قیمت دلار در بازار امروز سه شنبه ۲ دی

قیمت دلار در بازار امروز سه شنبه 2 دی
کدخبر : 537194

قیمت دلار در بازار آزاد دیروز به ۲۵,۷۳۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۱۴۷ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 قیمت دلار در بازار آزاد دیروز به ۲۵,۷۳۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۱۴۷ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دلار در آذر ۹۷ کاهشی شد، ولی در زمستان راه افزایشی در پیش گرفت. در این میان، گروهی از فعالان اعتقاد دارند که تجربه زمستان سال جاری با آخرین زمستان دهه ۹۰ می‌تواند متفاوت باشد.

 

آنها عنوان می‌کنند که در آذر ۹۷ بازار بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد که افت بسیار سنگینی بود. از نگاه این گروه، طبیعی بود که آن میزان کاهش، با یک افزایش قیمت دنبال شود.با این حال، در آذر ۹۹، دلار تنها نزدیک به ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده که بسیار کمتر از آذرماه۹۷ است.

 

به همین دلیل، برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند که ممکن است، بازار الگوی کاهشی خود را در سال جاری تکمیل نکرده باشد و قرار باشد میزان کاهش در زمستان عمق پیدا کند. در کنار این، گروهی ازمعامله‌گران عنوان می‌کنند که در زمستان سال جاری، کاخ سفید از دست ترامپ خارج خواهد شد و احتمالا فشار حداکثری به‌دنبال آن ادامه نخواهد یافت.

 

این مساله هم می‌تواند منجر به این شود که سرنوشت دلار در زمستان سال ۹۹ متفاوت‌تر از سال ۹۷ باشد. در مقابل، افزایشی‌های بازار ارز اعتقاد دارند که دلار پس از انتخابات آمریکا، ریزش خود را تجربه کرد؛ این گروه اعتقاد دارند لازمه افت بیشتر دلار، پایان یافتن عملی تحریم‌ها یا گشایش واقعی اقتصادی است.

 

تا آن زمان، از نگاه این گروه، دلار کف قیمت خود را پیدا کرده که در حدود ۲۴ تا۲۵هزار تومان است. از نگاه آنها در صورتی که معامله‌گران از برداشته شدن تحریم‌ها ناامید شوند، قیمت به مرور در زمستان از کف‌های یاد شده فاصله خواهد گرفت.

 

اولین روز زمستان اوضاع به کام افزایشی‌ها بود و دلارتوانست با ۱۵۰ تومان رشد، سطح۲۵ هزار و۵۰۰ تومانی را پشت سر بگذارد. با این حال، کاهشی‌ها اعتقاد دارند با عبور ازهفته اول دی ماه، بار دیگر قدرت بازار به دست کاهشی‌ها خواهد افتاد.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: