سلبریتی

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | فیلم جنجالی سلبریتی ها

سلبریتی هایی که به قتل رسیدند | فیلم جنجالی سلبریتی ها
کدخبر : 545407

قتل و ماجراهای اینچنینی فقط در دعواهای خانوادگی و مردم در خیابان نیست، گاه ماجرای های قتل فجیع مربوط به سلبریتی ها می شود. در ادامه ماجرای قتل چند سلبریتی مشهور دنیا را با هم می خوانیم.

به گزارش شماواقتصاد، قتل و ماجراهای اینچنینی فقط در دعواهای خانوادگی و مردم در خیابان نیست، گاه ماجرای های قتل فجیع مربوط به سلبریتی ها می شود. در ادامه ماجرای قتل چند سلبریتی مشهور دنیا را با هم می خوانیم.

مرلین مونرو

حتی اگر اهل سینِمـا و تلویزیون هم نباشید بازهم بی شک مرلین مونرو را می‌شناسید. این چهره سرشناس کـه یکی از مشهور‌ترین سلبریتی‌های قرن بیستم بـه‌حساب می آید زمانی کـه در اوج محبوبیت بودو یکی از پول‌سازترین ستارگان هالیوود شناخته می‌شد در سن ۳۶ سالگی بـه‌طرز عجیبی دنیا را ترک کرد.

در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۴۱، جسم بی‌جان مرلین مونروی زیبارو در حالیکه گوشی تلفن در دستش خشک شده بود در رختوابش در لس‌آنجلس پیدا شد. در آن زمان گفته شد کـه مرلین مونرو با مصرف بیش از حد داروهای خواب‌آور خودکشی کرده اسـت اما برای مرلین‌ مونرویی کـه دنیا را در آستین خود داشت چنین مرگی بعید بنظر می رسد و همین امر گمانه‌‌ زنی‌ های زیادی را در پی داشت.

یکی از مهم‌ترین فرضیه‌های مرگ مرلین مونرو، ارتباط این هنرپیشه زیبا با افراد سرشناسی مانند جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات امریکا و برادرش رابرت اف‌ کندی اسـت. گفته میشود کـه ارتباط مرلین مونرو با این دو نفر باعث شده تا وی چیزهایی را ببیند کـه هرگز نباید میدهید ودر نتیجه برای ساکت کردن او بـه وی داروهای خواب‌آور خورانده‌اند. سازمان سیا کشور آمریکا از زمان مرگ مرلین مونرو تا بـه امروز هرگز این پرونده را مختومه اعلام نکرده اسـت.

سلبریتی

ناتالی وود

این چهره سرشناس و سلبریتی موفق در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۶۰ همراه با همسرش رابرت واگنر دریک قایق تفریحی بودند کـه در دریا غرق شد. رابرت واگنر مدعی شد ناتالی وود شب قبل نوشیدنی زیادی خورده و ناپدید شده اسـت. چندین ساعت بعد نیز پیکر بی‌جان ناتالی در حالیکه صورتش در آب قرار داشت و لباس ابریشمی فاخری بـه‌تن کرده بود، شناور در آب پیدا کشد.

از آنجایی کـه ناتالی وود نوشیدنی زیادی مصرف کرده بود در ابتدا رسانه‌ ها خبر از مرگ تصادفی او دادند اما پس از بررسی‌های بیشتری در دکتری قانونی مشخص شد کـه کبودی‌های زیادی روی جنازه ناتالی وود وجوددارد و این امر حکایت از قتل وی داشت. در نتیجه رابرت واگنر کـه اینروزها ۸۷ سال دارد بـه‌عنوان مظنون اصلی قتل ناتالی وود شناخته شد.

مدتی پیش نیز خواهر ناتالی وود و ناخدای قایق واگنر در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردند و مدعی شدند رابرت واگنر قاتل ناتالی وود اسـت. در همین زمینه اف‌.‌بی‌.‌آی درسال ۲۰۱۲ پرونده مرگ ناتالی وود را از غرق شدن اتفاقی بـه غرق شدن بـه دلایل نامشخص تغییر داد اما از آنجایی کـه این حادثه سال‌ها پیش باز میگردد بعید بـه‌نظر میرسد شواهد کافی پیدا شود و مرگ ناتالی وود در پرده‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

سلبریتی

تلما تاد

این هنرپیشه زیبای فیلم‌های کلاسیک درسال ۱۳۱۴ در حالی‌کـه با مونواکسید کربن مسموم شده بود، پشت فرمان خودروی لینکلن‌اش پیدا شد. لحظه‌ای کـه شاهدین پیکر بی‌جان تلما را پیدا کردند موتور خودرو خاموش بودو روی گردن تلما آثار ضرب و جرح مشاهده می‌شد. این موارد باعث شد تا کارآگاهان بـه این فرضیه برسند کـه فردی قصد داشته لوله گاز رابه زور داخل گلوی تلما نگه دارد.

تا او با استنشاق کار مونواکسید کربن ناشی از اگزوز خودرو کشته شود. دراین شوهر تلما کـه او را طلاق داده بود بعنوان یکی از اصلی‌ترین مظنونین شناخته شد، یکیدیگر از مظنون‌ها معشوقه آن زمان تلما بودو لاکی لوچیانو نیز کـه یکی از خلاف‌کارهای شهر بود بعنوان سومین مظنون تشخیص داده شد. از قرار معلوم تلمای بیچاره یک هفته قبل از مرگ‌اش نامه‌های تهدید آمیزی دریافت می کرد.

ودر این نامه‌ها بـه او گفته شده بود باید ۱۰ هزار دلار پرداخت کند ودر غیر این‌صورت او را خواهند کشت. بر اساس گزارش‌هایی کـه لس‌آنجلس تایمز در زمینه مرگ تلما تاد منتشر کرد دادگاه نتوانسته بود اسناد لازم را برای مجرم شناختن مظنونین فراهم کند. در نتیجه بـه‌رغم این کـه مرگ بسیار مشکوکی برای این سلبریتی اتفاق افتاد اما هرگز کسی نتوانست این مرگ را تصادفی یا عمدی تشخیص دهد.

سلبریتی

توپاک شکور

درسال ۱۳۷۵ توپاک شکور از دنیا رفت. این خواننده رپ پر طرفدار کـه فعال اجتماعی نیز شناخته می‌شد پس از تماشای مسابقه مشت‌زنی بین مایک تایسون و بروک سلدون، زمانی کـه در خیابان مشغول عبور بود از جانب سرنشینان یک خودروی کادیکلاک بـه رگبار بسته شد. توپاک شکور زخم‌های مهلکی دراین حادثه برداشت و چند روزبعد در بیمارستانی در نوادا از دنیا رفت.

توپاک شکور تنها ۲۵ سال سن داشت و قتل شکور بـه‌عنوان یکی از مرموز‌ترین جنایت‌های ایالت نوادا شناخته می شود. از قرار معلوم دو سال قبل توپاک شکور با پاف دَدی «Puff Daddy» و کریستوفر والاس کـه بـه‌عنوان خواننده رپ حریف شکور شناخته می‌شد درگیری‌های لفظی پیدا کرده بود. شش ماه بعد از زمان این درگیری‌ها والاس در لس‌آنجلس بـه قتل رسید و قاتلین این دو خواننده هرگز بـه پای میز محاکمه کشیده‌ نشدند.

مرگ توپاک شکور رازهای جالب دیگری نیز دارد کـه دانستن آن‌ها برای شـما خالی از لطف نخواهد بود. آخرین آلبومی کـه توپاک در آن خوانندگی کرد با نام “The Don Killuminati: The Seven Day Theory ” منتشر شد. اگر حرف‌های عنون این آلبوم رابا هم جابه‌جا کنید بـه جمله “OK on the ۷th u think I’m dead yet I’m really alive” میرسید. این جمله در زبان مـا بـه این معنی اسـت کـه:

شـما بر این باور هستید کـه مـن در روز هفتم خواهم مرد اما مـن هنوز زنده‌ام. از طرف دیگر بـه توپاک ۱۲ تیر شلیک شد کـه ۷ تای آن‌ها بـه جانش نشست. ساعت مرگ توپاک نیز ۴:۰۳ دقیقه صبح بود کـه جمع این شماره‌ها برابر با ۷ میشود. او زمانی کـه مرد ۲۵ سال بیشتر نداشت کـه جمع ۲ و ۵ برابر ۷ اسـت!

الیزابت شُرت

بیست و پنج دی‌ماه سال ۱۳۲۵ بدن بی‌جان الیزابت شرت در حالیکه جراحت‌های مهلکی داشت دریک پارکینگ خالی دریک محوطه متروکه در لس‌آنجلس پیدا شد. بدون الیزابت از وسط بـه‌ دو نیم شده بودو خون او را کاملاً خالی کرده بودند. در صحنه جرم نیز هی اثری از مجرم نبود و تمامی آثار جرم بادقت پاک شده بود.

این جنایت تنها یک شاهد داشت کـه مدعی بود یک سدان مشکی را مشاهده کرده بود اما این شاهد گواه دیگری مطرح نکرد. نظریه‌های مختلفی در خصوص مرگ خونین و رمز‌آلود الیزابت مطرح شد اما این نظریه‌ها هرگز راه بـه جایی نبرد و قاتل نابکار و بی‌رحم توانست از چنگ قانون بگریزد.

جرج ریوز

این سلبریتی سرشناس کـه در دهه ۵۰ میلادی در سریال‌ ماجراهای سوپرمن نقش اول را بر عهده داشت درسال ۱۳۳۷ در سن ۴۵ سالگی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان بـه جان آفرین تسلیم کرد. در خصوص مرگ نخستین سوپرمن دنیای سینما و تلویزیون گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده اسـت و بعضی‌ها بر این باور هستند کـه او خودکشی کرده اما بعضی دیگر هم معتقدند کـه گوله اتفاقی از تفنگ در رفته و بـه سر جرج اصابت کرده اسـت.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد کـه جرج ریوز بـه همراه نامزدش و دو دوست دیگرش دور هم جمع شده بودند و بهمین دلیل احتمال قتل یا کشته‌‌شدن اتفاقی جرج ریوز بیشتر از خودکشی او وجوددارد اما با توجه بـه گذشت سال‌ها از مرگ جرج ریوز بعید بـه‌نظر میرسد در آینده پرده از راز مرگ او برداشته شود.

جانی استامپاناتو

استامپاناتو یکی از گانگسترهای مشهور هالیوود بودو درسال ۱۳۳۶ با چندین ضربه چاقو بـه قتل رسید. در آن زمان پلیس نتوانست پرده از این مرگ مخوف بردارد اما شایعاتی وجود داشت کـه گفته می ‌شد احتمال داشت لانا ترنر، دوست‌دختر جانی استاپاناتو و یکی از هنرپیشه‌های مشهور آن زمان هالیوود جانی رابه قتل رسانده باشد. شایعه دیگری نیز وجود داشت کـه بر اساس آن دختر ۱۴ ساله لانا ترنر قاتل جانی استامپاناتو شناخته می ‌شد.

لانا ترنر در آن زمان در سریال‌ها و فیلم‌های معروفی مانند پیتون پلِیس «Peyton Place» و پستچی همیشه دوبار زنگ میزند بازی کرده بودو شهرت زیادی داشت. از طرف دیگر جانی استامپاناتو بـه زور بـه ترنر تعرض میکرد ودر نتیجه این احتمال می‌رفت کـه لانا ترنر، جانی استامپاناتو رابه قتل رسانده و صحنه‌قتل رابه گونه‌ای انجام داده کـه دخترش بدلیل دفاع از خود جانی رابا ضربات چاقو کشته اسـت.

در نهایت هیئت منصفه قانع شد کـه دختر ترنر برای دفاع از خودش وادار بـه قتل استامپاناتو شده اسـت و این پرونده مختومه شد لانا ترنز مدت‌ زیادی اسـت کـه از دنیا رفته اسـت اما دخترش چریل کرین، کـه در دفاع از خود جانی رابه قتل رساند هنوز زنده اسـت و پس از گذشت سال‌ها حاضر نیست در خصوص دلیل اصلی قتل جانی استامپاناتو لب بـه سخن باز کند.

باب کرِین

سریال Hogan’s Heros در دهه ۶۰ طرفداران زیادی پیدا کرد و ستاره این سریال، باب کرین در آپارتمان خود در آریزونا درسال ۱۳۵۶ بـه‌طرز فجیعی بـه‌قتل رسید. مرگ باب کرین شگفتی زیادی در بین هواداران و رسانه‌ ها ایجاد کرد و باعث شد تا جنبه‌های دیگری از زندگی شخصی این سلبریتی مشهور دهه ۶۰ میلادی افشا شود. باب کرین بیمار جنسی بودو بسیاری بر این باور هستند کـه:

دوست قدیمی‌اش جان کارپنتر او رابه قتل رسانده اتس. بهمین منظور درسال ۱۹۹۴ دادگاهی برای محاکمه جان کارپنتر برگزار شد و نبود شواهد کافی باعث تبرئه شدن او گردید. چهار سال بعد نیز کارپنتر از دنیا رفت و راز مرگ باب کرین را برای همیشه با خودش بـه گور برد. مرگ باب کرین بـه‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین قتل‌های تاریخ شناخته می شود کـه ماموران قانون را بهت‌زده کرده بود.

ویرجینیا رَپ «Virginia Rappe»

درسال ۱۳۳۹، ویرجینیا رَپ، بازیگر فیلم‌های صامت و یکی از نخستین سلبریتی‌های سینِمـا بر اثر زخم‌های داخلی در هتل سنت‌ فرانسیس در سانفرانسیسکو از دنیا رفت. ظاهرا دراین هتل مهمانی پرسر و صدایی برگزار شده بودو بـه‌رغم این کـه در آن زمان مشروبات الکلی در سانفرانسیسکو ممنوع بود بازهم مهمانان دراین مهمانی، مقدار زیادی الکل مصرف کرده بودند.

حاضرین در مهمانی گزارش داده بودند کـه ویرجینیا رپ و راسکو آرباکل، کـه یکی از هنرپیشه‌های مرد موفق آن زمان بود در اتاقی باهم بودند کـه ناگهان صدای داد و فریاد وریجینیا از این اتاق بـه‌گوش رسید. پس از این کـه حاضرین سراسیمه خودشان رابه اتاق میرسانند با ویرجینیا روبه‌رو می شوند کـه رعشه بـه بدنش افتاده و از درد بـه‌خودش می‌پیچد. ویرجینیا بـه سختی صحبت میکرد.

اما بازهم توانست بـه یکی از دوستانش بگوید کـه راسکو آرباکل این بلا را سرش آورده اسـت. سه روزبعد وریجینیا رَپ از دنیا رفت و همان‌گونه کـه انتظار می‌رفت راکو آرباکل بدلیل قتل وریجینیا بازداشت داشت اما پس از برگزاری جلسه‌های مختلف دادگاه، آرباکل تبرئه شد. مرگ ویرجینیا رپ، تأثیر زیادی بر زندگی حرفه‌ای راکو آرباکل داشت و او در سن ۴۶ سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.

پرنسس دایانا

بسیاری بر این باور هستند جدایی پرنسس دایانا و پرنس چارلز تأثیر زیادی بر ذهن و روان دایانا داشت ودر چند ماه آخر زندگی‌اش علی رغم این کـه سعی می کرد وانمود کند زندگی معمولی دارد بازهم دائم از این کـه ممکن اسـت بـه قتل برسد ترس داشت و می گفت کـه دست‌‌آخر دریک سانحه خودرو کشته خواهد شد.

روزگار بـه پیش‌بینی دایانا جامه عمل پوشاند و پرنسس دایانا دریک تصادف مرموز و عجیب کـه در داخل تونل صورت گرفت کشته شد. تحقیقات ماموران قانون برای مشخص کردن دلیل این تصادف و مرگ پرنسس دایانا ماه‌ها بـه طول انجامید اما نتیجه‌ای نداشت و مرگ پرنسس دایانا بعنوان یکی از مرموزترین مرگ‌ها در بین درباریان بریتانیا در دهه‌های اخیر شناخته می شود.

جیل دَندو «Jill Dando»

جیل دندو یکی از سرشناس‌ترین روزنامه‌نگاران بریتانیایی بود کـه در اثر اصابت گلوله بـه ناحیه سر در ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ بـه قتل رسید. کشته‌شدن جیل دندو یکی از مرموز‌ترین جنایت‌ها در بریتانیا شناخته میشود ودر همین زمینه فردی با نام بَری جورج «Barry George» بـه محاکمه کشیده شد، جورج کـه سابقه تعرض جنسی نیز داشت بدلیل نبود مدارک لازم برای اثبات قتل جیل دندو از دادگاه بی‌گناه بیرون آمد.

از آنجایی کـه جیل یک روزنامه‌نگار معتبر و سرشناس بود، شایعه‌های زیادی مبنی بر انگیزه‌های سیاسی برای قتل او مطرح شده اسـت. جیل دندو درکنار نگارش گزارش‌های سیاسی، مطالب و گزارش‌های اجتماعی مختلفی نیز در رسانه‌ ها منتشر کرده بود کـه این امر احتمال قتل وی بدست گروه‌های خلافکارانه را بیشتر کرده اسـت اما بعید بـه‌نظر می رسد در نهایت شاهد اجرای قانون و مجازات قاتل جیل دندو باشیم.

بانی لی بِیکلی «‌Bonnie Lee Bakley»

بانی لی بیکلی همسر رابرت بلیک، هنرپیشه مشهور سینما بودو در تاریخ ۱۴ اردی‌بهشت سال ۱۳۸۰ دریک خودرو منتظر همسرش بود با گلوله بـه قتل رسید. ابتدا رابرت، همسر بای لی بیکلی، متهم اصلی شناخته شد و سه نفر شاهد مدعی شدند رابرت زمانی کـه همسرش داخل خودرو در حال مرگ بود رفتار عجیبی را از خودش نشان می‌داد و میلی بـه کمک و نجات همسرش نداشت.

ظاهرا بلیک نفرت زیادی از بیکلی داشت و بـه اجبار با وی ازدواج کرده بود. در نتیجه دنبال راه چاره‌ای بود تا بـه هر ترتیبی کـه شده از شر بیکلی خلاص شود و حضانت دخترش را بر عهده بگیرد. از طرف دیگر بلیک دست داشتن خودش در قتل بیکلی را انکار کرده و مدعی اسـت بیکلی دشمنان زیادی داشته اسـت. دادگاه نیز نتوانست دلایل محکم برای محکوم کردن بلیک را ارائه دهد.

بریتنی مورفی

این بازیگر زیبا و جوان راکه هنرنمایی وی در فیلم ۸ مایل را حتما بـه‌خاطر دارید در سن ۳۲ سالگی در حمام خانه‌اش غش کرد و پس از انتقال بـه بیمارستان دچار ایست قلبی شد و جان بـه جان آفرین تسلیم کرد. بریتنی مرگ عجیبی داشت و حتی کالبد شکافی نیست نتوانست دلیل اصلی مرگ او را تشخیص دهد. علت مرگ او نوعی خاص از بیماری ذات‌الریه ذکر شد.

این دلیل در ابتدا خیلی جدی گرفته نشد تا این کـه حدود شش ماه بعد همسر بریتنی مورفی نیز دقیقاً بهمین بیماری عجیب مبتلا شد و از دنیا رفت. مرگ همسر بریتنی مورفی باعث شد تا ادامه بهداشت لس‌آنجلس آزمایش‌های بیشتری را در خانه آن‌ها ترتیب دهد و مشخص کرد کـه نوعی خاصی از قارچ باعث مرگ بریتنی مورفی و همسرش شده اسـت.

این دلایل هرگز طرفداران بریتنی مورفی را قانع نکرد، پدر بریتنی نیز مدعی شد کـه بریتنی با زهر آرسنیک مسموم شده بود اما پلیس حرف‌های پدرش را جدی نگرفت و مرگ بریتنی مورفی کـه در اوج سلامت و شهرت قرار داشت بـه یکی از مرگ‌های عجیب و تاسف‌بار هالیوود تبدیل شد.

رانی چیسن «Ronni Chasen»

ممکن اسـت اسم رانی چیسن بـه گوش شـما نخورده باشد اما جالب اسـت بدانید رانی ید طولایی در پشت‌صحنه هالیوود داشت و چهره‌های بزرگی مانند مایکل داگلاس رابه دنیای سینما معرفی کرده بود. رانی در تاریخ سه‌شنبه ۲۵ آبان سال ۱۳۸۹ در حالی‌کـه از صحنه‌فیلم‌برداری بـه خانه باز می‌گشت بـه گلوله بسته شد ودر دم جان باخت.

در ابتدا شایعه‌هایی از دست داشتن رانی چیسن در معامله‌های مشکوک و بـه‌قتل رسیدن وی در همین راستا مطرح شد اما مدتی بعد پلیس از انگیزه قصد بدلیل سرقت خبر داد. اما مردان قانون نتوانستند مجرم اصلی را تحویل قانون دهند و بـه احتمال زیاد قاتل رانی چیسن هنوز هم در جامعه کشور آمریکا سالم و سلامت در حال زندگی اسـت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: