زینب سلیمانی

نخستین عکس از پدرشوهر زینب سلیمانی منتشر شد | بیوگرافی زینب سلیمانی

نخستین عکس از پدرشوهر زینب سلیمانی منتشر شد | بیوگرافی زینب سلیمانی
کدخبر : 545396

زینب سلیمانی، دختر سردار قاسم سلیمانی است. زینب سلیمانی متولد دهه ۷۰ می باشد. در ادامه عکسی منتشر شده از پدرشوهر زینب سلیمانی را مشاهده می کنید.

به گزارش شماواقتصاد، زینب سلیمانی، دختر سردار قاسم سلیمانی است. زینب سلیمانی متولد دهه ۷۰ می باشد. در ادامه عکسی منتشر شده از پدرشوهر زینب سلیمانی را مشاهده می کنید.

زینب سلیمانی

بیوگرافی زینب سلیمانی

زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی بوده که متولد دهه ۷۰ می باشد.در رشته علوم انسانی تحصیل کرده و به دلیل فعالیت در فضای مجازی به شهرت رسیده است.او داری یک خواهر و دو برادر از خودش بزرگتر میباشد که نام برادرانش محمدرضا و حسین میباشند.

زمانی بر سر زبان ها افتاد که اینستاگرام اکانت او را حذف کرد.درباره زندگی شخصی و خصوصی زینب سلیمانی اطلاعاتی در رسانه ها وجود ندارداما با توجه به فعالیت های ایشان در صفحه اینستاگرام و فضای مجازی تعصب خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و اهل بیت نشان داده است

زینب سلیمانی

آدرس پیج اینستاگرام زنیب سلیمانی

در اینستاگرام پیج های متعددی با نام ایشان وجود دارد اما پیج اصلی او که در خبرگزاری ها پست هایش را منتشر مکینند این zeinab___soleimany میباشد

زینب سلیمانی

زینب سلیمانی

زینب سلیمانی

زینب سلیمانی

بیوگرافی قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی  معروف به  سردار سلیمانی زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در کرمان در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۸ به شهادت رسید. او در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.  قاسم سلیمانی  دو فرزند به نام های زینب و محمد رضا داشت که هر دو ازدواج کرده اند.

قاسم‌سلیمانی  در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در تقدیر از عملکرد سلیمانی، از او به‌عنوان «شهید زنده» یاد کرده بود و پس از شهادت در ۱۳ دی ۱۳۹۸ درجهٔ وی را به سپهبدی ترفیع داد.

زینب سلیمانی دختر سردار قاسم‌سلیمانی  با  پسر سیدهاشم صفی الدین  معاون اجرایی حزب الله لبنان ازدواج کرد. مدتی شایعه شده بود که ایشان با پسر شهردار تهران ازدواج کرده اند که توسط عمویشان تکذیب شد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه بود که ساعت ۱ بامداد روز ۱۳ دی ماه امسال توسط نیرو‌های ارتش تروریستی آمریکا در فرودگاه بر اثر حمله ۳ موشک لیزری از پهپاد آمریکایی به همراه شهید ابومهدی المهندس و چند تن از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسید.

در اینجا می‌خواهیم تا به مناسبت فرارسیدن ۲۰ اسفندماه سالروز تولد سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه مروری بر زندگی ایشان داشته باشیم.

تولد

شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان در یک خانواده کارگری چشم به جهان گشود. ۱۱ سال بیشتر نداشت که پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت. پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعد‌ها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

دوران جوانی و پیروزی انقلاب اسلامی

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیمانکاری در اداره آب کرمان به صورت افتخاری به عضویت سپاه کرمان درآمد. پیش از آغاز دفاع مقدس و با شورش کرد‌ها به مناطق غرب کشور رفت. در حوادث انقلاب اسلامی ایران با روحانی مشهدی به نام رضا کامیاب آشنا شد که او را وارد جریانات انقلاب کرد. سهراب سلیمانی برادر شهید می‌گوید که او یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌های کرمان در زمان انقلاب بود.

آغاز دفاع مقدس

هنگامی که عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد، حاج قاسم سلیمانی چندین گردان از کرمان را آموزش داد و به همراه آن‌ها راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شد. او حتی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را نیز برعهده داشت.با خاتمه یافتن شورش‌ کردها به کرمان بازگشت و فرمانده پادگان قدس سپاه کرمان شد.

تاسیس لشکر ثارالله و نخستین فرمانده این لشکر

اواخر سال ۱۳۶۰ سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران طی حکمی سردار سلیمانی را به فرماندهی تیپ ثارالله منصوب کرد. او بسیار زیرک بود و با استفاده از همین ویژگی در عملیات‌های مختلفی همچون والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۵، تک شلمچه و چندین عملیات دیگر بسیار موفق عمل کرد که حاصل آن کارنامه‌ای درخشان در این دوران بود.  

مبارزه با اشرار و قاچاقچیان

سردار حاج قاسم سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

نیروی قدس سپاه و انتخاب به عنوان دومین فرمانده این نیرو

سردار حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ با حکمی از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از سردار احمد وحیدی به عنوان دومین فرمانده این نیرو انتخاب شد. او در این نیرو فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تقویت و گسترش فعالیت‌های محور مقاومت داشت. در واقع این فعالیت‌های سردار سلیمانی در کنار شهید عماد مغنیه بود که سبب قدرتمندتر شدن این نیرو و ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در خصوص فلسطین و همچنین لبنان شد.

ارتقا به درجه سرلشکری توسط فرمانده کل قوا

سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی به جهت خدمات فراوان خود از سوی آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا و رهبر انقلاب اسلامی با یک درجه ارتقاء به درجه سرلشکری رسید.

حضور در عراق، سوریه و مبارزه با داعش

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود. هنگامی که خبر شهادت او در رسانه‌های اعلام شد شاید بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده است، او چهره درخشان و برجسته محور مقاومت به ویژه در دوران مبارزه با شجره خبیثه ملعونه داعش بود. این شهید بزرگوار توانست جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل دهد و به همین دلیل هم آمریکا و صهیونیست‌ها و همه کفار مخالف سردار سلیمانی هستند.

فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس، سازمان‌دهنده نیروهای حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و کابوس داعش و جبهه‌النصره و دار و دسته‌شان امروز هدف اقدام تروریستی دولت آمریکا قرار گرفته است. واکنش‌ها به شهادت سرلشکر سلیمانی که برای بسیاری همچنان همان «حاج قاسم» سال‌های جنگ بود در ۶۳ سالگی و پس از نزدیک به چهار دهه مبارزه بی وقفه نشان از محبوبیت کمیاب یک چهره نظامی داشت.

داعش و نقش مخرب آن در غرب آسیا

هنگامی که داعش در سال ۲۰۱۱ میلادی پیشروی‌های خود را در مناطق عراق و سوریه آغاز کرد؛ این سردار سلیمانی بود که با حضور خود در این مناطق و با تشکیل جبهه مقاومت کمر یزیدیان زمان را شکست.

دولت اسلامی عراق در آن زمان عملیات‌های تروریستی زیادی را در عراق پایه‌ریزی کرد؛ بعد از دستگیری «ابوعمر البغدادی»، ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان سرکرده این گروه تروریستی تعیین شد؛ همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق فعالیت‌های خود در سوریه را آغاز کردند و شاخه این گروهک در عراق با نام «جبهه النصره لاهل الشام» تشکیل شد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی ادغام «جبهه النصره» و «دولت اسلامی در عراق» را اعلام کرد تا گروهک تروریستی داعش دولت اسلامی در عراق و شام تشکیل شود.

داعشی‌های تروریست خیلی زود و در اوائل سال ۲۰۱۴ با انجام عملیات‌های تروریستی و کشتار بی‌رحمانه مردم وارد شهر فلوجه در استان الانبار عراق شدند و پس از آن نیز در شهر‌های مختلف این کشور تحرکاتی را انجام دادند.

خرداد سال ۱۳۹۳ تروریست‌های داعش که از حمایت دشمنان استقلال عراق و منطقه غرب آسیا برخوردار بودند، به مرکز استان نینوی در عراق یعنی موصل حمله و فقط در چند ساعت این شهر را تصرف کردند.

سردار سلیمانی با تشکیل محور مقاومت با نیروهایی مانند جنبش النجباء و کتائب حزب الله و همچنین حشدالشعبی در عراق و گروه هایی نظیر بسیج مردمی سوریه و اتحاد آنها با مدافعان حرم از ایران و تیپ فاطمیون و زینبیون در مقابل داعش ایستادگی کرد و در نهایت با رشادت های فراوان در حالی که به گفته بسیاری از فرماندهان نظامی داعش تا پشت دروازه های کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند و هیچ کس فکر نمی کرد که دیگر امیدی به شکست داعش باشد؛ سردار سلیمانی به همراه مدافعان حرم ایستاد و مانع از گسترش و ظهور بیشتر داعش در منطقه غرب آسیا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: