قیمت دلار سقوط کرد ( یکشنبه ۲۱ دی )

قیمت دلار سقوط کرد ( یکشنبه 21 دی )
کدخبر : 538065

در اولین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و از کانال ۲۵ هزار تومانی خارج شد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۱ دی ۹۹ چقدر بود؟

 در اولین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و از کانال ۲۵ هزار تومانی خارج شد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۱ دی ۹۹ چقدر بود؟

 

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: موج دوم نزول قیمت دلار از روز چهارشنبه آغاز شد و در روز شنبه به اوج خود رسید. در اولین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۵هزار تومانی به عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

 

دلار حدود ۴۰ روز بود که چنین سطح قیمتی را تجربه نکرده بود؛ تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که اسکناس آمریکایی زیر ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، امکان نزول به زیر ۲۴ هزار تومان نیز وجود دارد.

 

اواسط هفته گذشته قیمت دلار تا محدوده ۲۶ هزار تومان بالا رفت،‌ ولی ظرف سه روز متوالی، بیش از هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به کمترین قیمت ۴۰ روزه رسید. این دومین موج نزولی دلار است که با بالا رفتن احتمال تایید انتخابات آمریکا توسط کنگره شروع شد و با پذیرش شکست توسط ترامپ در روز شنبه به اوج خود رسید.

 

موج اول فروش دلار، کمی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا شروع شد که بازار به یکباره از حوالی مرز ۳۰ هزار تومانی دچار نزول قیمت شد و حتی تا اواخر کانال ۲۳ هزار تومانی نیز پایین رفت. پس از موج اول فروش‌ها، بازار کمی افزایش قیمت پیدا کرد و به یک تعادل موقت در کانال ۲۵هزار تومانی دست یافت. با آغاز موج دوم فروش‌ها از انتهای هفته گذشته، تعادل ۲۵ هزار تومانی نیز سرانجام بر هم خورد.

 

منبع : تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: