاد شده نیاز به قیمت دلار بالاتری دارند و در گام دوم، بهای اونس طلا هم حداقل باید به بالای ۱۹۰۰ دلار برود. سکه در شرایط کنونی حباب زیادی دارد و با فاصله زیادی از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز ریزش قیمتی این فلز گرانبها شود. با این حال، تا این لحظه در بازار نسبت به خرید سکه در مقایسه با دلار اقبال بیشتری وجود داشته است.

به گفته برخی فعالان، پس از تعطیلات، میزان خریدها در بازار بالا رفته و همین مساله زمینه‌ساز رشد قیمت‌ها شده است. در واقع از نگاه آنها، برخی افراد به‌دلیل تعطیلات، خریدهای خود را به تاخیر انداخته بودند و در روزهای اخیر وارد بازار شدند. در کنار این، گروه دیگری عنوان می‌کنند که بازار سکه دو هفته گذشته کف قیمتی خود را لمس کرد و همین مساله جسارت معامله‌گران را برای خرید بالاتر برده است.

با این حال، زمانی که سکه از ارزش ذاتی خود فاصله می‌گیرد، امکان ریزش قیمتی آن هم بیشتر می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد در صورتی که در روزهای آینده اونس طلا در بازارهای جهانی یا دلار در بازار داخلی رشد معناداری را تجربه نکند، قیمت سکه دچار افت خواهد شد. البته گروهی هم باور دارند که نوسان‌گیران به‌دنبال آن هستند که یک بار دیگر با بالا بردن قیمت‌ها پیش از آغاز به کار بایدن کسب سود کنند و در نرخ‌های بالاتر ارز و سکه‌های خود را به فروش برسانند. / تجارت نیوز 

 

 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۹ آذر ۹۹ / ۴ خبر احتمالا موثر بر ارزانی ارز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۶۱۰۰ تومان و قیمت دلار صرافی ملی به ۲۵۶۰۰ تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۰۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود. آیا این ثبات نسبی بازار ارز فردا هم ادامه خواهد داشت؟

همچنان بازار ارز روزهای باثباتی را پشت سر می‌گذارد و امروز نیز تغییرات آن چندان قابل توجه نبود.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۶۱۰۰ تومان و قیمت دلار صرافی ملی به ۲۵۶۰۰ تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۰۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود.

آخرین اخباری که احتمالا بر بازار ارز بتوانند اثرگذار باشند عبارتند از:

ـ صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ را ۵.۹۸- درصد و سال ۲۰۲۱ را ۳.۱۲ درصد مثبت پیش‌بینی کرده است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: شرایط بازار ارز خوب و در مسیر بهتر شدن هم قرار دارد و انتظارات تورمی کاهنده و گویای بازار با آرامش بیشتر است.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور مجددا در آستانه ثبات و رشد قرار گرفته است، گفت: اقتصاد کشور توانست در مقابل تکانه‌های شدید تحریمی مقاومت کند و پس از گذر از سال‌های دشوار ۹۷ و ۹۸، در آستانه بازگشت به مسیر ثبات و رشد قرار گیرد.

ـ علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضع تهران در زمینه اظهارات برخی مقامات خارجی برای توافق بهتر با ایران، گفت: به زبان ساده بازگشت به شرایط ۲۸ اردیبهشت ۹۷ یا ۱۸ می ۲۰۱۸ یعنی همان روزی که آمریکا به انجام تعهداتش خاتمه داد، چیزی است که ما انتظار داریم آمریکا با همان سرعتی که ترامپ چنین کاری را انجام داد و البته بدون هیچگونه پیش‌شرطی، انجام دهد و تمام روندهای مخرب طی شده را معکوس کند. دولت بعدی آمریکا به خوبی می‌داند که چه کارهایی را برای جلب اطمینان ایران باید انجام بدهد و از چه اقدامات زیانباری که می‌تواند به دیپلماسی آسیب بزند، خودداری کند. تا پیش از بازگشت آمریکا به نقطه‌ای که خود را از انجام تعهداتش جدا کرد، امکان بررسی مذاکرات تازه‌ای اساسا وجود ندارد.

این اخبار هرکدام سیگنال‌هایی برای آرامش بیشتر بازار ارز و احتمالا ارزانی آن محسوب می‌شوند اما آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۹ آذر ۹۹ / چرا طلا گران شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: تقاضا در بازار کاهش یافته و حتی برای طلاهای آب شده هم تقاضای چندانی وجود ندارد. اما با این همه، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند افزایشی داشته باشد.

امروز قیمت طلا و سکه به طور چشم‌گیری افزایش یافت. به گفته رئیس اتحادیه طلا علت افزایش قیمت طلا به دو عامل ارتباط دارد:

۱- افزایش ۳۰ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به قیمت یک هزار و ۸۶۲ دلار

۲- نوسان قیمت دلار در داخل

با توجه به افزایش قیمت دلار و انس جهانی طلا قیمت طلا در بازار ایران دوباره روند افزایشی گرفت. فعالان بازار طلا معتقدند افزایش قیمت طلا تا شب یلدا ادامه‌ دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: تقاضا نه تنها برای مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد بلکه برای طلاهای آب شده تقاضایی مشاهده نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود با روند افزایشی قیمت انس جهانی، قیمت طلا فردا مجدد گران شود. این در حالی است که دیروز نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود:«پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی داشته باشد.»

ابراهیم محمدولی درباره روند بازار طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: فلز زرد دوباره برای مردم جهان جذاب شده است. با افزایش میزان تقاضا قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی گران شد. هر چند که پیش‌بینی می‌شد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار باشد اما با افزایش تقاضای مردم جهان و افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران هم به طور چشم‌گیری گران شد.

انواع سکه چقدر گران شد؟

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز 41 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و 161 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با افزایش 450 هزار تومانی نسبت به دیروز با قیمت 12 میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز 150 هزار تومان گران شد و با قیمت شش میلیون و 450 هزار تومان معامله شد.

اما قیمت ربع سکه با 220 هزار تومان افزایش به قیمت چهار میلیون و 470 هزار تومان رسید؛ این در حالی است که قیمت سکه گرمی ثابت ماند و با قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد شد. // تجارت نیوز 

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه ۲۰ آذر | ۹۹/۹/۲۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: